-Syskonmaffian-
Håller tummarna för er tjejer
så himla spännande *s*
Jag är ju lite avis såklart men vi väntar nog lite till
Håller tummarna för er tjejer
så himla spännande *s*
Jag är ju lite avis såklart men vi väntar nog lite till
Hej svejs!
Jag är så dålig på att logga in här nuförtiden
ska bli bättre!
BM och Boo: Jag håller fortf tummarna
Boo: Man kan ju ha sk nidblödningar första veckorna så det finns nog fortf hopp...har du testat?
Zaphy: När det ruskigt ute så man inte vill gå ut brukar vi måla, dega, lägga pärlplattor, bygga kojor.....ja massa pyssel inomhus helt enkelt
även en perfekt dag att introducera barnen i tvätt och städ
Här har det varit full rulle hela helgen då min kompis är här med sin man och två kids
Nu ska jag sova efter en härlig kväll med givande diskussioner, god mat och underbart sällskap!
God natt
Sist in och först ut
God morgon!
Här vaknade Noel kl 04.55 då var han såå himla gnällig och trotsig, stod i hallen och vägrade komma in till oss
när han väl kom och lade sig så var han stekhet....feber, typiskt!
5 min senare kommer Nelly in och är minst lika gnällig, även hon har feber...typiskt nu när vi har besök och allt, hoppas att deras barn klarar sig nu!
De är iofs oxå förkylda så det kanske är dem vi fått det av från första början
Jag är såå himla trött nu...2,5 tim sömn känns lite väl lite
även om det faktiskt är värt det!
G sover nu så jag ska lägga mig när våra vänner åker hem igen efter lunch
BM: Du frågade om Egypten och magsjuka, jag vaccinerade mig mot HepatitA (som man kan få via maten), HepatitB (som man kan få via blod tex om man hamnar på sjukhus osv) sedan tog jag magvaccin mot kolera (Dukoral lr nåt hette det) och den skyddade bara upp till c:a 30% sa de på UAS men jag tyckte det var lika bra
Jag klarade mig peppar peppar från magsjuka de gånger vi åkt men de flesta av de vi pratade med på hotellet blev magsjuka i nån form.
Första gången vi åkte var vi väldigt noga med vad vi åt (bara varm mat som tillagas när man beställer, inga buffeér eller kött) och vart vi åt men nu sista gången åt vi faktiskt överallt utan att jag blev sjuk men dock har min syster insjuknat två gånger trots att vi ätit samma mat så det beror nog mycket på hur känslig mage man har?!
Handsprit är oerhört viktigt för Egyptiska pengar är en stor smitthärd, de är mycket smutsiga och äckliga
Alltså det låter jätte dumt när jag förklarar men jag älskar Egypten och uppmanar alla som inte varit där att åka men jag själv skulle inte ta med mina barn när de är så små dock främst eftersom både Noel och Nelly stoppar allt i munnen och garanterat skulle få magsjuka.
Kolla på barnsemester.se eller kanske här inne, det bör ju vara några som har åkt till Egypten med små barn och kan ge er tips på vad man ska tänka på ?!
God morgon!
Jag har läst vad ni skrivit men inte hunnit skriva nåt de senaste dagarna
Helgen var det jobb som gällde fre-sönd 07-20 och nu är jag ledig 2 veckor till
ibland är livet bra härligt!
Denna vecka är Gunnar oxå ledig så det gör livet lite xtra härligt
Vi har faktiskt inte rest någonstans denna semester
först flytt och sedan har vi haft besök av vänner/släkt nästan oavbrutet men nu är vi ensamma igen
Dagsutflykter till Skansen, Lådbilslandet och Gönalund har vi hunnit med och på fredag blir det nog en trip till Kolmården om vädret tillåter men mer hinner vi inte om vi ska bli klara med köket nångång
Nästa vecka är jag hemma själv med barnen så då ska vi nog försöka åka till ett av Sveriges största lekland (här i stan) och ev till Parken Zoo i E-tuna men vi får se hur vädret blir...det är skönt att komma iväg på saker med barnen när vi är ensamma för när vi är hemma så går tiden så långsamt tycker jag *s*
Just ja...en av mina bästa vänner fick sitt första barn i söndags kväll så jag hoppas att jag får komma iväg och snusa lite på hennes son oxå
BM: Ni har det väl fint hemma?! Iaf på de bilder jag har sett
hoppas att det går bra på jobbet, skönt att jobba lite va?! och allra helst på ett jobb där du verkar trivas?!
Boo: Vilken urusel stil ang möhippan, vad är det för människor? är de 15 år eller? Usch vad arg jag blir när jag hör sånt där....kan inte förstå att en del människor inte växer upp
hoppas att det löser sig och att ni får en trevlig dag med bruden idag istället
och att dessa fjantar kan bete sig vettigt under bröllopet så de inte förstör för er vän.
Kul för Puma att få en spis
och kul för dig att den var billig
Vi har faktiskt inte hunnit kolla efter present till Nelly
borde nog ta tag i det
Sandra: Låter som det blir en toppen kväll på lördag
Zaphy: Verkar som du haft det toppen
jag kan inte säga att jag tycker det känns som om jag var 15 år igår
det har hänt så mycket i mitt liv sedan dess och jag var verkligen inte ens i närheten av den människa jag är idag
Det var faktiskt nu när jag började jobba igen efter föräldraledigheten som jag började känna mig vuxen på riktigt.
Frida: Jag vill se bilder på er renovering sen
själv sätter
jag ut mina när allt är klart
Nu är det frulle som gäller och sen tror jag att jag tar barnen med mig till Ikea en sväng för G sover fortf då han var tvungen att åka till jobbet inatt!