Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly tråd för oss inbitna

Tänk vad tid man hade att surfa på camping i regnväder..........

• Mabimao
    triathlet skrev 2009-07-25 22:35:17 följande:
    Håller med! Den nya är galet snygg! Därav är jag lite nervös för att det kommer att behöva bli en i varje färg...Tack! Är den normal i övrigt kommer min blygsamt tilltagna byst att rymmas i så fall! Drar stl 4 i liknande plagg och det är så hopplöst trist när de är små i storlek för då är det ju liksom kört!
    Men jag vet ju inte om denna är alls som den förra i storleken....
  • Mabimao

Sara Mia skrev 2009-07-25 22:50:20 följande:

Är det någon som har sett några Poplin Sleeved frilled blouse strl 1 på sistone?Ja, jag vet att det är hösten som gäller, men jag vill liksom inte riktigt inse det än. Jag har en vit favorit sedan tidigare, men söker en rosa, röd eller marinblå eller kanske flera om priset är rätt. Så hojta till om ni ser sådana som gärna vill flytta hem till Sara Mia.
    På T:

www.tradera.com/Odd-Molly-blus-613--auktion_95634604

Och kolla denna du som har stl 1

www.tradera.com/Sot-Odd-Molly-blus-boho-allmoge-folklore-auktion_95876154

aldrig sett innan.
  • Mabimao
    jompa skrev 2009-07-25 23:05:53 följande:
    Åhh den översta har jag precis fått hem i veckan och det var mitt förta OM plagg, och nu är jag fast Har plagg två på väg hem. Och min minneslista på T är överfull
    Det är så det börjar......
    Nu knyter jag mig, gonatt!
  • Mabimao
    Kajsan skrev 2009-07-26 18:45:30 följande:
    Fick hem min efterlängtade Blues dress idag, jösses vad fin den är, frågan är bara om den är _för_ fin att ha på jobbet Men verkligen supersnygg och jag kände mig ( nästan) smal i den 
    Funderar just på att klicka hem en på Tradera....var den så fin på? Bild kanske? Var köpte du din? Pris? Färg? Herregud vad frågor.....
  • Mabimao
    Bina skrev 2009-07-26 22:03:54 följande:
    Åhh superfin! Bara ett bekymmer för mig... ullkoftorna är såpass varma att jag behöver ha kortärmat under. Ibland har jag ett eksem som gärna blommar upp på ena underarmen om jag har ull mer än en dag ... jag försöker byta ut mina ull mot bomull av den anledningen.
    Ahh, synd.
    Har du någon Blues dress eller provat nån. Är lite sugen på att klicka hem en på köp nu på T. Känns som om säljaren är affärsinnehavare så som hon säljer.
    Skall på mindre bröllop på lördag och jag tror den blir bättre än missing dress som jag fyndade på juniform.....
  • Mabimao

Sara Mia skrev 2009-07-26 22:14:31 följande:

Hej!Nu har jag nyss lagt ut min nya Bubbles tunika på Tradera. SNYFT! Men jag kan inte ha den kvar då jag vet att den blir hängande i garderoben. Nej, det får bli något annat istället. Jag gjorde ett fynd på Lindex idag som passar perfekt till min brun/rosa lovely-knit (om jag får säga det själv). Det roliga var att jag köpte en lila top för 99:- (och Sloggi-hipsters om man ska vara detaljerad). När jag kom till kassan säger tjejen att: -Ska du inte ta ett till plagg. det är ju 2 för 1 så du får liksom ett till plagg på köpet. Jag virrade runt en sväng till och hittade ett rosa spets linne i bomull. Påminner lite om private embriodered fast på Lindex-vis. Och se det passade som hand i handsken när jag kom hem. Vilket lyckat impuls-köp! Jag fick inte in den på den allmänna OM-bildtråden här ovan för så jag "kastar in" ett par bilder i mitt eget bildgalleri om någon vill titta. Jag skulle gärna ha fler sådana toppar om de finns i annan färg nu när jag såg att det blev så rätt.Tyvärr har jag varit tvungen att lämna återbud till OM-träffen pga. inbjudan till 40-årskalas samma dag. Men jag litar på att ni andra rapporterar vad ni gjort sedan. Vem vet det kanske föds en ny tradition....
    Fin till koftan
    ....synd på tunikan....såg den på Tradera.
    Men, man skall vara nöjd, annars kommer man ju inte ha den.
  • Mabimao
    isako skrev 2009-07-26 23:30:59 följande:
    Hej tjejerÄllskar denna (inte min) Men hur är den i strlk? Är mellan 3 & 4 o undrar om de är stora eller små, normala... I storlek? Är den tight över bysten? www.tradera.com/odd-molly-4-continent-x-stitc...
    Jag är en 3:a men kan inte ha denna i 3 för tuttarna får inte plats......Har sålt min 3:a (precis en sån som du visade i den färgen) och köpt en 4:a. Platsen för tuttarna bättre, men lite stor i midjan istället. Jag tycker den är lite svår.....inte gjord för tuttar.......
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna