• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • Mamma2001
    Duntoffla skrev 2009-07-19 11:22:25 följande:
    [citat]
    Hoppsan! Vad blev det för fint? Var du på några bra reor?Aporopå reor- rear någonsin OM-butiken sina plagg?

Fanns ju en del rea, men jag besökte dock bara 2 butiker som sålde Odd Molly...
    Det jag kom hem med var:

-Livelot Blouse ,Almost Black
    -Smock tunic jacket, Chalk
    -poplin s/sleeved frilled blouse , Rose
    -Private embroidered dress, Chalk
    -lovealot blouse, Almost Black

och innan jag får så köpte jag mig ett Pointelle linne i vitt
  • Mabimao
    maruttan skrev 2009-07-19 10:35:10 följande:
    Hoppar in här med en fråga! Hur är lovelier kniten i stl? Har hittat en i stl 3 och jag är en 42/44 på överkroppen, tror ni den skulle funka på mig?
    Jag är en 3:a på det mesta. Lovely knit i ull får jag ha 4:a på. Men i bomull som din är 3:a bra. Den är inte fin om den är stor i rygg och sådant. Dern skall ju sitta ganska "skräddat". När jag provade 4:a så gick "omlotten" för mycket omlott liksom. Och jag är en 42:a med boobs.
  • Duntoffla
    Mamma2001 skrev 2009-07-19 11:29:03 följande:
    [citat] Hoppsan! Vad blev det för fint? Var du på några bra reor?Aporopå reor- rear någonsin OM-butiken sina plagg? Fanns ju en del rea, men jag besökte dock bara 2 butiker som sålde Odd Molly... Det jag kom hem med var: -Livelot Blouse ,Almost Black -Smock tunic jacket, Chalk -poplin s/sleeved frilled blouse , Rose -Private embroidered dress, Chalk -lovealot blouse, Almost Black och innan jag får så köpte jag mig ett Pointelle linne i vitt
    NAJS! {#lang_emotions_tongue_out}
    Mabimao skrev 2009-07-19 11:34:32 följande:
    Jag är en 3:a på det mesta. Lovely knit i ull får jag ha 4:a på. Men i bomull som din är 3:a bra. Den är inte fin om den är stor i rygg och sådant. Dern skall ju sitta ganska "skräddat". När jag provade 4:a så gick "omlotten" för mycket omlott liksom. Och jag är en 42:a med boobs.
    Tror du då att jag bör ha en 2:a som är 40 upptill? Den jag provade satt snyggt men precist. Åh, vad svårt! Man måste nästan jämföra dem
  • Mabimao
    Duntoffla skrev 2009-07-19 11:36:33 följande:
    NAJS!

Tror du då att jag bör ha en 2:a som är 40 upptill? Den jag provade satt snyggt men precist. Åh, vad svårt! Man måste nästan jämföra dem
    Jag tycker den skall sitta precis. Men det är ju bara min personliga åsikt. Men man vill ju inte känna att den är för liten. Undrar hur bomull uppför sig efter tvätt?
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2009-07-19 11:39:08 följande:
    Jag tycker den skall sitta precis. Men det är ju bara min personliga åsikt. Men man vill ju inte känna att den är för liten. Undrar hur bomull uppför sig efter tvätt?
    Ja, det är ju snyggt men frågan är hur mkt man har på sig under? Man kanske oftast bara har ett linne eller en t-shirt. Den jag provade var beggad och troligen tvättad någon gång. Synd att de ska vara så svåra att få tag på. Snål som jag är vill jag ju gärna ha rea också
  • gambia90

Fasen vad jag längtar till nästa släpp!
    Har ej köpt något från pre-autumn, funderar på en native men jag vill prova den först.

Skall leta efter en 40årspresent i helgen så då får jag väl ta chansen att gå på stan och besöka lite om butiker. Så skönt att få promenixa själv på stan, utan barn och make ;)

• Stargirl

Lite OT men har detta hänt er?
    Förut var jag het gale i barnens kläder. Molo, Katvig, FITN, Ralph Lauren, Nova star, POP osv..... Jag shoppade knappt till mig själv utan bara till barnen. Nu har OM tagit över mitt intresse och jag bryr mig inte om kollektionerna för barnens kläder alls. Köper iofs fortfarande mängder med kläder till barnen men intresset för det har svalnat. Jag har ingen koll på vilka kläder POP har i höstens kollektion eller hur tryckern ser ut hos Molo....jag bara kliver in och shoppar.

• Ullis 10
    Stargirl skrev 2009-07-19 15:02:09 följande:
    Lite OT men har detta hänt er?Förut var jag het gale i barnens kläder. Molo, Katvig, FITN, Ralph Lauren, Nova star, POP osv..... Jag shoppade knappt till mig själv utan bara till barnen. Nu har OM tagit över mitt intresse och jag bryr mig inte om kollektionerna för barnens kläder alls. Köper iofs fortfarande mängder med kläder till barnen men intresset för det har svalnat. Jag har ingen koll på vilka kläder POP har i höstens kollektion eller hur tryckern ser ut hos Molo....jag bara kliver in och shoppar.
    Nä inte än - har blivit både och istället, har full koll på Molo:)
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2009-07-19 15:02:09 följande:
    Lite OT men har detta hänt er? Förut var jag het gale i barnens kläder. Molo, Katvig, FITN, Ralph Lauren, Nova star, POP osv..... Jag shoppade knappt till mig själv utan bara till barnen. Nu har OM tagit över mitt intresse och jag bryr mig inte om kollektionerna för barnens kläder alls. Köper iofs fortfarande mängder med kläder till barnen men intresset för det har svalnat. Jag har ingen koll på vilka kläder POP har i höstens kollektion eller hur tryckern ser ut hos Molo....jag bara kliver in och shoppar.
    Jag har precis lagt en liten beställning på höstens kollektion av Molo men shoppar inget på T eller på reorna för tillfället. Om det beror på att jag tröttnat på de print som är nu eller om det är för att JAG vill ha kläder nu vet jag inte. Jag har lite ups and downs vad det gäller shopping till mig själv. Nu är det ups Sonen har rätt mycket kläder så han överlever. Men jag kommer i fortsättningen att shoppa massa Molo, NS, Småfolk också antagligen
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna