Inlägg från: villemina |Visa alla inlägg
  • villemina
    Kajsan skrev 2009-07-03 13:40:25 följande:
    Fortsättning på Country-dreams problemet:Jag skickade ett mejl igår:"Jag tycker att det är märkligt att du som butiksägare inte svarar på någotav de 4 mejl jag har skickat till dig under en dryg veckas tid, eller ens påKreditors mejl.Vad får du ut av det?Jag har pratat med ARN igår, och de 14 dagarna jag har på mig att skickatillbaks en vara gäller _från_ att jag får klartecken av dig att skickatillbaks.Och du kan fortfarande självklart inte prata bort att en _lag_ inte gällerdig.Så jag väntar bara.Fakturan är fryst hos kreditor, de vet att jag inte ska betala den ochväntar bara på att du ska svara på mejlen vi skickar.Du får ju inte direkt gott rykte på nätet av att behandla kunder på det härsättet.Så, vart sänder jag Spring Coaten, och hur gör vi med fakturan?"Och idag fick jag mitt första svar.Hon skriver kort och gott att det inte är konstigt att man inte har öppet köp på rean.Jösses! Jag har tröttnat!!!
    Vilket skit! Jag vågar aldrig handla där mer även om det funkade fint när jag fick hem min Lovely Knit.
    Hon hade dock skrivit (för hand) på fakturan: "REA, ej byte eller återköp". Tur för mig att koftan passade och att jag blev nöjd.
    Konstigt att hon hittar på lite egna lagar och regler. Stå på dig!
  • villemina
    Mabimao skrev 2009-07-03 21:50:11 följande:
    Jag letar med ljus och lykta efter jeanskjolen. I storlek 3 eller 4 beroende på hur de är i storleken? Nån som vet? Ny eller beg (fint skick).Håller tummarna.
    Hej! Jag knep en jeanskjol när "min" OM-butik sålde ut dem för 999:-.  *glad* Har storlek 3. Den mäter 43,5 cm i linningen från sida till sida när den ligger plant.
  • villemina
    Mabimao skrev 2009-07-03 23:26:27 följande:
    Tack, då vet jag mått om det skulle dyka upp en.Kanske inte så troligt......Jag måste fråga en sak. Jag har ju skrivit att jag handlat en lovely knit på country-dreams på rean. Jag har fått byta storlek....och väntar på en 3:a. Men det var första grejen jag fått hem som inte luktade OM???? Det finns väl inte en sportslig att det är nå´t på tok när man handlar i butik väl? Kan det vara så att den tappat doften då det kanske varit i fler hem än mitt? Men tanke på att de i bomull är mycket större så kanske det är fler än jag som haft den hemma och insett att den är för stor.
    Trodde det fanns en hel del jeanskjolar att få tag på...? Kanske hadr jag lite tur då? Det brukar jag aldrig ha!

Jag köpte också en grön Lovely Knit från C-D. Den luktade liiiiite OM, men inte mycket. Jag tycker doften brukar försvinna ganska snabbt. Jag vet inte om Country Dreams bara är en nätbutik eller har en fysisk butik också...? Om det är så att det finns en butik så kanske koftan legat / hängt framme, då försvinner ju doften.
    Synd, för den är ljuvlig!!
  • villemina
    Mabimao skrev 2009-07-03 23:43:54 följande:
    Ja så kan det ju vara.....tror inte det är en fysisk butik....men tror den varit uppackad. Såg ut så på påsen.Ser du en jeanskjol får du gärna hojta till......Jag är ju ny här......kan man maila varann direkt?
    Japp, man kan INBOXA varandra här på FL. Klicka på medlemmens namn så kommer du in på dennes egna sida (presentation), sedan klickar du på "skicka meddelande till" så kan du skriva ett litet brev.
    Jag hojtar definitivt till om jag ser en kjol till dig!! Vet att det inte finns i Kristianstad (Donna), jag köpte den sista.
    God natt, sängen kallar!
  • villemina

Hej!

Jag har varit på Kosta Outlet!!!!

WOW, säger jag bara! MASSOR med Odd Molly!! Allt var nersatt 40% - 50%. Jag fyndade en wrap-tunika i chalk / lila för 840:- (hade kostat 1600 .
    Det fanns koftor, klänningar, tunikor, jeans, jeanskjolar, scarfsar m.m. Hade jag bara haft råd hade jag handlat mycket mera. Provade däremot det mesta.

Vill verkligen rekommendera detta ställe, det var kanonbra!!

• villemina

Gomorron! Har lite problem... Hur i hundan ska man knyta palette wraparound??? Jag önskar ett hål i sidan att dra in ena bandet i för att den ska sitta snyggt, men det finns ju inte??? Är det fel på min, eller???
    Så här ser den ut på produktbild:

Hur knyter ni era, om någon har en sådan här?

*förvirrad*

• villemina

Sitter o drömmer om en fet lön nu. Är mammaledig och ska vara ett tag till, sparar på föräldradagarna så gott det går men nu vill jag ju handla kläder!!!

Bara för det har jag börjat längta tills jag ska börja jobba igen. Känner ett väldigt behov efter en massa OM...

Kanske ska sluta läsa här??

Härligt blir det sen(när jag börjat jobba igen), med 4 ggr så mycket pengar som nu. Då jäklar ska Visa-kortet glöda!

(Ursäkta, det här var lite OT märkte jag nu).

• villemina

Har inte tänkt på det innan, men när jag var på festival (fest i hela stan med en massa uppträden, trubadurer och öl-tält) i helgen så märkte jag att det endast var damer (över 50) som bar OM-plagg...
    Jag har aldrig tänkt på det innan. Jag gillar plaggen och tycker inte man kan säga att det är "tantiga" kläder alls. Snackade lite med en kompis om det och hon konstaterade att det kanske mest är "tanterna" som har råd med dessa plagg, eftersom de är ganska dyra. Småbarnsfamiljer lägger hellre pengarna på något annat som de behöver.
    Kanske är rätt?
    Tycker du att något OM-plagg känns "tant"?
    Jag kan inte säga att något speciellt plagg är tantigt, men jag älskar inte ALLA OM-kläder. Svårt att gilla en HEL kollektion, oavsett vilket märke det är, tycker jag.
    Vad tycker ni?

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna