• Hemulia

Bröllopsklädsel?

Jag ska på bröllop nästa helg och är väldigt sent ute med klädsel.

Har inte lust eller råd att köpa något nytt som bara används någon gång, så jag har raggat upp personer att låna av.

Klädkoden är Kavaj och vad jag förstått är det motsvarande "sommarklänning" för oss tjejer.
    Men vad går gränsen för vardagligt/för uppklätt?
    Vågar man vara barbent under eller måste man ha leggings eller strumpbyxor?

Dessa två klänningar har jag blivit erbjuden att låna. Den första gillar jag verkligen men är den för vanlig? Jag ska ha ett par bruna gladiatorskor med klack och en liten väska i samma bruna färg.
    Den andra klänningen är helt klart inte för vardaglig, men kanske för fin istället?

Vad säger ni?

se.zoovillage.com/store/productdetail.asp%7C0&BrandID=174&DisplayItemID=43886&Position=24&ListType=1

nelly.com/productInfo.asp&qProductColorId=54&gender=1&language_id=1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 22:55
    Även denna klänning finns att låna av min lillasyster, men den går nästan ner till vaderna och känns kanske lite för omodern och lång?

emiliaq.blogg.se/images/2009/klnning_38754666.jpg

• Svar på tråden Bröllopsklädsel?
  • Perry the Platypus
    Hemulia skrev 2009-05-16 23:33:57 följande:
    I mönstret antar jag att du menar då? Jo, det är ju inte riktigt vad som säljs nu, men jag tycker ändå mönstret är rätt neutralt så. Den är tre år gammal.
    Ja, jag menar mönstret.
    Jag säger vad som helst när jag ställs mot väggen!
  • Hemulia

Nu har jag letat efter klänning på stan men inte hittat ett skit, ärligt talat.

Så, efter att ha pratat med min "svägerska" om klädseln lutar det mest åt att jag lånar Nelly-klänningen av min kompis då nivån verkar ligga där, men jag ska även prova en rosa klänning som min svägerska har, vet inte alls hur den ser ut men vet att både hon och min "svärmor" tycker den passar för de kom på den smarta idéen när vi diskuterade klädsel för några veckor sedan.
    Vet inte alls om den är lagom eller så men då hon växt ur den precis och bara är lite större än mig borde den passa. Problemet är väl att fylla ut den upptill. =P

Håll tummarna för att någon av klänningarna passar på mig.
    Ska ha en vit sjal eller kofta till oavsett vad det blir, känns skönt att gömma sig under. Haha!

Nu är frågan vad man ska ha för frisyr. Är superdålig på hår och smink och det blir alltid samma skräp av det hela.
    Skulle vilja ha en inbaka fläta i luggen men kan bara inte lyckas hur jag än försöker, inbakade flätor är ett mysterium i min värld.

Hoppas någon finns kvar i tråden. =P

• Hemulia

Jag chansar nu... vet inte om någon är kvar här.

Har provat samtliga klänningar nu och inget är riktigt bra. Nu är jag inte så petig, men odd molly-klänningen kändes alldeles för "rysh-pysh" på och Lipsy-klänning ser inte alls kul ut, även om den var sambons favorit.
    Svägerskans rosa klänning är nog från tidigt 2000-tal, inte alls min stil och alldeles för stor.

Jag ger snart upp, eller så tar jag en tunika.
    Har hittat en fin kjol på Vero moda som jag trivdes superbra i, så jag kommer nog köpa den imorgon och hoppas på att den och någon fin vit topp under duger.

Vad säger ni?
    Ska ha skor med klack till hade jag tänkt.

emiliaq.blogg.se/images/2009/dsc00426_38921870.jpg
    emiliaq.blogg.se/images/2009/dsc00427_38921941.jpg

Den är skrynklig på bilden dock, väldigt skrynklig, men annars i ett tunt vitt tyg, lite tyllaktigt nästan.
    Som sagt, den trivdes jag i, duger den och vågar man ha vitt upptill?

• Lavish
    Hemulia skrev 2009-05-19 23:51:48 följande:
    Jag chansar nu... vet inte om någon är kvar här. Har provat samtliga klänningar nu och inget är riktigt bra. Nu är jag inte så petig, men odd molly-klänningen kändes alldeles för "rysh-pysh" på och Lipsy-klänning ser inte alls kul ut, även om den var sambons favorit. Svägerskans rosa klänning är nog från tidigt 2000-tal, inte alls min stil och alldeles för stor. Jag ger snart upp, eller så tar jag en tunika. Har hittat en fin kjol på Vero moda som jag trivdes superbra i, så jag kommer nog köpa den imorgon och hoppas på att den och någon fin vit topp under duger. Vad säger ni? Ska ha skor med klack till hade jag tänkt. emiliaq.blogg.se/images/2009/dsc00426_3892187...emiliaq.blogg.se/images/2009/dsc00427_3892194...Den är skrynklig på bilden dock, väldigt skrynklig, men annars i ett tunt vitt tyg, lite tyllaktigt nästan. Som sagt, den trivdes jag i, duger den och vågar man ha vitt upptill?
    Jag tror det blir bra. Viktigast är ju att du är bekväm och känner dig fin. En fin kjol men ändå en kjol som går att använda i flera sammanhang! Kör på det!
  • Kinne79

Gifte mig för 2 veckor sedan och hade klädkod kavaj. De flesta hade enklare klänningar från typ MQ. Jag hade iallafall inte reagerat negativt om du haft Vero moda kjolen på mitt bröllop, tyckte den var söt. Piffa till den med smycken och en rolig topp/blus.

• Hemulia

Tack så mycket!
    Jag orkar verkligen inte leta mera nu, detta är hopplöst.
    Kjolen finns i blommigt med, men den kändes mycket med vardaglig. Ska försöka hitta en billig hm-blus att ha under, eller någon fin topp. Toppen på bilden har puffärm men är lite stor, ska se om den finns i xs istället.

Det känns som om skorna och lite smycken kommer göra viss skillnad. =)

Jag som såg fram emot att fixa fina kläder, nu är det bara skönt att det snart är över. Haha!

• moonweb
    Hemulia skrev 2009-05-20 10:09:49 följande:
    Tack så mycket! Jag orkar verkligen inte leta mera nu, detta är hopplöst. Kjolen finns i blommigt med, men den kändes mycket med vardaglig. Ska försöka hitta en billig hm-blus att ha under, eller någon fin topp. Toppen på bilden har puffärm men är lite stor, ska se om den finns i xs istället. Det känns som om skorna och lite smycken kommer göra viss skillnad. =) Jag som såg fram emot att fixa fina kläder, nu är det bara skönt att det snart är över. Haha!
    Jag tycker kjolen är fin och känns tillräckligt uppklädd för kavaj-klädkoden, förutsatt att du har klackar och lite blingbling och gärna en lite festligare topp!

Jag vet hur det är att försöka hitta kläder, jag är också inne i den processen... {#lang_emotions_undecided}
  • Hemulia

Tack för svaret.

Hade tänkt ha ett par bruna gladiatorklackar till kjolen, men vet inte om det passar. Har ett par vita med silverdetaljer från studenten någonstans, kanske ska leta fram dom istället?

Ska ner till stan snart och fixa det klart, sen lägger jag nog ut en bild på hur det blir så får ni godkänna. =)
    Vad för typ av halsband kan man ha? Beror väl lite på hur toppen ser ut?

• moonweb
    Hemulia skrev 2009-05-20 11:00:05 följande:
    Tack för svaret. Hade tänkt ha ett par bruna gladiatorklackar till kjolen, men vet inte om det passar. Har ett par vita med silverdetaljer från studenten någonstans, kanske ska leta fram dom istället? Ska ner till stan snart och fixa det klart, sen lägger jag nog ut en bild på hur det blir så får ni godkänna. =) Vad för typ av halsband kan man ha? Beror väl lite på hur toppen ser ut?
    Ja det beror nog mest på själva toppen, hur urringningen ser ut osv... leta topp först, smycken sen!
Svar på tråden Bröllopsklädsel?