• KikiBoo

-Syskonmaffian-

Då var det dags för tråd  10

Här hänger vi med barn runt 3-4 år och deras småsyskon runt 1-2 år

Välkomna gamla som nya{#lang_emotions_laughing}

Vi som bor här är:

* Jillsan80: Bianca 050920 & Felix 070411 & Benjamin 080507, bor på Åland, Finland * Sanda: Adrian 060206 & Agnes 070413. Bor i Stigen, Dalsland
    * BooBoo: Vilhelm 051014 & Puma 070730. Bor i Sala, Västmanland
    * Underbara Ungar: Axel 050920 & Enya 070824. Bor i Skara, Västra Götaland.
    * Frida27:Nemo 051229 & Romeo 070826. Bor i Partille (Göteborg)
    * BetongMorsa: Felicia (bonusdotter) 000605, Tilda 050930 & Nike 070828. Bor i Hallstavik, Uppland
    * Timmerbacka:Linus 051127 & Mijo 070908. Bor i Göteborg
    * Gurra: Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004 Bor i Enebyberg (Sthlm)
    * Cirkuspuman: Nova 041122, Noel 060204 & Nelly 070823 Bor i Bålsta (utanför Sthlm)
    * Emilia82: Julina (bonusdotter) 991227, Tuwa 060331,

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m41167799.html (9)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38050658.html (8)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35070372.html (7)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m32513378.html (6)

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m29573442.html (5)

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26681615.html (4)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m23572034-78.h... (3)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m20530392.html (2)

www.familjeliv.se/Forum-11-220/m17613361.html (1)

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Svar på tråden -Syskonmaffian-
  • KikiBoo

Morsning!

Bröllopet var kort o fint. Jag fick MASSA fina bilder Efter kyssen så kom det en REJÄL regnskur. Så alla sprang under tak o väntade på att det skulle sluta.
    Vilket det gjorde efter kankse 10 min. Sen blev det strålande sol. Picknick i solsken.
    Vi sprang tydligen in på ett dagis när vi sökte skydd. Så vi satt o picknickade där. Och ungarna busade. Perfekt ju. Inhägnat o allt.
    Nötterna sa inte hej eller nåt. Bara stod där.. Tittade lite. Dom var inte med på picknicken. Dom satt kvar under taket. Dom är sånna tråkmånsar. Sen åkte dom hem.
    Men jag hade trevligt iaf. Och Puma.
    Jag o min vän tog modet o gick fram till Karin.
    Jag o kompisen (Knabbo) plus svägerskan ska ge bort ett bröllopsalbum till brudparet. Därför som jag knäppt en massa bilder. Sen så gick vi runt med ett block till alla gästerna där dom fick skriva personliga hälsningar till brudparet. Sen knäppte jag bild på var och en.
    Och klart Marias syrra ska vara med. O det gick bra. Inga otrevligheter. Var nästan som förr fast ändå inte..
    Vi var hemma runt 21 igår..

Idag kommer syrran. Vi ska hem till päronen. Min mor fyllde den 28.e . Hon kundeinte vara med o fira Puma. Hon jobbade. Så vi har dubbelkalas idag
    Sen är det white trash i jugansbo. Få se omman åker o säger hej till trashen

Det var nyss en regnskur här. Ser ut att klarna upp nu...

morsan
    Hade ni trevligt på 5-årsdan? bakade ni bebis?

frida
    Snygg tapet! Undra först oxo vilken det var men sen såg jag den valda tapeten uppe i högra hörnet.

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Sanda

hej tjejor!!

Jag är helt seg. jobbar natt nu, och har hållt igång konstans sen onsdags, imorgon ska jag VILA!! PÅ måndag börjar busarna på dagis igen, back to buisness.

TAck Frida för igår!! SUpermysigt!! Adrian sa till Krister att han lekt med Nemo och att det var JÄTTEroligt Gör vi om snart!

Hemma hos min kompis var det segt att få ungarna att somna, typ 2 timmar men halv tio sov det, så då satt jag o Anna och pratade bröllop in på natten och såg en film: Shopaholic! HAr läst boken och filmen var lika bra!!

Idag så skulle vi hälsat på en kompis till men hon hade inte hunnit hem från semestern så vi gick till Plikta och lekte någon timme eller två kanske och sen åkte vi hem till mina föräldrar, barnen fick åka traktor med morfar och blev så lyckliga

Ni får kolla när de nya walander filmerna kommer nu, den nya tjejpolisen som ska va med är min gamla klasskamrat Nina Zanjani, hon spelade även i se upp för dårarna.

Nu ska jag snart kolla på sing a long med Maj-Liz

• BetongMorsa

Ni verkar haft det trevligt Boo och Sandra!

Jobbat 15 timmar idag...lite mör, tredje passet på tre dagar
    1700 kvar i dricks o spara innan jag kan köpa min bugga....jippiiiee
    Och ja självklart bakade vi bebis på 5-årsdan. Får se om det tog sig hihi

• cirkuspuman
    frida27 skrev 2009-08-01 08:25:30 följande:
    Här är det sol och uppehåll Snart kommer Madde hit o ska hjälpa Mikael att tapetsera vårt sovrum (blev "Garden "från Borås tapeter om ngn är intresserad ). Då går jag o Tobias ut med barnen och hittar på nåt skoj Ha en bra dag alla!
    Snygg tapet
    BooBoo skrev 2009-08-01 10:25:28 följande:
    Morsning! Bröllopet var kort o fint. Jag fick MASSA fina bilder Efter kyssen så kom det en REJÄL regnskur. Så alla sprang under tak o väntade på att det skulle sluta. Vilket det gjorde efter kankse 10 min. Sen blev det strålande sol. Picknick i solsken. Vi sprang tydligen in på ett dagis när vi sökte skydd. Så vi satt o picknickade där. Och ungarna busade. Perfekt ju. Inhägnat o allt. Nötterna sa inte hej eller nåt. Bara stod där.. Tittade lite. Dom var inte med på picknicken. Dom satt kvar under taket. Dom är sånna tråkmånsar. Sen åkte dom hem. Men jag hade trevligt iaf. Och Puma. Jag o min vän tog modet o gick fram till Karin. Jag o kompisen (Knabbo) plus svägerskan ska ge bort ett bröllopsalbum till brudparet. Därför som jag knäppt en massa bilder. Sen så gick vi runt med ett block till alla gästerna där dom fick skriva personliga hälsningar till brudparet. Sen knäppte jag bild på var och en. Och klart Marias syrra ska vara med. O det gick bra. Inga otrevligheter. Var nästan som förr fast ändå inte.. Vi var hemma runt 21 igår.. Idag kommer syrran. Vi ska hem till päronen. Min mor fyllde den 28.e . Hon kundeinte vara med o fira Puma. Hon jobbade. Så vi har dubbelkalas idag Sen är det white trash i jugansbo. Få se omman åker o säger hej till trashen Det var nyss en regnskur här. Ser ut att klarna upp nu... morsan Hade ni trevligt på 5-årsdan? bakade ni bebis? frida Snygg tapet! Undra först oxo vilken det var men sen såg jag den valda tapeten uppe i högra hörnet.
    Det låter som en toppen dag det är ju så härligt med bröllop!
    Sanda skrev 2009-08-01 18:44:22 följande:
    hej tjejor!! Jag är helt seg. jobbar natt nu, och har hållt igång konstans sen onsdags, imorgon ska jag VILA!! PÅ måndag börjar busarna på dagis igen, back to buisness. TAck Frida för igår!! SUpermysigt!! Adrian sa till Krister att han lekt med Nemo och att det var JÄTTEroligt Gör vi om snart! Hemma hos min kompis var det segt att få ungarna att somna, typ 2 timmar men halv tio sov det, så då satt jag o Anna och pratade bröllop in på natten och såg en film: Shopaholic! HAr läst boken och filmen var lika bra!! Idag så skulle vi hälsat på en kompis till men hon hade inte hunnit hem från semestern så vi gick till Plikta och lekte någon timme eller två kanske och sen åkte vi hem till mina föräldrar, barnen fick åka traktor med morfar och blev så lyckliga Ni får kolla när de nya walander filmerna kommer nu, den nya tjejpolisen som ska va med är min gamla klasskamrat Nina Zanjani, hon spelade även i se upp för dårarna. Nu ska jag snart kolla på sing a long med Maj-Liz
    Låter som ett par hektiska men roliga dagar börjar du plugga på måndag oxå el är det bara barnen som börjar dagis?

Våra barn har varit hemma sedan slutet på maj så jag har jätte ångest över att behöva lämna iväg dem till dagmamma om tre veckor   jag vet ju att man vänjer sig och att de kommer att få det bra men ändå nu vill jag ju bara ha dem hemma!

Noel lärde sig cykla utan stödhjul i fredags så han är super lycklig här hemma och vill bara vara ute och cykla hela dagarna
    Nova fick en ny (större) cykel förra helgen och Noel ville såklart oxå ha en så vi sade till honom att han får en ny när han oxå kan cykla utan stödhjul och vips så skulle han inte alls ha stödhjul på sin cykel lägre...det tog några dagar men det gick faktiskt lättare än jag trodde...nu kan hela familjen ta sig ut på cykelturer snart

Lyssnar ni på programmet Sommar i P1?
    Igår var Alex Shulman sommarpratare och han var helt fantastisk tyckte jag.....jag har inte gillat honom så mycket innan men igår hann vi prata en hel del innan sändning och när jag sedan hörde programmet så berörde han nåt inom mig som gjorde att jag faktiskt ser honom i nytt ljus.
    Lyssna på webben om ni missat det vetja

Nej nu är det jobb från 06-19 och sedan ska jag på bio med min syster ikväll och vi ska se Sommar med Göran hoppas att den är bra!

Ha en bra dag tjejer!
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • tresmåfina

Cirkus: duktig Noel!  Nemo ska få en ny cykel när han fyller år..och som han längtar Kör utan stödhjul direkt . Mikael är helt anti stödhjul, kanske från hans "vet-o kan-bäst-mamma-som varit dagmamma i många år-bla-bla" Fast jag lärde mig också utan och ja...  Åh mysigt med bio! Vill med se den! Ha det så skoj
    Tack själva Sandra. Söta dom är

Boo: Kul med bröllopet och tur att det regnade, det ska ju göra det

BM: håller tummarna!

Bara jag som är vaken i familjen, och så ligger man inte o sover haha man är bra dum men jag njuter av min sista lediga dag på länge. I morgon är det jobb igen.

Ha en bra dag alla

~Nemo♥ född 051229 & Romeo♥ född 070826~
  • tresmåfina

• tresmåfina

Och ja Sandra jag har sett tre st. De två senaste var jättebra! Är hon helsvensk? Tyckte nästan det lät som hon hade en brytning?

• tresmåfina

Här var det livat
    Vi har varit  på Önskeleken o busat idag. Härmade er Sandra . Så himla skönt för det är ett ganska litet busland (Ligger i Frölunda) så där kan de ta sig runt själva överallt så även om man har koll hela tiden så behöver man inte springa med utan kan sitta still o dricka kaffe o byta ideér med varann. Nästan så man får kryp i benen Sen lagade jag Indisk pytt här hemma. Nu sitter barnen och tittar på Karlsson på taket

• timmerbacka

Jag har varit med Mijo på kalas. Ätit gudomligt god tårta (hon som brukar baka våra tårtor bakade en Hello Kitty ttårta till dagens kalas)...

Linus skulle följt med men han hade vansinnig magknip på förmiddagen idag. Låg i soffan o skrek. Vid lunch kom en stor laddning...sen var han lite "under isen" ett tag innan han blev pigg igen.

I morgon börjar Linus hos dagmamma igen...ska bli skönt att få rå om bara ett barn under dagarna denna veckan innan jobbet börjar.

timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • tresmåfina

Kul med kalas timmer o skönt att Linus knip gick över.. Mina har aldrig haft det men pratade just med Sandra om det när hon var här vad jobbigt o läskigt det måste vara. Man vet ju inte om det är blindtarmen osv..

Önskar verkligen att vi hade mer semester.. men nu är den över

Nu ska vi se "Baksmällan" och möla Ben&Jerrys.

Svar på tråden -Syskonmaffian-