• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • oOrosamarängerOo

Köpte ett par lila OM  torgvantar, så tantasöta

• Frusna flickan
    Kajsan skrev 2009-08-02 18:39:19 följande:
    DESPERAT BEHOV AV HJÄLP!Min fina Berry Dress ligger nerpackad med tags kvar i sin påse och väntar på att få användas på lördag då vi ska på bröllop.Men NÄ, då har dottern , med pizza i handen , tagit fram den och smetat en stor oljig röd pizzafläck på framsidan.Vad är oddsen?!Jag har Vanish gele och galltvål hemma, vad ska jag prova?Eller har nån nåt annat förslag? Det är ju en MARDRÖM!!
    FY vilken mardröm!!!!!!!!!!!!!!! Jag får alltid bort fett och tomat mm trots endast 30graders trätt. Jag dränker in fläcken med tabort direkt och låter det dra in och sedan direkt maskinen. Låt absolut inte fläcken ligga och torka in!

Fick pizza på min rosa make out blouse förut. Den är redan tvättad men ej helt torr fast vad jag kan se är fläcken helt väck.

Vill dock reservera mig för att mina råd är helt lekmannamässiga........
  • Mabimao
    Kajsan skrev 2009-08-02 18:53:21 följande:
    Det står tydligt på tvättlappen att den EJ ska kemtvättas
    OK, jag tänkte att de kanske kan fläckborttagnings knep som vi inte kan......
  • Ugglan71
    SooJuicy skrev 2009-08-02 19:07:27 följande:
    Va på mollyrunda idag igen i stan, men såg inte ett enda, så nog bara deras egen butik som har till fullpris gissar jag?
    Ja det var till fullt pris. Men om man dreglar och det kommer fradga ur munnen så kanske man kan tänkas att betala fullt pris
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2009-08-02 18:39:19 följande:
    DESPERAT BEHOV AV HJÄLP! Min fina Berry Dress ligger nerpackad med tags kvar i sin påse och väntar på att få användas på lördag då vi ska på bröllop. Men NÄ, då har dottern , med pizza i handen , tagit fram den och smetat en stor oljig röd pizzafläck på framsidan. Vad är oddsen?! Jag har Vanish gele och galltvål hemma, vad ska jag prova? Eller har nån nåt annat förslag? Det är ju en MARDRÖM!!
    Aj då!

Jag tar alltid Vanish gel på sonens kläder. Gnuggar in lite försiktigt på fläcken, låter ligga ett tag och tvättar sedan med vanish i maskinen också. Det har hitills fått bort blåbär, banan,  osv och det har INTE blekts
  • MinSeth
    Ugglan71 skrev 2009-08-02 19:24:50 följande:
    Ja det var till fullt pris. Men om man dreglar och det kommer fradga ur munnen så kanske man kan tänkas att betala fullt pris
    Jo, har jag inte funnit en på rea före fredag då jag ska på shoppingtur till huvudstaden, så får det helt enkelt bli en fullprisare (om den då finns kvar). Det kan inte hjälpas. Måste måste måste ha. :)
  • Sylt

Vanishspray tar bort blod, rost, blåbär, kaffe, vin mm. Vi använder nästan 2 flaskor/månad (2 barn + man....) och har aldrig märkt att det blekts eller förändrat plagget.
    Lycka till!

• Pokergirl
    Kajsan skrev 2009-08-02 18:53:21 följande:
    Det står tydligt på tvättlappen att den EJ ska kemtvättas
    Men går den att tvätta i maskin då?
  • oOrosamarängerOo
    Ugglan71 skrev 2009-08-02 19:24:50 följande:
    Ja, men det är det värt. Tror jag knep den sista lacen på rea i stadsbutikerna och känner mig som en gräddbakelse när jag svidar fram i den  
  • jojoa75
    jojoa75 skrev 2009-08-02 11:56:44 följande:
    3.bp.blogspot.com/_XEM3oofz7rs/Sly16el_ptI/AA...Sorry om jag nu länkar till någons blogg utan att be om lov, men jag klickade på en blogglänk här o nu kommer jag inte ihåg vem det var..När kommer denna klänning ut? Har den kommit ut o hur är den då i strl isf?
    Nån som vet om denna kommit, isf var?

Tack freemind för svaret innan idag
    kajsan: hoppas att du får bort fläckarna!!!!
    ♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna