• KikiBoo

-Syskonmaffian-

Då var det dags för tråd  10

Här hänger vi med barn runt 3-4 år och deras småsyskon runt 1-2 år

Välkomna gamla som nya{#lang_emotions_laughing}

Vi som bor här är:

* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331,

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m41167799.html (9)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38050658.html (8)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.h... (3)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Svar på tråden -Syskonmaffian-
  • BetongMorsa

Hejsvejs....här e jag va hos min farmor igår, låtsasfarfar fyllde 75.

jag ska jobba idag, sen vet jag inte mer faktiskt. ska prata lite schema med chefen idag.

Menu blir det kaffeee.....o frulleee...mmmm

• timmerbacka
    cirkuspuman skrev 2009-05-21 07:01:48 följande:
    Har du missat det? Här är vi alla hemma idag för engångs skull jag vet faktiskt inte när vi alla var lediga samtidigt sist Jag hoppas att vi kommer nånvart med packningen...det är så svårt att packa tycker jag även om man inte använder allt så intalar jag mig att jag gör det Vad ska ni andra göra idag? Är ni lediga i morgon?Jag går på mitt helgpass i morgon och går av på söndag kväll kl 19 så det blir en lugn helg på denna fronten!
    Jag och killarna är lediga o i morgon... Kent jobbar.

När det gäller flyttpacka är jag likadan...så jag brukar inte komma igång förrän det är panik.
    BetongMorsa skrev 2009-05-21 08:27:53 följande:
    Hejsvejs....här e jag va hos min farmor igår, låtsasfarfar fyllde 75.jag ska jobba idag, sen vet jag inte mer faktiskt. ska prata lite schema med chefen idag. Menu blir det kaffeee.....o frulleee...mmmm
    Kaffe låter inte fel...

Vi fick sovmorgon till 7:30 idag - då Linus ramlade ner från våran säng med en duns. Kent hade redan gått upp..Han hade fått för sig att han skulle jobba idag o väckte mig för att säga hejdå...jag fick honom att lägga sig igen, men han hade tydligen inte kunnat somna om o gick upp...

Idag är det Kent som fixar käk...hemma gjorda köttbullar {#lang_emotions_tongue_out} spännande...det har han aldrig gjort till mig innan..inte en enda gång på 9 år!
    timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • KikiBoo

Hej tjejjor.

Mitt nät var dött igår. Usch! Det kröp i fingrarna
    Men nu så. Nu har Vikke fixat.

I förrgår kom Villes kusin Annelie från Holland hit med sin pappa, Vikkes halvbror, Joel.
    Hon är född mars-05.
    Ville ser lite förälskad ut när han tittar på henne {#lang_emotions_tongue_out}

idag har Viktor o hans bror åkt iväg på en rosttripp. Hemma igen imorrn.
    Dom ska åka runt i väsmanland och besöka massa hur som står helt öde. Dom har planerat detta ett tag.
    Dom ska tälta oxo.

Själv ska jag o ungarna iväg till lekparken efter lunch o leka med Annelie. Farmor passar henne nu..

underbara ungar
    Jamen de har jag ju sagt ju.. Att vi planerar en trea
    Här ÄL 27.e ..

timmer
    Hoppas köttbullarna smakade

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-05-22 11:40:27 följande:
    Hej tjejjor.Mitt nät var dött igår. Usch! Det kröp i fingrarna Men nu så. Nu har Vikke fixat.I förrgår kom Villes kusin Annelie från Holland hit med sin pappa, Vikkes halvbror, Joel.Hon är född mars-05.Ville ser lite förälskad ut när han tittar på henne idag har Viktor o hans bror åkt iväg på en rosttripp. Hemma igen imorrn. Dom ska åka runt i väsmanland och besöka massa hur som står helt öde. Dom har planerat detta ett tag.Dom ska tälta oxo.Själv ska jag o ungarna iväg till lekparken efter lunch o leka med Annelie. Farmor passar henne nu..underbara ungarJamen de har jag ju sagt ju.. Att vi planerar en trea Här ÄL 27.e ..timmerHoppas köttbullarna smakade
    Han gjorde en panna full...men fick dom inte helt genomstekta...hörde hur han skrek o svor i köket o Linus som tiggde om att få hjälpa till...men höll mig borta.
    Efter en stund kom han o tiggde om att jag skulle ta över - men jag gjorde pannbiff istället.
    Tydligen kände han sig som en "slagen man" så när det blev dax för middag åkte han med Linus och köpte mc donalds..
  • timmerbacka
    timmerbacka skrev 2009-05-22 12:58:09 följande:
    Han gjorde en panna full...men fick dom inte helt genomstekta...hörde hur han skrek o svor i köket o Linus som tiggde om att få hjälpa till...men höll mig borta.Efter en stund kom han o tiggde om att jag skulle ta över - men jag gjorde pannbiff istället.Tydligen kände han sig som en "slagen man" så när det blev dax för middag åkte han med Linus och köpte mc donalds..
    Men det är ganska kul att kolla hus som står öde..nere där omkring där mamma bor i småland finns också en del ödehus...
  • Sanda

