Inlägg från: villemina |Visa alla inlägg
  • villemina

Odd Molly tråd för oss inbitna

Puffig Pingla skrev 2009-07-13 10:06:22 följande:
    Näää, jag har svårt att se dem som tantiga och har fö inte sett dem på någon äldre heller. Den enda över 50 år jag sett dem på är min styvmor som är 62 och ser ut som en 30-åring. Jag bor ju i Lattelandets högborg där alla 30-something har Odd Molly, Bugaboo och kör SUV. Har snarare ågren över att det blir Molly-inflation i området än att någon äldre skulle ha det. Det känns nästan en smula pinsamt när man i lokala ica-butiken ser 10 mollysar.
    Aha, vad bra! Att det är 30-somethings som mest har OM. Min mamma är 57 och hon tycker hon är för GAMMAL för OM. Synd. Hade gärna sett henne i lite OM (så kunde ju jag lånat av hennes garderob ).
  • villemina
    karrokj skrev 2009-07-13 11:11:31 följande:
    haha, och jag som drömmer om en rosa tenfold (bomull) den mörkrosa. Nån som vet om man kan få tag på en sån nånstans?Är det någon av er som har några OM-jeans? De säljs ofta ganska billigt på T och ser så fina ut. Vi är påväg mot Kosta Outlet i slutet på veckan och hoppas det finns något fint där... Någon som varit där sista tiden?
    Hej! Jag var i Kosta förra veckan! Där fanns jeans (både mörka och ljusa), klänningar (jitter-dress bla), tunikor, koftor (chrocet knit eller vad den heter) och en hel massa annat! 40% - 50% på allt!
  • villemina

Fyndade en mörkblå dudette dress för 549:- och en livealot powder för 649:- igår i min lokala OM-butik. *nöjd*
    Nu luktar min garderob sådär G-O-T-T igen! Hoppas doften håller i sig länge.

Förresten: hur bär man sin dudette dress?? Som den är eller med något under (alltså leggings, jeans eller nåt annat...?).

• villemina
    Pokergirl skrev 2009-08-11 20:52:57 följande:
    Den där www.molly4you.com sidan blev jag väldigt misstänksam mot. Inga kontaktuppgifter, vem som står för sidan eller liknande och skum beställningsrutin via paypal. Nej tack, jag tror jag avstår!
    Det där måste ju va fejk... Alla de där kläderna är ju de som kopieras mest!
    Köpte ett OM-linne idag I BUTIK, men kollar ändå fall det är äkta eller inte när jag kommer hem med det... Man vet ju aldrig, det kanse sprider sig till butikerna också. *blir galen*
  • villemina
    Frusna flickan skrev 2009-08-12 08:32:58 följande:
    Jag har också handlat där slera gånger och fått jättefin service och snabb leverans. Jag väljer faktura för att verkligen ha fått varorna jag betalar för.
    Håller med! Väntar på en kofta därifrån, den bör komma idag *hoppas*.

Har handlat av henne förut (via faktura) och det har alltid varit supersnabb leverans och trevligt bemötande via mail eller telefon.
  • villemina
    Frusna flickan skrev 2009-08-12 11:20:38 följande:
    Fick mitt paket idag, beställde i förrgår
    Wii, verkar lovande! Posten kommer ap-sent här ute på vischan, så jag får tålmodigt vänta tills 15:30 ca när postbilen kommer hit...

Håll tummarna för att koftan kommer idag och att den passar!

Vad köpte du, förresten...?
  • villemina
    Kajsan skrev 2009-08-12 12:13:28 följande:
    Men alltså , nu har ju nyheterna börjat droppa in så snart borde väl alla butiker lägga upp dem?Hoppas att inte alla gör som Juniform och struntar i 4:orna...
    Fy vad kasst.
  • villemina
    Kajsan skrev 2009-08-12 12:22:31 följande:
    Ja usch, jag som snabbt skulle knipa en brun makeoutblouseSån ska jag bara ha, och eftersom det står att den är trång så funkar nog inte en 3a
    Men är det Juniform som inte brytt sig om att köpa in 4:or eller har OM slutat tillverka dem??
    De behövs, det ser man om inget annat på Tradera, där blir alltid 4:orna dyrast, tycker jag.
  • villemina
    Frusna flickan skrev 2009-08-12 12:44:25 följande:
    En commatop till syrran
    Den e superfin! Gillar den färgställningen bäst som finns (FANNS ser jag nu) på CD.
  • villemina

*böl*

Nä - min kofta från Country-Dreams kom inte idag i posten... *gråt*

Äh - den kommer väl imorgon då. *hoppas hoppas*

Idag är det kallt, jag hade velat ha den NU!!!!!

• villemina
    Mamma2001 skrev 2009-08-13 21:01:00 följande:
    Väldigt OT jag vet, men visst var det några/någon av er som hade husvagn? Har för mig jag var in på någons blogg här som hade en GIGANTISK husvagn!?
    Hehe... Vi har en! *vinkar frenetiskt*

Liten, gammal men ack så gullig!
  • villemina
    Mamma2001 skrev 2009-08-13 21:48:38 följande:
    Jasså? har du blogg också kanske?
    Javisst, men skriver inte speciellt mycket om Odd Molly, tyvärr.
    lilla-ji.blogspot.com/
  • villemina
    Mamma2001 skrev 2009-08-13 22:22:17 följande:
    Inte gör det nånting! Lägger till dig i min lista ändå... För lite Molly verkar det ju slinka in här och där
    Va kul! Skrev precis ett inlägg (med lite Molly).
  • villemina
    villemina skrev 2009-08-15 12:21:28 följande:
    *arg*Idag ska vi på bya-fest och jag hade tänkt ha min fina blå Dudette Dress på mig. GÅR JU INTE i detta skitvädret!! Ösregn och helt mörkt!! www.familjeliv.se/hem/villemina/gallery/phpzc...Eller kan man ha jeans och kofta (mörkblå Long Cardiganhttp://www.familjeliv.se/hem/villemina/gal lery/phphnmoql.jpg , tack Bina ) till...? *funderar*
    Länk till koftan (som funkar, förhoppningsvis):
    www.familjeliv.se/hem/villemina/gallery/phphnmoql_thumb.jpg
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna