• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • Mabimao
    Bambiblogg skrev 2009-08-02 22:23:16 följande:
    Ehum.. "beige" blus står det i auktionen.... den är väl ändå grå?
    Finns ju i beige, men denna ser onekligen grå ut....
  • Duntoffla

Sitter här och velar om jag ska göra mig av med Lovelier kniten då den känns lite för stor. Eller bör man spara den om man av ngn anledning ökar i vikt ? Gillar ju färgen och så men en 1:a kanske sitter ännu bättre? *velig*

• Pokergirl

Om någon ser till torgvantar, vantar, mössa eller strumpor så hojta är ni snälla! Beg som nytt funkar.

• One

OK jag ska ska gå och lägga mig...men en fråga, ni som sett Buttondown blusen från höst kollektionen, hur tror ni den är i storleken...har suttit och fnulat och tänkt...

Stl 3 blir kanske för stor?? Jag är normalt en 2:a, men inte i den pre-fallens klänningar som ju är vansinningt små i storlekarna (varför i herrans namn är det så svårt att se till att göra så modellerna följer en storlek och inte är så olika från gång till gång????) Jag har nog lite kraftiga överarmar...men ingen jättebyst...

Gillar den i almost black...

• Duntoffla

Nä, nu är det dags att säga go natt här.

Ska in och jobba imorgon. Sen är jag "jobbledig" resten av veckan men har nyinskolning på dagis.

Go natt tjejer!

• jojoa75
    Sara Mia skrev 2009-08-02 20:07:27 följande:
    Hej! kom in i diskussionen om denna tunika lite sent. Läser ikapp efter en dygnskryssning till Åland. Jag har denna tunika. Det är en av mina första OM-plagg. En riktig favorit till jeans och grövre stövlar. Jag har normalt strl. 1 på alla koftor tex. Jag har även 1 på denna tunika. Jag har B-(C kupa), och den sitter ganska precist fast inte trångt. Man behöver ju inte använda den mest fylliga push-up behån under. Då kan det bli för mycket. Men med en ordinär modell är det inga problem tycker jag. Risken om man går upp i storlek kan vara att det "bllir mycket tyg och veck över".
    Tack! Får kolla på Tradera om jag kan fynda en 2a eller 3a så får jag se vilken som blir bäst helt enkelt! Tror att jag är mellan strl 2 o 3 om man ska se på tex summertunikan, så det blir kanske bäst att ta en 3a..
    Mabimao skrev 2009-08-02 20:01:11 följande:
    Den kommer väl från vinterns kollektion. Den finns ingenstans ännu. Lite olika när affärerna får leverans. Sedan beror det ju på om plagget tillhör Fall -09 eller Winter -09. Det kan du kolla på OM sida där alla plagg finns.I affärer nu finns pree Fall -09 och Fall -09 kommer komma i mitten på augusti-september nångång.
    tack för svar!
    ♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • Skrutteruttan
    One skrev 2009-08-02 22:14:34 följande:
    Just det, jo, visst kan man ha mollys även om man är 30+, det var nog inte det jag funderade mest på, utan just indyklänningen..men jag håller med att man kan dressa ned den. Nu jobbar jag inom skolan (avslöjar lite om mig själv!) kan man ha den där tror ni? Jag tycker ju det men ibland blir mina mollys hängande hemma för jag är orolig för att få massa sura kommentarer...just för att de flesta vet att de är så pass dyra och om de ser att man har flera så...och här hemma finns det barn...så här har man inte finplagg på sig direkt.. Jag tillhör de som tycker att mollysar ska kunna användas och tvättas flera gånger annars är de inte värda pengarna. Tvättråden för indydress verkar också variera, en del säger maskintvätt andra handtvätt...om man har rätt tvättmedel för silke och tvättar i handtvättsrytm borde det gå? Någon som testat?Hur tror ni förresten att pre-fallen håller i tiden? Dvs kommer plaggen att ha ett andrahandsvärde? Lite nyfiken på vad ni tror!
    Jag är förskollärare, jobbar i förskoleklass och på fritids. Jag använder mina OM-plagg på jobbet, till vardags och till fest. Vill använda dem mycket när jag investerat så mycket i dem {#lang_emotions_flower}. Väntar på ett speciellt tillfälle för att få bära Taradiddle...jag tog en röd så det kan ju bli fint till december om inte annat...
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2009-08-02 22:36:11 följande:
    Sitter här och velar om jag ska göra mig av med Lovelier kniten då den känns lite för stor. Eller bör man spara den om man av ngn anledning ökar i vikt ? Gillar ju färgen och så men en 1:a kanske sitter ännu bättre? *velig*
    Mina är stora med flit. Vill kunna ha en blus eller liknande på vintern under.
  • Ugglan71

Jag har funderat, tror ni att kopiorna på tradera finns i den utsträckning som man tror när man läser här och på endel bloggar?? Jag har endel auktioner bla på en ganska populär klänning från living tenfold kollektionen... men jag får inte den såld. Jag säljer inte kopior men får inte endel OM plagg sålda. Kan detta bero på rädsla för kopior eller semestertider? Jag personligen tycker att det är överdrivet. Jag spar på alla kvitton när det gäller mina OM kläder. Är väl det man får göra i fortsättningen...

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna