Inlägg från: cirkuspuman |Visa alla inlägg
  • cirkuspuman

-Syskonmaffian-

Åh vad less jag blir! Jag skrev ett långt inlägg som försvann då sidan inte gick att ladda

Frida: Välkommen hem! Hoppas att ni haft det toppen

Boo: Jag kom inte heller in igår

UU: Lycka till!

Timmer:
    Heja Linus

Sandra: Förstår att valet är svårt...hur känner du inför skolan? jag är en person som ogillar att ha saker hängande i luften så jag hade nog pluggat klart men alla är ju inte som jag

BM: Hur har du det?

Här har det inte hänt så mycket...vi har mest röjt i trädgården på fm och packat upp kartonger på em samt målat/spacklat och slipat på kvällarna/nätterna!
    Sjukt vad lite sömn vi fått de senaste veckorna men på något underligt vis så funkar man ändå
    Igår åkte G och plockade ur det sista ur huset medans jag och barnen åkte och vaccinerade oss mot TBE, vi fick stå i kö i 40 min mitt i gassande sol så alla barn en och jag brände axlarna

Nej nu kom G upp....vi ska äta frulle och sedan ska vi sätta upp studsmattan och gräva ur gräsmattan och lägga grus för poolen

cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • cirkuspuman
    BetongMorsa skrev 2009-06-28 14:11:50 följande:
    Jodå fint här. Har precis vart o hämta bilen. Vi va på 30-årsfest igår. Albins kusin fyllde Så det va riktigt trevligt. God mat, massa lekar och lagom berusad sista gången nu på ett år ju hehe. Nej men det va riktig trevligt. Åker och jobbar om en dryg timme. Dock värker armen som fan. Vi fick göra en frågesport när vi kom dit. Med ja kufiska frågor Typ vem har bäst hålvana? (albin fanns me som alternativ ) eller vem suger bäst? Vem får den att hårdna snabbast? o ja där fanns jag me som alternativ. Men då skulle vi demonstrera de här grejerna. Albin skulle doppa en tampong i en flaska och ja jag skulle vispa maräng för hand. Och fy fanvad jag vispa haha. Så ja nu värker armen *s*
    Såna där lekar blir poppis nu vi har varit med på ett par och det är faktiskt jäkligt kul *s*
    Underbara ungar skrev 2009-06-28 19:58:33 följande:

">

" target="_blank">

Jag bara måste Någon som kommer ihåg???????
    Oj, jo då den kommer man ihåg!
    timmerbacka skrev 2009-06-28 20:40:31 följande:
    Nope..minns inte... -------- Idag har vi alltså varit o badat...9 satt vi i bilen...Kent släppte av mig o Linus vid badplatsen...10 kom han tillbaka med Mijo's nya dagis kompis (ska börja i aug på samma avd) och hennes mamma. Vid 14 åkte vi hem...4 timmar sol,bad,äta,dricka saft...ligga o sola? inte en chans när man har smått...men med bikini på så fick jag nog lite mer färg idag.. så snart ser jag ut som en röd kräfta *haha* (jooo jag smörjer in mig....lite)
    Låter härligt! Ang pottträning så är alla olika, jag skulle inte stressa på utan låta det ta sin tid?!
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • cirkuspuman
    Sanda skrev 2009-06-30 22:48:31 följande:
    jag kan 10de men jobbar 11-12 så blir nog tajt oxå! Det ser ut som det enda som går är mån-tis 22-23 juli! Kan ni dubbelkolla om det verkligen går då?`Frida?? BM?? Så får vi se om det i huvudtaget går att hitta någon tid Annars får vi ta det en helg framåt sensommaren/hösten.
    Mån-tis 20-21 ?
  • cirkuspuman

Ja jag kan ju faktiskt då men dessvärre så jobbar Gunnar så jag får åka själv med barnen

• cirkuspuman
    Sanda skrev 2009-07-01 20:23:32 följande:
    Krister kan inte heller följa med haha men som ni säger, vem behöver dom Kan vi inte försöka hyra ett större stuga/hus där vi bor allihop så kan vi hjälpas åt med alla kiddoz Tråkigt BM.....Timmer!! BM; du kan inte byta bort dom dagarna? Hur känner du om vi hade träffats ändå? Så kan vi träffas igen och typ festa ihop en helg i sthlm eller nåt framåt hösten? Frida??
    Ja det låter ju super kul
  • cirkuspuman

Boo: Trist men sådant brukar ju ta lite tid att planera hoppas att ni får en super härlig dag när det är dax

Vi kanske får styra upp en date i höst ist då om inte Sandra och jag ska ses själva (vilket för min del iofs är helt ok) el Frida hänger kanske oxå på?

• cirkuspuman

God kväll!

Jag är oxå här har som vanligt haft fullt upp så jag har inte hunnit softa så mycket denna vecka!
    Nu har vi semester både jag och G ska idag har vi tillbringat halva dagen på Ikea så vi kan få klart vårt kök samt att det var massor med småsaker vi behövde
    Resterande vecka blir det nog mest fixande av hus och hem på fredag kommer min "bästa vän" från Falun med sin familj
    Hon har bjudit mig på nån "modell för en dag" fotografering m styling så det ska bli lite spännande även om det känns ganska fånigt men men....vi får se vad som blir av det *S*

Är det någon av er som har en trådlös anslutning mellan digitalbox/tv ?
    Av de två jag testat så har en funkat halvbra och en knappt alls så jag behöver tips på nån som är bra och har stark signal (den måste klara tre väggar)

• cirkuspuman
    Sanda skrev 2009-07-06 22:50:48 följande:
    cirkus; vi har provat den en gång men som du säger var det värdelöst, nu kör vi med boxar och tvillingkort. jag gick på semester idag. jobbar en del då och då men för det mesta är vi hemma. förutom 4 dagar nästa vecka då vi är i strömstad. Vi slipar och river och tvättar för fullt här hemma, kommer nog bli snyggt när de är klart, bilder kommer Håller alla tummar och tår för blivande 3 barns mammor Börjar era stora visa intresse för att åka hem och leka eller ta hem barn och leka, alltså utan mamma och pappa? Adrian vill det så gärna men ingen annan av de vi umgås med verkar vara mogna för det! Lite synd! Behöver ju bara va en timme eller så, spännande för dom att få prova sina vingar lite grann
    Vi har dessvärre digitaltv via bredbandet och då har man ju inget kort till boxen annars hade vi oxå gjort så för att slippa allt strul!
    Nu hittade jag en gammal Philips sändare/mottagare som funkar behjälpligt men dessvärre slår den ut bredbandet jag ska ta med barnen och åka iväg till Netonnet och kolla på en annan idag!
    Hittade en på nätet som verkar lovande då den sänder på en annan frekvens än alla andra trådlösa enheter och det borde ju hjälpa!

Noel har inte visat intresse av att leka själv hos kompisar men däremot har vi lämnat Nova hos kompisar några gånger och hon tycker att det är kul att vara iväg utan mamma
    Nu har ju inte barnen några kompisar här i krokarna ännu tyvärr men å andra sidan så leker de väldigt bra tillsammans alla tre så jag hoppas att de klarar sig med varandra tills det är dax för skola och nya vänner
    BetongMorsa skrev 2009-07-06 23:07:09 följande:
    Jag tror ni får det kanonfint cirkus. hur gick det med den nedbrända lekstugan och så då? Ja vi (jag ) vill se bilder....albin kör på här hemma på kvällarna för fullt! Ja hoppas massor på plus nu Vi funderar på att åka till Egypten (eller något annat varmt o inte för dyrt land ) över jul om det går o få tag på resor. en barndomskompis jobbar på resebyrå så hon skulle hjälpa mig o kolla. det blir tjejernas julklapp isf...och jag e superglad att linda släpper felicia trots lov
    Tack Jo det blir nog fint till slut men vi har minst ett år framför oss innan allt kommer att kännas ok och jag är sååå otålig och vill ha allt klart nu

Egypten är ju underbart vi kommer nog att åka till våren igen!
    Dessvärre så är det ju inte så varmt där runt jul då det är vinter även där men å andra sidan kanske det är skönt för dig med soleksem om solen inte är så stark
    Särskilt billigt är det ju inte heller men det beror ju på vad man jämför med mat osv kostar ungefär samma som i Sverige beroende på vart man vill äta såklart

Ja lycka till med plussen Boo och BM missade att skriva det igår men jag håller tummarna för er!

Nova och jag hade en dialog i morse:
    Nova: "mamma, varför har du ingen bh på natten?"
    Jag: "för att det inte är skönt att sova med bh"
    Nova: "ja och sen blir ju inte tuttarna så smutsiga på natten heller"

Hon trodde att man har bh för att tuttarna inte ska bli smutsiga barn är för härliga!
  • cirkuspuman
    BetongMorsa skrev 2009-07-07 09:32:40 följande:
    Haha söt Nova Ja vi vill inte ha superstark sol, vi klär gärna på oss en varmare tröja på kvällen Man vill ju gärna kunna vara utanför hotellet höhö Vi tänkte ta all inclusive isåfall, mest för att det är smidigast med barnen. Men resan va ju inte hutlöst dyr ändå, preliminärt Kollade på Puerto Rico, det kostade drygt 15000 mer
    Vart i Egypten kollade ni ? *nyfiken*
    Allinclusive är absolut att rekomendera när man åker med barn men det är viktigt att välja rätt hotell oxå eftersom det är vanligt med magsjuka (buffématen tänker jag på..)
    Kolla oxå om hotellet har uppvärmd pool för annars är det inte kul att bara där i dec/jan....jag är osäker på hur havet är men när vi åkte nu sist i april så hade stränderna precis öppnat så risken är att många stränder håller stängt under vintern.
    Det är svårt att åka till ngt varmt land på vintern om man inte vill åka långt tex till Thailand och då vill man kanske åka längre än en vecka
  • cirkuspuman
    BetongMorsa skrev 2009-07-07 10:38:52 följande:
    Jag har bara skummat lätt med Sara där på resebyrån. Så ingen bestämd plats, förmodligen Sharm el Shejk (?stava?) för Felicia va i Hurghada -06. Jo uppvärmd pool e ett måste. Men Sara e en berest person så jag litar på att hon väljer ett bra ställe, man får se till att använda handspriten flitigt Vart va du o din syster när ni va i Egypten?
    Vi har bott i Hurghada och El Gouna men även besökt Sharm El Sheik och Cairo och Alexandria. Vi stannade några efter vägen upp till Alexandria men jag kommer inte ihåg alla namn...
    Handsprit är ett måste att ha med sig överallt...det är sånt som skrämmer mig lite med att ta med barnen dit men annars är egyptierna väldigt barnkära och man verkade få väldigt bra service när man reser med barn
Svar på tråden -Syskonmaffian-