• Bina

Odd Molly tråd för oss inbitna

Sylt skrev 2009-07-29 12:45:01 följande:
    Nu börjar jag snart gråta. Jag fick tips om min eftersökta jeanskjol. Mailar den utländska shopen och frågar om de skickar till Sverige. Men då hinner ngnannan roffa åt sig den!! NU är jag sur!!
    Åh jag förstår känslan - jag är baskemig (sjukt, jag vet) deppig över att alla lyckas göra finfina kap medan jag bara står brevid och misslyckas.
  • Bina
    Morty skrev 2009-07-29 13:17:58 följande:
    Tycker alla hittar en massa och till fynd priser! Men icke jag. Allt jag är intresserad av verkar gå högt på tradera eller så finns inte min storlek. Varför ska alla ha MIN storlek lixom!! Fy vad irriterande sylt att du inte fick tag på din efterlängtade kjol.
    Japp
  • Bina

Sara Mia skrev 2009-07-29 19:18:01 följande:

En storleksfråga: Hur är 9th sweater 874 i storleken. Jag har fastnat för den modellen på sistone. Tänkte hålla utkik efter en i antingen chalk eller rosa. Jag brukar vanligen ha strl 1 eller är de stora i storlek? Jag litar på att någon expert uttalar sig snart. Hihi...
    Normal i storleken.. har min vanliga 4:a på mig på dessa bilder

chalk
    everydaymolly.blogspot.com/2009/06/lager-pa-lager.html

powder
    everydaymolly.blogspot.com/2009/06/dagens-molly-lordag-1.html
  • Bina
    Mabimao skrev 2009-07-30 00:15:48 följande:
    Bina: Jackan du vill ha, vart finns den att se? På Mads.... så är det ju bild på 2008:s jacka och på OM sida finns den väl inte? jag är också ute efter den typen av jacka och blev lika besviken som du när höstkollektionen inte hade nån.
    Jackan finns inte på bild - ännu.. här är all info jag har om den:

"Jackan påminner mycket om 738a nylon parker coat från hösten 2008 men jag kan inte säga om den är exakt lika. Den är lång med huva och priset är 1995:-"
  • Bina
    SooJuicy skrev 2009-07-30 09:59:53 följande:
    En av mina favoriter, har den i rose och helt underbar, Men jag tycker den är stor i storleken, vid överallt och brett i överarmana, så är man lite smalare och pendlar mellan två strl så ta den mindre., jag gjorde missen att ta den i stl 2, men funkar men en 1 hade suttit finare
    Det är märkligt då beror det helt och hållet på hur man är skapt.. jag som är lite fluffigare i kroppsformen upplever den som normal i storlek (ja jag har storleken mindre på vissa plagg).. den sitter mot överarmen och flaxar inte alls.

MEN: SaraMia är ju liten och nätt så då får hon nog gå på din rekommendation för bästa resultat!
  • Bina
    SooJuicy skrev 2009-07-30 10:02:59 följande:
    Guuu så fin den där koftan av äldre model? du fick hem är! helt underbar ju och såå avis
    Ja den är verkligen jättefin! Jag sökte lite på tradera (#422) och det är inte så länge sedan det fanns en ute men i annan färg.. så det kan löna sig att hålla koll!
  • Bina
    Mabimao skrev 2009-07-30 12:00:41 följande:
    Tack, vilka är det som kommer ta in den vad du vet? Låter ju som om modellen kommer vara fin.
    Jag gissar att de flesta återförsäljarna kommer ta in den (jag är bara förvånad över att den inte finns på bild på OddMollys hemsida) .. det är Juniform som gett mig den informationen jag har.

juniform.blogspot.com/2009/07/mer-odd-molly-hos-juniform.html
  • Bina
    Stargirl skrev 2009-07-30 12:57:41 följande:
    Hej hopp....säkert har jag det. Men vet inte hur den funkar. Ber sonen fota när han kommer hem från sin kompis
    JAAA.. skoj!
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna