• Hemulia

Bröllopsklädsel?

Jag ska på bröllop nästa helg och är väldigt sent ute med klädsel.

Har inte lust eller råd att köpa något nytt som bara används någon gång, så jag har raggat upp personer att låna av.

Klädkoden är Kavaj och vad jag förstått är det motsvarande "sommarklänning" för oss tjejer.
    Men vad går gränsen för vardagligt/för uppklätt?
    Vågar man vara barbent under eller måste man ha leggings eller strumpbyxor?

Dessa två klänningar har jag blivit erbjuden att låna. Den första gillar jag verkligen men är den för vanlig? Jag ska ha ett par bruna gladiatorskor med klack och en liten väska i samma bruna färg.
    Den andra klänningen är helt klart inte för vardaglig, men kanske för fin istället?

Vad säger ni?

se.zoovillage.com/store/productdetail.asp%7C0&BrandID=174&DisplayItemID=43886&Position=24&ListType=1

nelly.com/productInfo.asp&qProductColorId=54&gender=1&language_id=1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 22:55
    Även denna klänning finns att låna av min lillasyster, men den går nästan ner till vaderna och känns kanske lite för omodern och lång?

emiliaq.blogg.se/images/2009/klnning_38754666.jpg

• Svar på tråden Bröllopsklädsel?
  • Garderobshylla

Om du inte gillar klänning får ju även du ha kavaj och finbyxor!

• Hemulia

Vad dum jag är, den sista klänningen (länk nr.3) hade ju min syster när hon var några år yngre och trots att hon växt sen dess är jag en bra bit längre, så den slutar nog vid knäna på mig ändå.

Vad säger ni?

Den första klänningen jag får låna är värd 1700 kr och är oanvänd, känns lite småläskigt. Skulle kännas tryggare att låna en av syrran.

• Hemulia
    Garderobshylla skrev 2009-05-15 22:59:49 följande:
    Om du inte gillar klänning får ju även du ha kavaj och finbyxor!
    Jag gillar klänning men till en viss grad.
    Klänning och klackar tillsammans har jag bara haft på studenten och balen, haha!
  • Garderobshylla
    Hemulia skrev 2009-05-15 23:01:03 följande:
    Jag gillar klänning men till en viss grad. Klänning och klackar tillsammans har jag bara haft på studenten och balen, haha!
    Själv är jag ju klänningsfantast så, ja jag vill ju helst klä upp mig så mycket som möjligt

Men ja, annars kan man ju ha en pencilkjol och kavaj till, du måste inte ha klackar om du inte vill. Nu ahr det ju blivit så modernt med dessa ballerinaskor(även om jag hatar dem).
  • Airlee

Jag tycker att Odd Molly-klänningen är finast, helt klart. Men det är ju viktigt att du känner dig bekväm också!

• Hemulia

Tack för svaren, återigen.
    Jag känner mig lite klokare.

Kavaj och sånt blir för styrigt så här tätt inpå, känner jag, annars kunde det varit snyggt.

Några åsikter om den sista klänningen?

• Garderobshylla

Ser inte hur den ser ut nertill,men annars ser den fin ut

• Hemulia

Den är rätt neutral, lite utsvängd nertill, typ A-modell om du förstår vad jag menar med det. =P
    Frågan är ju hur den sitter på mig...

• maggan75

Den sista klänningen  ser oxå fin ut, attden lutar straxt under knät är inga probem till klädkod kavaj det enda är att den inte ska vara hellång

• aihpoz

Jag skulle helst se att gästen på mitt bröllop hade den andra klänningen,fast kanske med någon fin "kofta" eller liknande till..

~* Liam *~
Svar på tråden Bröllopsklädsel?