• Bina

Odd Molly tråd för oss inbitna

NU!!

• Bina
    Innerjoin skrev 2009-07-27 19:29:55 följande:
    Är det bara jag som stör mig på att det står varumärkesnamnet (dvs Odd Molly) med stooora bokstäver på ryggen på Grandmas och Tenfolden (bumullsvarianten)? Jag tvekar att köpa just därför....Känns lite "too much" att göra reklam så....eller att folk tror att jag tror att jag "är något" ...eller är jag megafånig?
    Jag håller med!

Jag tvekade LÄNGE före jag köpte min bomulls-tenfold knit av just den anledningen. Grandmas coat är ändå en klassiker så den tycker jag är ok och köpte utan tvekan.
  • Bina
    Kajsan skrev 2009-07-27 19:53:38 följande:
    Spännande! Jag har ett paket från Odd Molly som väntar på posten, de ska ju skicka mig nån plåster på såret gåva för att jag råkat ut för Country Dreams .
    wohoo skoj!
  • Bina

Sara Mia skrev 2009-07-27 19:59:00 följande:

Hej allihopa! Kan någon vänlig själ hjälpa mig? Har någon möjligen vägarna förbi Barkarby outlet närmsta dagarna? Där finns tydligen min eftersökta drömblus 630 frilled blouse sleevless i strl 1. jag fick tipset av Bina som har en likadan. Jag ringde och försökte "smöra" för killen i butiken, men det kunde man glömma direkt. Jag erbjöd honom 579: (tror jag den kostade) + 100 spänn om han stoppade den i ett kuvert och postade den till mig. Men det gick absolut inte. Så nu undrar jag om någon av er har möjlighet att förgylla min tillvaro. Jag sätter naturligtvis in pengarna + porto om någon kan tänka sig det. Hör av dig i så fall så kan vi ta det via mail. Annars har jag varit i Sigtuna och Skoklosters slott. Sigtuna hade inte mycket OM att erbjuda. de hade en REA-skylt på gatan utanför, men den rean gällde bara "gamla" siden blusar från vintern. Annars var det fullt pris på det lilla de hade.
    Åh vad drygt - men vad bra att den fanns fortfarande - hoppas du får hjälp! Jag visste att det var någon som sökte den på Molly Mall men inte vem så därför kollade jag storlekarna när jag ändå såg den.
  • Bina
    Puffig Pingla skrev 2009-07-27 22:17:46 följande:
    Bina, har postat (på Ica i stället för hos den otäcke postfascisten!
    PUSS!
  • Bina

Kikar in.. pheuw.. trött efter en tuff arbetsdag.. kan såklart inte låta bli att klura på morgondagens molly-outfit.

Grattis Snutteruttan till fina fynd!

Några platser och dagar kvar för att anmäla sig till Molly-träffen
    everydaymolly.blogspot.com/

• Bina

Sara Mia skrev 2009-07-28 22:01:46 följande:

Nu har jag lagt till ett par bilder av min hit & run dress som fyndades till 50% idag. Jag kombinerade med OM-jeanskjolen under och ett marinblått cupcake-linne. Tyvärr upptäckte jag först när jag kom hem att en Molly-dollar lossnat och var borta. Men jag ringde min butik och de trodde de hade reserver någonstans annars skulle de fixa det snarast med OM. Inget fel på servicen där inte. Får väl kolla de andra noga och ev. sy fast någon lite bättre om det behvös. Jag tänker minsann inte lämna någon Molly-peng på Ålands-båten inte...
    Men åååh vad sött det var med kjolen under! (jag provade min kompis hit and run och blev småkär i den så frågan är leta eller inte leta?)
  • Bina
    Mamma2001 skrev 2009-07-28 23:11:39 följande:
    ja det är ju det jag inte riktigt kommer ihåg. Såg den i en butik här uppe idag och vart så där tveksam om jag ville ha den eller inte... I siden och rätt så mönstrad... Hmm ,får nog ta och gå tillbaka imorgon och spana.
    det är inte den jag har? blush?

finns i mitt galleri/bildspel (klicka på bilden så kommer du in och ser alla)

everydaymolly.blogspot.com/
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna