• Hemulia

Bröllopsklädsel?

Jag ska på bröllop nästa helg och är väldigt sent ute med klädsel.

Har inte lust eller råd att köpa något nytt som bara används någon gång, så jag har raggat upp personer att låna av.

Klädkoden är Kavaj och vad jag förstått är det motsvarande "sommarklänning" för oss tjejer.
    Men vad går gränsen för vardagligt/för uppklätt?
    Vågar man vara barbent under eller måste man ha leggings eller strumpbyxor?

Dessa två klänningar har jag blivit erbjuden att låna. Den första gillar jag verkligen men är den för vanlig? Jag ska ha ett par bruna gladiatorskor med klack och en liten väska i samma bruna färg.
    Den andra klänningen är helt klart inte för vardaglig, men kanske för fin istället?

Vad säger ni?

se.zoovillage.com/store/productdetail.asp%7C0&BrandID=174&DisplayItemID=43886&Position=24&ListType=1

nelly.com/productInfo.asp&qProductColorId=54&gender=1&language_id=1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 22:55
    Även denna klänning finns att låna av min lillasyster, men den går nästan ner till vaderna och känns kanske lite för omodern och lång?

emiliaq.blogg.se/images/2009/klnning_38754666.jpg

• Svar på tråden Bröllopsklädsel?
  • Hemulia

Nu har jag ett harem av klänningar hemma, haha!
    Har provat alla fem ett antal gånger.

Istället för kjolen köpte jag en söt sommarklänning på Lindex och den blev fin med klackar till.
    Den är vit men med mycket mönster så jag antar att det är godkänt. Det är ju bara helvitt man ska undvika.

www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx

Ska prova allt ikväll och låta pojkvännen ge bedömning. Han gillar ju Nelly-klänningen bäst och jag gillar den egentligen med, men är rädd att den är för avslöjande då den är rätt kort och samtidigt bar upptill.

Lite dumt blev det, jag köpte först en fin klänning på Åhlens men insåg att jag inte hade något att ha över och inte heller pengar att köpa något för, så jag fick lämna tillbaka den. Om man ändå vore stenrik. =P

• Hemulia

Aaah, snart lägger jag mig ner och kapitulerar.
    Har läst på internet om klädkoderna och nu är tydligen min klänning för vardaglig, då man ska bära något man inte skulle ha i vanliga fall.
    Denna klänning skulle jag kunna ha en varm sommardag, men samtidigt är det ju sommarklänning man läst är rätt till kavaj.

Funderar på att återigen byta klänning och köpa den jag såg på Åhlens. Så här ser den ut:

emiliaq.blogg.se/images/2009/dsc00432_39291544.jpg
    emiliaq.blogg.se/images/2009/dsc00433_39291829.jpg

(Har tyvärr ingen passande bh till ryggen, men kanske kan ha en bikini, sånt märks ju inte)

Klänningen jag har köpt och trodde skulle duga ser ut så här på, men är mycket finare med skorna till. Har tyvärr inget fint att ha upptill, inget som matchar i färg. Hade funderat på en svart kortare kofta med bara två knappar fram, vågar man ha svart till?

emiliaq.blogg.se/images/2009/dsc00434_39292078.jpg

• Bellbox

Snälla ts, är det ok om jag hoppar in & frågar om NÅGON kan tipsa mig om en klänning till ett stundande bröllop jag ska på, där man INTE ser så mycket av rygg & bröst (jag har lite acneärr som jag är mindre nöjd med )
    -alltså en klänning som inte är urringad fram eller bak (visst; den behöver inte gå upp till halsen fram, men "mindre urringning än att man ser brösten" då
    -bara armar får det dock gärna vara...
    *hoppas på svar*

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan född 08ღ ♥ ღ MA 0902 ♥.?°´¯)
  • Lavish

Det beror nog på vad du matchar med. Den mönstrade skulle behöva en riktigt snygg kavaj och bling för att inte se för enkel ut. Den rosa tror jag är lite bättre, kanske materialet ser lite konstigt ut. Men jag tror båda behöver matchas med något uppklätt och fina skor för att se fina ut.

• Hemulia
    Lavish skrev 2009-05-20 18:20:41 följande:
    Det beror nog på vad du matchar med. Den mönstrade skulle behöva en riktigt snygg kavaj och bling för att inte se för enkel ut. Den rosa tror jag är lite bättre, kanske materialet ser lite konstigt ut. Men jag tror båda behöver matchas med något uppklätt och fina skor för att se fina ut.
    Men grejen är den att jag inte har något mer att matcha med, förutom skorna. Har inte råd att lägga pengar på sånt just nu och det står bara still i mitt huvud.
    Vet knappt vad jag ska ha upptill alls, har bara en rosa och en svart kofta, och den rosa matchar i stort sett ingen av klänningarna.
    maggan75 skrev 2009-05-20 18:23:43 följande:
    Åhlens klänningen var ju jättefin Den röstar jag på
    Ja, den är fin, men lite sladdrig i tyget.
    Kunde inte bestämma mig för om jag såg ut som en plockad fågel eller en bröllopsgäst, haha.
  • Hemulia

Här kommer samtliga klänningar, förutom den från Åhlens som jag nyss visade bild på.

Nr. 1 - Lipsy-klänningen
    (Enligt mig: en aning för kort nertill, för bar upptill, annars fin)
    emiliaq.blogg.se/images/2009/img_9238_39296526.jpg

Nr.2 - Min systers klänning
    (Sitter jättebra, är skön och lagom lång men någon kommenterade att mönstret var omodernt så jag blev osäker)
    emiliaq.blogg.se/images/2009/img_9240_39296709.jpg
    emiliaq.blogg.se/images/2009/img_9253_39296774.jpg
    emiliaq.blogg.se/images/2009/img_9254_39296852.jpg

Nr.3 - Svägerskans klänning
    (Jag gillar egentligen inget med den, men vet att svägerskan och svärmor gör det. Den åker dessutom ner så bh:n syns trots säkerhetsnålar)
    emiliaq.blogg.se/images/2009/img_9242_39296988.jpg

Nr. 4 - Den nyinköpta
    (Jag gillade den men har fattat nu att den är för vardaglig och därför känns det inte bra)
    emiliaq.blogg.se/images/2009/img_9243_39297103.jpg
    emiliaq.blogg.se/images/2009/img_9255_39297160.jpg

Sen kommer lite annat jag hittat i garderoben.
    (Samtliga är korta och kanske även för mörka... kjolen har jag inget att matcha med, hittar inget bra)
    Nr.5 publishme.se/6406/images/39297224/
    Nr.6 emiliaq.blogg.se/images/2009/img_9246_39297369.jpg
    Nr.7 emiliaq.blogg.se/images/2009/img_9247_39297492.jpg
    Nr.8 emiliaq.blogg.se/images/2009/img_9248_39297563.jpg
    Nr.9 emiliaq.blogg.se/images/2009/img_9251_39297659.jpg

Där har ni dom... finns det något som över huvudtaget funkar?

• maggan75

Av de som finns just nu tycker jag   nr  2 eller nr 3 är lagom fina på ett bröllop eller åhlens klänningen då

• Lavish

Ettan som du inte gillar eller svägerskans som du inte heller gillar är jag rädd :-S Men trivs du inte så är det ju inte bra. Förutom det praktiska vad har du emot svägerskans? Som du säger är den nyinköpta väl enkel men jag tycker inte den är omöjlig, du måste bara blinga upp den med rätt tillbehör.

Tycker du ska undvika det andra du hittat i garderoben, det är nog inte uppklätt nog :-S

• Thursday

Jag säger nummer 1, 2 eller 3. Faktiskt gillar jag din systers klänning Men är det viktigast att vara supermodern så vet jag inte.

Svar på tråden Bröllopsklädsel?