Inlägg från: Innerjoin |Visa alla inlägg
  • Innerjoin

Odd Molly tråd för oss inbitna

isako skrev 2009-07-31 13:39:24 följande:
    Här är dom. Ursäkta bild kvalitén. Min kamera sjunger på sista versen...
    Jag har en sån liten lapp på några av mina plagg, bla en röd Hate hate tischa jag köpte från en nätbutik i USA....Tror det står Made in Portugal på den..Att det står just "Made in China" är iof inget konstigt, OMs stickade plagg gör i Kina (sa Karin Jimfelt-Ghatan i Malous program "efter 10")
  • Innerjoin

Har hittat ett plagg på en engelsk sida....Men de skriver ut storlekarna i engelska (grrr) står alltså inte 0,1,2 osv utan 10, 12, 14.
    www.storlekar.se så står det att strl 38 motsvarar 12 och 14 motsvarar 40..Så om jag vill ha strl 2 borde det vara 12??

• Innerjoin
    Mabimao skrev 2009-07-31 22:12:13 följande:
    Det är väl bara att kolla och jämföra, är det 10,11,12,13,14 eller 9,10,11,12,13 och överföra till OM storlekar. På tyska sidan hette storlekarna XS, S, M, L, XL, alltså 0, 1, 2, 3, 4, Eller fattar jag dig fel? De kanske inta har alla storlekar och DÅ är det ju svårt........
    Nej, om du tittar på sidan jag länkat till så är engelska strl i jämna nr alltså 8,10, 12,14,16 osv Det står att 38 är 12 (det kan ju vara OM strl 2?) och att 40 är 14, men man tycker ju att strl 3 borde vara 42, eller? Usch vad dumt, och velar jag för länge tar de säkert sluuuut.
  • Innerjoin
    Duntoffla skrev 2009-08-01 16:33:05 följande:
    Nope, inte för mig i alla fall. På Nordic safari fanns lite gul velour (jacka och byxa), den rutiga ärmlösa toppen (kan ej namnet), dudette dress blå strl 3, rosa make-out dress. Fina saker men inget som passade mig. Velouren var superfin men inte prio för mig och det andra satt inte alls bra på mig. Sen fanns det lite annat som inte var på rea. På Nicco fanns mest satinkjol och linne nersatt lite grann plus några sockar
    Då har du ju varit i mina trakter ;) Var du i båda Nordic Safaributikerna i Halmstad (i stan och på Eurostop)? Har tänkt mig en tur, men det kanske är onödigt.....
  • Innerjoin

Haha, sjösjuk var förnamnet

Det var mycket enfärgat, mörkt i början....
    Lovlier knit fastnade jag också för, och den bruna Grandmas coat (men hon hade ett "extraskärp" i midjan väl?)
    Sen var det 2 st koftor som var fina....Ja, vi kommer nog handla till våren med - eller vad tror ni!?
    Natti!

• Innerjoin
    triathlet skrev 2009-08-02 21:43:31 följande:
    Skönt att höra! Det är alltid lite scary första gången på nytt ställe, typ. Men man får väl anta att folk där är måna om goda omdömen efter genomförd affär också. Nu är det bara att - som vanligt - längta och vänta på leverans! Kanske ska betala först dock...
    Jag gjorde ju mitt premiärköp i veckan, lite meckigt med att bli valierad - fotade mitt körkort+ett brev fr F-kassan, fast det gick snabbt och sen var det bara att betala med VISA. Mitt linne kommer nu i början på veckan, hoppas jag! En lustig grej är att jag vet att säljaren satt omdöme, men omdömet kan jag inte se förrän jag har satt mitt omdöme på säljaren!
  • Innerjoin
    Pokergirl skrev 2009-08-03 12:32:59 följande:
    Stargirl: Ta dit anticimex så ni får bukt med bekymret, ingår i hemförsäkring så det kostar bara någon tusenlapp, beroende på självrisk. Sara Mia: tack! ska testa att ringa.
    Vi har Folksam, och där ingår Anticimex i Hemförsäkringen utan självrisk!
    Har haft hit dem både för getingbon och möss i grunden, kostar inget alls.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna