• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • Bina
    Siabellon skrev 2009-06-24 20:55:34 följande:
    Vill du att jag ska säga att jag vill ha tillbaka den så gör jag det! Om det är okej med dig vill säga. Jag lider med dig, men se det så här. Du fick inte det där jobbet för att det alldeles snart kommer dyka upp ett som du är som klippt o skuren för. Allt har en mening serru! Kram
    *hjärta* vi hörs på annat håll..
  • Puffig Pingla
    Fridac skrev 2009-06-24 20:57:58 följande:
    Tack för ditt trevliga svar :o)Det stämmer bra med vilka plagg jag menade. Jag fyller år ganska snart och på min önskelista står något av dessa plaggen, (min sambo verkar onormalt nyfiken på dessa plagg, stl och färger) så kanske kanske att jag kommer få en odd molly kofta i present :o)Grandmas coat:en som jag testade satt sisådär, jag kunde lätt dra in den typ 30 cm i midjan för att få den tight, och då kanske den inte sitter så snyggt med andra ord?Det kan verkligen vara problem åt båda hållen :o( Nu är jag ju så ny här, men jag tycker minsann att ni med massa fint i garderoben ska lägga in det i bildtråden ;o) Och då gärna bilder på er med grandmas coat och lovely knit ;o)
    Men oj, du måste ju vara "the size of a toothpick" om du får en 0:a att vara vid i midjan. Lite beror ju på vad du tänkt att använda den till. Jag tycker att det är snyggast att ha den uppknäppt och då är ju midjan inte lika viktig.

Lovelyn å andra sidan är inte så snygg att ha öppen då den ju är en omlott (men det går).

Vill oxå ha en man som ger mig Oddisar........ fast det har jag ju faktiskt . Han är en stor OM-fan.
  • Kajsan

ÅÅÅ Spring Coaten var något trång över bysten, och hon hade inte större storlek på Country Dreams.
    Tyvärr anser hon inte att konsumentköplagen gäller hennes butik och jag har inte rätt att skicka tillbaks den.
    Fast det är ju inget att diskutera, passar den inte så skickar jag tillbaks den.
    Såklart.
    Men trist var det, den var ju såååå fin! {#lang_emotions_heart}

Lattemamma med Bugaboo och höga klackar!
  • annatje77

Åh va dryyyyygt. Hade beställt hatehate t-shirten i blush storlek 2 från Sid & Sally så får jag den i storlek 1....grrrr.
    Visst går den på, men den blir ju kort till mig som är lång. Blir att returnera. Jättetrist extraarbete. Ville ju så gärna ha den ju :(

• Kajsan
    Pokergirl skrev 2009-06-24 21:37:37 följande:
    Kajsan: Enligt distanshandelslagen har du öppet köp, inget snack om saken!
    Jag vet, och om jag bestämmer mig för att skicka tillbaks den så kommer jag ju göra det.
    Men det är trist att behöva bråka om det.{#lang_emotions_frown}
  • Solskensmamman06

Kajsan, hoppas det löser sig för dig utan allt för mycket bråk! Man vill ju inte lägga energi på sådant precis!

Jag har ett litet problem. Köpte en OM tunika på T. i en modell som jag aldrig sett innan, och jag har sett det mesta I Odd Mollys kollektioner sedan 2006...
    Säljaren som var nyreggad hade 0 i omdömen, men bort inte så långt bort, så jag tänkte avhämta tunikan för att undvika ev konstigheter...

Fick ett mail som var en betalningsuppmaning från någon form av PayPal tjänst e.dyl, att jag skulle betala in till säljaren omg bla, bla, bla. Såg jättekymigt ut, inget vanligt vinnarmail om man säger så. Försökte då ringa det tfn nummer säljaren uppgivet i T.s info, och hamnar hos någon helt annan!!!
    Har nu utan framgång mailat flera gånger till säljaren, som inte svarar.

Vad skall jag göra, vill ju inte sätta in pengarna när det känns så osäkert och det inte är en av OMs "mer officiella" tunikor precis...???
    Funderar ev på att bara köra över och ringa på den uppgivna adressen, kan man göra så?

Råd emotages tacksamt!

• Bina

Kajsan vad synd att den inte passade.. go for it girl!

• Kajsan

Nä jag funderar bara på om butiksägarna i allmänhet inte _vet_ vad det är för lagar som gäller, man tycker ju att det borde vara basic kun skaper när man har en butik.
    Eller om det är så att de kan lagarna men kör en fuling och försöker lura oupplysta kunder {#lang_emotions_undecided}
    Jag vet inte vad som är värst.
    men både Redheofsweden och Country dreams har försökt köra det nu på rean ...

• Kajsan

Undrar om man orkar åka in till stan och leta efter en Spring Coat i strl 4, den lär ju vara slut överallt

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna