Inlägg från: villemina |Visa alla inlägg
  • villemina

Odd Molly tråd för oss inbitna

Linnena är billiga här:

www.milkandhoney.se/shop/&cat_id=27

Har kostat så från början, så det är inte något rea-pris. Konstigt.

Vilken färgställning gillar du bäst?

Min mamma fyller år snart och jag och brorsan funderar på att köpa ett OM-plagg till henne.

• villemina
    Bina skrev 2009-06-22 08:02:00 följande:
    God morgon! Dagens outfit fixade Siabellon :Anpassad till dagens arbete...Jeanskjol, rött linne, rosa diary cardigan och röda skinnsandaler Nu i bloggen everydaymolly.blogspot.com/
    SNYGGT! Jag vill oxå ha jeanskjolen!!
  • villemina
    Siabellon skrev 2009-06-22 11:06:53 följande:
    Har du fått den? den var jag rätt sugen på men nu FÅR det banne mig vara slut på shoppandet. Jag bara MÅSTE sluta för ett tag.Kul med ställis-storyn! Sånt kan man skratta gott åt länge.....har ni föresten sett nåt mystiskt på MollyMall? INGA plagg alls i strl 3! Vad säger det om oss 3or? Vi är hängivna våra plagg eller?
    Tur för mig att det inte finns nåra treor... DÅ hade jag varit ännu fattigare vid det här laget.

Känner att jag verkligen BEHÖVER en sommarklänning. Ni vet, ingen SUPER-fin som man behöver vara extremt rädd om (inte silke, alltså), utan nåt mer vardags-snyggt.
    Jag gillar dessa:

Någon som vet var jag kan få tag på en sån? Finns ju i helblå också, den gillar jag bäst.
    Har ni några andra tips på en mysig sommarklänning (inte för FIN)?
  • villemina
    Puffig Pingla skrev 2009-06-22 12:57:07 följande:
    Den fanns på NK i Sthlm alldeles nyss.30% rea på hela Odd Molly-sortimentet på NK.Det finns turkosa Lovley knit, Lila Tenfolds (under strl 2) och Grandmas coat, Lila Grandmas i alla storlekar mm. De verkar ha dragit fram hela sitt lager. Höll på att förköpa mig . Tyglade mig dock och köpte två spoiler underkjolar och en pink Grandmas (velade mellan den och den lila).
    Åh, synd jag inte bor där då.
    Jag har ju typ 6 timmars bilresa dit...
  • villemina

Idag hoppas jag att min Lovely Knit kommer!! Beställde en grön från Country-Dreams häromdagen.

*hoppas hoppas*

Ska till Fröken Siv http://www.frokensiv.se/ idag en sväng. Kanske har de lite rea på OM om jag har tur.
    Är på jakt efter en blå Dudette dress i storlek 3... Såg att det fanns en på Tradera (som går ut idag!!) men vet inte om jag vågar buda, känns så osäkert med Tradera + OM... Många som försöker tjäna snabba pengar & som inte är helt ärliga.
    En bekant har precis gjort polisanmälan efter att hon köpt en OM-klänning av en på Tradera men fick hem en GAMMAL loppig klänning från H&M i paketet... Inte skoj! 1700:- i sjön, liksom!

Ha en bra dag!!

• villemina

Hej hej!

Min Lovely Knit kom inte idag, men tror den kommer imorgon.

Jag mailade Anna på Country-Dreams 14:24 och fick svar nu (14:27 för att vara extakt!).

SNABBT!

Ännu så länge är jag verkligen helnöjd mer servicen därifrån.

Håller mina tummar & tår för att koftan kommer imorgon!!! Har svårt för att vänta.

Var förresten inte hs "Fröken Siv" idag utan tog en sväng till Kristianstad och "Donna" som säljer OM. De hade massor av grejer framme på rea! Jeanskjolar, klänningar, 329:or, linnen m.m. En grandmas (rosa) i min storlek... Den blev jag ruskigt sugen på men jag fick lägga band på mig och snabbt gå ur butiken...

• villemina
    Bina skrev 2009-06-23 14:49:25 följande:
    OMG du får gärna pma mig namnet på den säljaren!
    Hej Bina!
    Säljaren är polisanmäld och borttagen från Tradera, eftersom det var en hel del som blivit lurade.
    Hoppas denne girige människa får ett ordentligt straff! Höga böter!!
  • villemina
    Puffig Pingla skrev 2009-06-23 15:30:38 följande:
    Annars kanske något av dina barn kan göra fina garnbollar och fästa på den. En kul hobby för hela familjen. Själv har jag tofsar lite här och var efter att inte ha säkrat dem innan.
    Haha, ja en sån ball hobby.

Men vad ska man göra innan man använder sjalen? Sy fast dem en och en?? Eller det räcker att köra med symaskinen över allihopa? De är ju snyggast om de sitter fast på sjalen, inte liggandes golvet...
  • villemina

Jihaa! Idag kom så äntligen min Lovely Knit i grönt (med lila band). Superfin!!! Lite tunnare än mina Lovelier Knits, bara bra! Perfekta sommarkoftan!!
    Att jag dessutom fick den till rea-pris trots att jag lade beställningen innan rean drog igång gör mig ännu mer nöjd!
    *kär*

Känner redan att jag måste ha fler färger... *dumförklarar mig själv*

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna