• KikiBoo

-Syskonmaffian-

Då var det dags för tråd  10

Här hänger vi med barn runt 3-4 år och deras småsyskon runt 1-2 år

Välkomna gamla som nya{#lang_emotions_laughing}

Vi som bor här är:

* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331,

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m41167799.html (9)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38050658.html (8)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.h... (3)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Svar på tråden -Syskonmaffian-
  • timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-05-14 21:25:45 följande:
    Ville satt och lekte med en kille idag Jag blev så paff och glad idag när jag hämtade Ville på dagis. Hans att och lekte med en pojke.Jag viska till fröken: han leeeeker med ett baaaarnFröken sa att han har börjat ta kontakt. Idag har han lekt med barnen.Jag blev så glad när jag hörde det. Och det sa jag. Ville bara brista ut i glädjetårar. haha.. Härligt att han skaffar sig kompisar
    Härligt Han kanske behövde denna tiden på sig för att känna efter vilka som han vill leka med?
    timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • KikiBoo

Kl 10 ska jag träffa talpedagogen med Ville.
    Puma lämnar jag hos min far..
    Undra vad damen har att säga om Ville..

• timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-05-15 08:17:54 följande:
    Kl 10 ska jag träffa talpedagogen med Ville.Puma lämnar jag hos min far.. Undra vad damen har att säga om Ville..
    Hur gick det?
  • KikiBoo

hellooooooo...

Idag kom min bror hit för FÖRSTA gången. Han har sagt i fyra år nu att han ska komma och hälsa på mig. Nu äntligen höll han löftet. Plus att han hade med sig sin dotter på 22år som jag ALDRIG träffat. Har bara träffat hans fyra söner.
    Blev tredje gången nu som jag o bror träffades.
    Fan så lik han är vår far. Scary!
    Men det blev en snabb fika. Alltid nåt.   Hoppas det blir mer i sommar..

Nu ikväll bjöd jag över svärförädrarna på middag. Pasta och fläskfile i rödvinssås. Drack lite vin till det. Smarrigt.

Igår var det ju talpedagogen.
    A-K (talped.) började med att spela tre spel med grabben. Ville tröttnade mot slutet.
    Efter spelandet så pratade vi lite. Hon var ju på Villes dagis och kolalde in han.
    Bokstaven H använde han sig ofta han. När jag tänker efter så stämmer det.
    Meningarna kommer inte ut i rätt ordning. Men jag märker dag för dag att det blir bättre. Han gör sig mer o mer förstådd.
    Hon misstänker att all info. Alla ord som han tar in inte lagras. Han vet inte vad hans ka göra med allt.
    Men mkt upprepningar av ord. Det behöver han höra.
    En till två gånger i månaden ska vi träffas. Skitbra. Trodde inte det skulle bli så ofta.

Så.. hur mår resten då?
    Schlager ikväll eller?

• timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-05-16 21:06:36 följande:
    hellooooooo...Idag kom min bror hit för FÖRSTA gången. Han har sagt i fyra år nu att han ska komma och hälsa på mig. Nu äntligen höll han löftet. Plus att han hade med sig sin dotter på 22år som jag ALDRIG träffat. Har bara träffat hans fyra söner.Blev tredje gången nu som jag o bror träffades.Fan så lik han är vår far. Scary!Men det blev en snabb fika. Alltid nåt.   Hoppas det blir mer i sommar..Nu ikväll bjöd jag över svärförädrarna på middag. Pasta och fläskfile i rödvinssås. Drack lite vin till det. Smarrigt.Igår var det ju talpedagogen.A-K (talped.) började med att spela tre spel med grabben. Ville tröttnade mot slutet.Efter spelandet så pratade vi lite. Hon var ju på Villes dagis och kolalde in han.Bokstaven H använde han sig ofta han. När jag tänker efter så stämmer det.Meningarna kommer inte ut i rätt ordning. Men jag märker dag för dag att det blir bättre. Han gör sig mer o mer förstådd.Hon misstänker att all info. Alla ord som han tar in inte lagras. Han vet inte vad hans ka göra med allt. Men mkt upprepningar av ord. Det behöver han höra.En till två gånger i månaden ska vi träffas. Skitbra. Trodde inte det skulle bli så ofta.Så.. hur mår resten då? Schlager ikväll eller?
    Sen är det lite så med barn i denna ålden att de tar in så mkt ny info och det går med en jävla fart...och inte konstigt att barnen inte kan prata...(inte Linus heller - han stammar i perioder)..men sen när "orden lagt sig på rätt plats" så funkar det.
    Men Absolut är talpedagog och annat väl behövligt... Hejja Ville!! H är en bra bokstav, används ju ganska mkt..

Oh, kul att brossan äntligen kom till er nu då...

Jag är väldigt Väldigt VÄLDIGT nyfiken inför psykologutredningen som Mijo ska på den 25:e...Ingen aning om vad hon kan komma fram till..
    Kent har aldrig varit på nåt sånt här så han har fått för sig att Mijo ska på nåt psykolg snack... Men när jag berättade lite mer för honom vad det innebär så lugnade han ner sig
  • Underbara ungar
    GRATTIS Norge till segern.

Riktigt RUTTET att Malena inte fick några direkta poäng. La Voix är ju GRYM!

Vad tycker ni då?? Vann rätt låt??
    Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • BetongMorsa

Jag vet inte...jobbade igår
    gick superbra. Jättetrevlig personal, alla var väldigt hjälpsamma. Så här kan jag nog trivas

Vart en himla massa spring då jag inte fick några egna bord utan mest hjälpa alla andra. Men men, kom hem med en liten dricks iaf! I veckan hoppas jag på egna bord!

• timmerbacka
    Underbara ungar skrev 2009-05-17 09:22:40 följande:
    GRATTIS Norge till segern.Riktigt RUTTET att Malena inte fick några direkta poäng. La Voix är ju GRYM!Vad tycker ni då?? Vann rätt låt??
    Rätt låt vann! Det fanns mkt skit låtar..Marlena va BRA! Men jag hade en känsla av att hon inte skulle komma så långt - va rätt jag hade!!
    BetongMorsa skrev 2009-05-17 13:06:04 följande:
    Jag vet inte...jobbade igår gick superbra. Jättetrevlig personal, alla var väldigt hjälpsamma. Så här kan jag nog trivas Vart en himla massa spring då jag inte fick några egna bord utan mest hjälpa alla andra. Men men, kom hem med en liten dricks iaf! I veckan hoppas jag på egna bord!
    Kul att du trivs på ditt nya jobb... kollat avtalen än? Vad får du för lön?
  • BetongMorsa

Chefen va inte där igår men jag ska ringa henne imorrn så det blir nog bra tack för omtanken timmer

Svar på tråden -Syskonmaffian-