booboo: hur gick det med kompisen?

Här är det stressigt värre, det är ju bra att få extrapengar och att jobba men shit vad slutkörd man blir! har ett arbete som ska in oxå och vi ska spela upp en teater och dansa inför vår klass på måndag!

men om exakt en vecka åker vi till öland!! ska bli störtskönt!!

• timmerbacka
    Sanda skrev 2009-05-23 12:21:42 följande:
    booboo: hur gick det med kompisen?Här är det stressigt värre, det är ju bra att få extrapengar och att jobba men shit vad slutkörd man blir! har ett arbete som ska in oxå och vi ska spela upp en teater och dansa inför vår klass på måndag! men om exakt en vecka åker vi till öland!! ska bli störtskönt!!
    Ja det är gött med välförtjänt semester efter att man slitit...

Hade BIG planer för dagen...först skulle vi åke till min mormor o morfar, men sen ändrade vi oss och skulle åka till Slottskogen....sen ändrade vi oss o bestämde oss för att åka till en 4H gård efter att killarna sovit middag..
    ..men efter 2 skedar på lunchen så spydde Linus...o nu vill han inte sova..grinig som !!
    ......börjar äntligen bli skönt väder ute...men vi vill inte åka någonstanns med griniga barn...brukar inte bli bra.
  • timmerbacka

Har fått ett STORT problem här hemma...gammelkatten 8 åringa Wilma har börjat kissa Trots ren låda ..på barnens leksaker..........
    Hon har ALDRIG satt sig någon annanstanns än i sin låda trots att hon är en riktig argbigga i mellanåt...Aldrig revirpinkar varken när vi flyttat, skaffat hund, eller när vi skaffade en annan katt eller när nån av killarna föddes.

Plötsligt för någon veckor sen så kände jag doften i en leklåda..sen i en annan leklåda, sen nu på en tyg"fotobok" o på en bildbok..

Blir förbannad!! Hennes toalåda är ren..

• Jillsan80
    timmerbacka skrev 2009-05-23 12:54:11 följande:
    Har fått ett STORT problem här hemma...gammelkatten 8 åringa Wilma har börjat kissa Trots ren låda ..på barnens leksaker.......... Hon har ALDRIG satt sig någon annanstanns än i sin låda trots att hon är en riktig argbigga i mellanåt...Aldrig revirpinkar varken när vi flyttat, skaffat hund, eller när vi skaffade en annan katt eller när nån av killarna föddes. Plötsligt för någon veckor sen så kände jag doften i en leklåda..sen i en annan leklåda, sen nu på en tyg"fotobok" o på en bildbok.. Blir förbannad!! Hennes toalåda är ren..
    Hon kanske har ngt annat fel, kan vara värt att kolla upp hos veterinären eller så protesterar hon pga ngt. Något av de anledningarna skulle ja tro att det beror på...
  • timmerbacka
    Jillsan80 skrev 2009-05-23 18:03:10 följande:
    Hon kanske har ngt annat fel, kan vara värt att kolla upp hos veterinären eller så protesterar hon pga ngt. Något av de anledningarna skulle ja tro att det beror på...
    Vi ska till vet med henne...men tänkte jag skulle vänta tills "årets bidrag" kommer (skatten)..
    Jaja...får se hur vi gör, så här tänker jag inte leva...leta efter kissepölar överallt innan jag släpper ner Mijo på golvet..No No!
Svar på tråden -Syskonmaffian-