Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly tråd för oss inbitna

Innerjoin skrev 2009-07-31 22:06:20 följande:
    Har hittat ett plagg på en engelsk sida....Men de skriver ut storlekarna i engelska (grrr) står alltså inte 0,1,2 osv utan 10, 12, 14.På www.storlekar.se så står det att strl 38 motsvarar 12 och 14 motsvarar 40..Så om jag vill ha strl 2 borde det vara 12??
    Det är väl bara att kolla och jämföra, är det 10,11,12,13,14 eller 9,10,11,12,13 och överföra till OM storlekar.
    På tyska sidan hette storlekarna XS, S, M, L, XL, alltså 0, 1, 2, 3, 4,
    Eller fattar jag dig fel? De kanske inta har alla storlekar och DÅ är det ju svårt........
  • Mabimao
    Innerjoin skrev 2009-07-31 22:20:06 följande:
    Nej, om du tittar på sidan jag länkat till så är engelska strl i jämna nr alltså 8,10, 12,14,16 osv Det står att 38 är 12 (det kan ju vara OM strl 2?) och att 40 är 14, men man tycker ju att strl 3 borde vara 42, eller? Usch vad dumt, och velar jag för länge tar de säkert sluuuut.
    Vart är det du skall handla ifrån?
  • Mabimao
    elma skrev 2009-08-01 10:01:10 följande:
    Mabimao: Jag vet ju att du har en missingdress. Är den "normal" i storleken eller?
    Jag har returnerat den till Juniform, den var inte bra på mig.
    Vet egentligen inte varför......På bild på andra ser den inte ut så. Alla andra är så fina i sina......
    Vet inte om jag är för lång (173) för midjan hamnade för högt tyckte jag och jag kände mig bara tjock. Och det vill man ju inte.......
    Det är nog bara en smaksak hur man vill ha den.....
    Storleksmässigt var den helt normal, jag köpte 3:an och jag har provat både 2 och 4 innan. (konstigt att jag inte upptäckte det andra då)
    Och det var en klänning där tuttarna fick plats för ovanlighetens skull....
    Men som sagt helt normal i storleken.
  • Mabimao
    Stargirl skrev 2009-08-01 10:24:22 följande:
    Hej hopp...NY blogg skapad idag....tröttnade på den gamla.minmolly.se/Hojta till om ngn knapp inte funkar lr liknande. Har bara lagt in ett test inlägg så länge. Hjälp en stackars nybörjare
    Fiiiin......
  • Mabimao
    Bina skrev 2009-08-01 08:20:56 följande:
    God morgon alla!Grattis Ias! låter som ett underbart kap!PPP - jag önskar jag kunde gått med dig - jag tror vi hade haft grymt skoj, njut av livet!Jag fick en kund på halsen igår som hävdade att jag är gravid.. jag får väl sluta använda Mollysarna som sitter löst everydaymolly.blogspot.com/
    Det var det dummaste jag hört!
    Hon/Han har så fel, fel, fel!!
  • Mabimao
    jojoa75 skrev 2009-08-01 10:27:39 följande:
    Här kommer en till fråga...Xstitchdress, hur är den i strl?Har summerof2007tunic o tycker att den är ganska tajt över bysten/axlarna i 2, är ändå inte sååå värst storbystad.Har 2 i en som jag inte vet vad den heter, men är kortärmad, slits i halsringningen med brodyr i annan färg, kommer i flera olika färger varje kollektion. Den sitter superbra i 2.
    Jag har haft en summer 2007 tunic i stl 3 och den satt bra över tuttarna. Men 4 continent stitch...... är tok tight över tuttarna i 3, ja till och med i 4:an som jag nu har istället. Man skall ha små tuttar i den.......
    Den kortärmade............ menar du denna så är den väl normal till ev lite större
    oddmolly.com/collections/fall09&page=2
  • Mabimao
    Mabimao skrev 2009-08-01 11:23:07 följande:
    Jag har haft en summer 2007 tunic i stl 3 och den satt bra över tuttarna. Men 4 continent stitch...... är tok tight över tuttarna i 3, ja till och med i 4:an som jag nu har istället. Man skall ha små tuttar i den.......Den kortärmade............ menar du denna så är den väl normal till ev lite störreoddmolly.com/collections/fall09&p...
    Blev fel på länken...men den jag menar är 327 light cotton emr.....
    Är det den du menar?
  • Mabimao
    jojoa75 skrev 2009-08-01 11:28:48 följande:
    ja exakt den jag menar! Den har jag i strl 2, den är för stor i allt annat men perfekt över tuttarna.Jag är def. inte storbystad.. Bkupa, C om jag har tur Så Xstitchdressen skulle isf tom vara liten på mig i en 3-a över bysten?? Låter ju helknasigt..
    Har du 2 i det mesta skulle jag råda att gå upp en stl i x-stitch, men den blir ju stor för övrigt då i och för sig......
    Jag har sagt det förrut i tråden och jag säger det igen.....den är svår den där tunikan.......
  • Mabimao
    jojoa75 skrev 2009-08-01 12:13:51 följande:
    hmm kollade bt, där hade anjis den på sig, den satt jättesnyggt på henne! Men när man läst blogg o kommentarer så känns den ju sådär.. Trycker bandet alltså in bysten??
    Det finns inte plats ovan bandet för tuttarna som man skulle velat utan bandet hamnar mitt på......
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna