Inlägg från: villemina |Visa alla inlägg
  • villemina

Odd Molly tråd för oss inbitna

Milliemolly skrev 2009-06-10 21:43:25 följande:
    ta den i almost black istället så bleknar du inte bort ihop med färgen Så snygg till svarta eller vita jeans
    Finns inte i min storlek på Haven. Kanske ska ringa dit imorron? Kan det va lönt?
  • villemina
    Audrey Will skrev 2009-06-10 21:43:22 följande:
    Hej!Får jag passa på att fråga dig vilka butiker som säljer Odd Molly (och kanske Hunky Dory) i Kristianstad? Bor inte så fasligt långt därifrån!Tack!
    "Donna" har både OM och Hunky Dory. Bra service också!
  • villemina
    Milliemolly skrev 2009-06-10 21:45:13 följande:
    Lovely knit.........Shit, då är min vinröda med lila knytband troligtvis en kopia för 1500 Skr. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrr!
    Men varför tror du det?
    Min fråga är ju hur man ser det. *förvirrad*
  • villemina
    Bina skrev 2009-06-10 21:46:06 följande:
    Jag vill bara förtydliga att även Odd Molly har viss produktion i China så det går inte enbart att gå på ursprungsland.
    Just det! Min blå Lovelier Knit är gjord i Kina men helt äkta. Köpt på Donna, förresten.
  • villemina
    Bambiblogg skrev 2009-06-10 21:48:15 följande:
    Det finns flera sätt att se det, bambi har skrivit flera inlägg om det.Bland annat att det är tommar sidor i "boken"
    Aha, får kolla lite på hennes blogg.
    Jag köpte en Summer of 2007 tunika i chalk och en Everyday long cardigan (tror jag den heter?) på Blocket. Trodde det var fejk men vet fortfarande inte. Har hållt sig jättefina efter tvätt och inga tomma sidor eller annat skumt med tags / böcker.
    Betalade 1100:- för bägge.
  • villemina
    Puffig Pingla skrev 2009-06-10 21:49:35 följande:
    Nope - what you see is what you get. Tyvärr. Frågade om hon hade något mer på lager men de rensar eftersom de ska flytta.Kanske någon av de danska sidorna? Eller så skulle du kunna ringa Åhlens City i Sthlm. De hade ganska många härom veckan.
    Oki, då vet jag det. *funderar fortfarande på puder-färgen*
  • villemina
    Bambiblogg skrev 2009-06-10 21:51:09 följande:
    Oj, men det är just dessa som brukar vara kopior. (Finns en lista på de vanligaste kopiorna på bambis blogg, min bibel ;))
    Precis! Jag såg det strax efter jag köpt dem.
  • villemina
    Puffig Pingla skrev 2009-06-10 21:51:47 följande:
    Powder är superfin om man har lite färg. Vi anemiska, råttfärgade människor kan ha ett mörkare linne under så blir det lite färg och man får mer kulör i nyllet.
    Tack! Jag har ju fått en ganska snygg fuskbränna (solarie) så det borde väl funka ändå med puderfärgen?
    Kan nog inte fundera för länge, känner jag... *stressad*
  • villemina
    Bina skrev 2009-06-10 21:58:47 följande:
    *ASG* vet du min vän.. jag sitter faktiskt och bygger en helt ny blogg.. som baaaaaara är för mollysar... den är på gång - jag skall bara uppdatera och lägga över molly-inläggen så släpper jag access på den sen nöjd?
    Jaaa! *klappar händer*
  • villemina
    Puffig Pingla skrev 2009-06-10 21:58:50 följande:
    Haha, du får väl göra som jag och putsa brännan med BUS en gång i veckan. Vad gör man inte för att passa in i sina kläder
    Nja... Villemina + BUS = MOROT!
    Kan inte det där med att smörja in det snyggt, eller nåt. Fel BUS-kräm, kanske?
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna