• KikiBoo

-Syskonmaffian-

Då var det dags för tråd  10

Här hänger vi med barn runt 3-4 år och deras småsyskon runt 1-2 år

Välkomna gamla som nya{#lang_emotions_laughing}

Vi som bor här är:

* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331,

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m41167799.html (9)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38050658.html (8)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.h... (3)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Svar på tråden -Syskonmaffian-
  • BetongMorsa

Zaphy, egentligen bor jag i Trästa 1,5 mil utanför Hallsta. Mest för enkelhetens skull jag skrev så och det är i Grissel jag jobbar nu, på Havsbaden. Du kanske känner igen det? Och jag kanske känner igen ditt ex?

• timmerbacka

Hemma från utv.utredningen med Mijo...hon kunde inte sammanställa allt när vi va där så vi får otåligt vänta tills det blir ett läkarbesök. Snart hoppas vi...

Han fick plocka med klossar, puzzla lite, rulla en boll...hon försökte få honom att säga några ord,men det gick inte han med på.
    det blev massa + men även en hel del - i hennes papper.. Han har svårt med grovmotoriken, lättare för finmotoriken, pincettgreppet.

Hon skulle hur som helst ta kontakt med hans läkare o så skulle vi träffas allihop....bara hoppas att det blir snaaaaaaaaaaaart!

timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • KikiBoo

Woaw! Har precis lagt barnen. Gick suuuuupersmidigt. Inge bråk eller skrik. Dusch, tandborstning, läsa bok och godnatt. Brukar oftats vara Ville som protesterar. Men nu så.. *peppar peppar*

Om tio min kommer Viktor hem från jobb..
    Två av hans polare va nyss förbi här o skulle låna verktyg. Visade dom kattungarna. Så nu ankse 2-3 till försvinner. Den svarta t ex. Don't u worry timmer. Pico kommer få se det så bra ute på landet

Annars idag då.. Well, Villes tjejkompis Klara o morsan Kicki kom efter 14.30 idag. Käkade lite mellis o sen gick vi på stan.
    Ungarna fick varsin glass. Otroligt skönt väder ute idag

Nähä.. Om man ska ta o göra barn ikväll då

• Underbara ungar

Misstänkt mf här... Ska kolla upp det i morgon vid 11. Hör av mig igen......

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • Sanda

UU: usch då Har drabbat mig oxå, mer vanligt än man tror är jag rädd! Men jag blödda mycket med Adrian oxå men han kom ju ut hel och ren, så håller tummarna!

Booboo; blev det något barnaskapande igår då

Frida; hur går det på kursen??

Själv har jag bakat 60 muffins och plockat ihop 25 fiskedammspåsar...phu!! Avslutning på barngympan ikväll!

Huset var helt jävla underbart, låg mitt emot en förskola och bakom trädgården fanns cykelbana. suck!! drömhuset verkligen men så hade det redan sprungit iväg i pris så finns ingen chans vi kan haka på det....tråkigt

• timmerbacka

Kom precis att tänka på att vi använder 2 forum o skriver lika mkt... här babblar vi om familjelivet + barnen... på facebook så är det annat kul..

Har 2 enormt "pappa sjuka" barn idag...de somnade tidigt båda 2...kent skulle på bomöte vid 19, gick ut genom dörren 18:57. 19:00 så kom Linus upp "var är pappa?" jag sa att han är och pratar med några som bor i huset då vägrade han somna om! Så nu ligger han o väntar på att jag ska komma in.

Mijo vaknade igen då när jag pratade med Linus...och han sitter o ylar i sin säng..."babba babba babba"........helt slutkörd...vill inte ha mig i sängen, vill inte ha vatten, ingen välling..."babba babba babba"...

Jag är inte poppis idag.. {#lang_emotions_undecided}

timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • KikiBoo

Ja igår bakde vi en bebis
    Har ÄL imorrn men va fan.. Tjuvstarta kan man jue gö{#lang_emotions_tongue_out}

Igår kväll började magen min krångla. Var som nån högg mig i magen. Och det håller i sig än. Kom upp ur sängen 12 idag. Fick tvinga upp mig. Skönt att Vikke va ledig idag.
    Jag var helt wasted. Usch!
    Känns bättre nu men inte bra..

Nåväl..

Idag har jag hjälpt en vän köra iväg lite skit till returen. Hon håller på o flyttar.
    Käkat thaimat.. Fyllt sandlådan med sand..

Idag var en av talpedagogerna till Villes avdl. Dom jobbar med två pedagoger på avdl. Sen har ju Ville sin privata, hehe. Anyway, hon jobbade lite med han idag. Korta lätta meningar ska vi träna på med han. Både hemma och på dagis.
    Jag o fröken prata även om allmän förskola. Hon ska försöka få så Ville kan gå 9-14. Det vore super. Men man skulle ju då helst vilja slippa betala 600 spänn.
    Sen han börja 9-14 så tar han för sig mer. Leker med de andra barnen. 9-12 är så kort tid..
    Vi får se hur de blir.

frida
    Ja hur går det?

underbara ungar
    Neeeej Usch! Hoppas de inte är mf..

sanda
    Tråkigt med huset.. Det kankse dyker upp nåt ÄNNU bättre

• BetongMorsa

UU: hoppas hoppas det inte är mf

Idag har jag o Albin vart till läkarn med mina utslag. Jag fick ta blodprov för att ev. utesluta viss sjukdomar. Och sen ska jag börja på ljusbehandling senare i år, skönt att något äntligen händer!

• KikiBoo

Fasiken vad det blåser ute. Taket blåser av.. For real{#lang_emotions_sealed}

Kl 17 ska hela famljen till Villes dagis o grilla. Middag på dagis e inte varje dag Så det ska bli mkt trevligt.

morsan
    Skönt att du får hjälp

Underbara ungar
    Hur gick det idag då?

Hörrni! FL-dejt. Har vi sagt vart när hur?

• Underbara ungar

Där va en liten bebis... Hjärtat tickade, vad JAG kunde se, men läkaren sa "att det är svårt o se".

Dessvärre så hittade dom också en cysta 7,5 cm * 6,5 cm som ligger o trycker på urinblåsan. Ingenting jag känner av men är givetvis JÄTTE orolig. Ska in på kontroll nästa vecka för o kolla om den är kvar, har minskat eller rent av vuxit. Kommer nog att bli en del kontroller framöver...

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
Svar på tråden -Syskonmaffian-