Inlägg från: Vill ha bebbe |Visa alla inlägg
  • Vill ha bebbe

    Barn i början av Augusti -09.....tråd 3

    Ja, visst blir man sugen på bebis när andra runt omkring en får En kompis till mig har BF 6/6 och har börjat få lite känningar redan, hennes första barn så det är så spännande!


    **Max 070716** **Lillebror BF 090808**
  • Vill ha bebbe
    spacebeare skrev 2009-05-17 19:18:29 följande:
    haft pangväder lör-sön å skaffat mig fräknar har åsså gått in i ett nytt stadie av grav - orkar inte mkt....var iallfall marknad i min lilla håla igår. såååå mkt folk! jättekul att springa på folk å man är ju lite "nyhet" med två i magen. många klappar på magen å bekymdra uppsyner "hur ska det här sluta?" det undrar jag med!blev inte mkt handlat förrutom en Dora ballong till Em som katten är vettskrämd för var sen en sväng till Barkarby å lyckades hitta lite kläder till Em, alla mammakläder inne på POP var för små..... sen blev det lite böcker å en Dora film till Em.så nu är jag matt å behöver vila upp mig med en arbetsvecka såg ngn lite fascinerande idag, en mamma som är ute å rastar hunden, barnet i vagnen satt upp så iallafall 5mån, som hade vintermössa på (sån med päls på) vantar å filt! stackars barn
    shit, stackars barn! Kan inte varit kul att sitta där så påpälsad.... Ja, ja alla är vi olika som tur är
    **Max 070716** **Lillebror BF 090808**
  • Vill ha bebbe
    Kravmärkt skrev 2009-05-22 14:55:29 följande:
    Hallå!Min unge är inte alls så aktiv som era verkar vara. Den ligger den med huvudet nedåt och borrar mot urinblåsan. så jag är typ konstant kissnödig och det ilar o trycker när jag går. I rörelse är det mest lite små lägesjusteringar. som jag känner..Men det där kan väl ändras! Min kompis, som har bf 8 juni, henne sunge rör sej som satan och har precis lagt sig med huvudet neråt. Ser sjukt kul ut när den fixar därinne, typ möblerar om haha
    min är inte heller så aktiv, i alla fall inte jämfört med hur sonen var. Då kunde jag ju knappt sova på nätterna för han bara sparkade så fort jag rörde mig! Denna lille kille ligger i säte och har gjort det nu ca 3v (kollat med UL) så jag bara hoppas att han behagar vända på sig när tiden är inne.
    **Max 070716** **Lillebror BF 090808**
  • Vill ha bebbe
    Alina 76 skrev 2009-05-22 19:37:52 följande:
    Är så ledsen för er som inte mår bra! Hoppas det blir bättre i alla fall... Fast man blir bara större med tiden förstås. Själv känner jag mig också sååå stor men är inte så trött längre som tur och sammandragningar jag hade för flera veckor sedan stannade av konstigt nog. Min bebis sparkar massor också, men det ligger inte med huvudet nedåt sade min barnmorska.Undrar hur vanligt det är att bebisen ligger snett vid den här tiden? Hur låg era nu senast ni varit hos barnmorskan? Jag var där på onsdag för resten och allat annat såg bra ut (hon stack mig inte i fingret, men blodtrycket och hjärtljud var bra). Bara att bebisen låg snett, men det sade hon var vanligt... Mina andra två var dock med huvudet neråt tidigare tror jag.
    Min son fixerade sig med huvudet neråt vid denna tiden (är i v.30 på söndag), men det är ju vanligt att de fixerar sig tidigt när det är första barnet. Denna bebis ligger i säte, huvudet känner jag strax under revbenen och sen ändrar han bara från vänster till höger sida ibland. Fick det bekräftat med UL när jag var inne på förlossningen förra veckan. Han har legat så i ca 3 veckor nu så han gillar verkligen den positionen.

    Jag frågade min BM i onsdags ifall han skulle vända på sig och hon sa att de flesta barn vänder på sig när det börjar bli trångt. Antar att de har som mest plats om de ligger med huvudet neråt... Som omföderska kan det tydligen dröja ganska länge innan de verkligen lägger sig till rätta eftersom man har mer plats i och med att bäckenet varit uttänjt en gång innan.
    **Max 070716** **Lillebror BF 090808**
  • Vill ha bebbe
    Kravmärkt skrev 2009-05-22 21:14:36 följande:
    Så klart han kommer! Min vän va inne på vändningsförsök i veckan (v 38) bara för att upptäcka att lillen visst lagt sig nedåt
    Ja, jag får tro på det för jag vill inte förlösa med k-snitt, det verkar så läskigt!
    **Max 070716** **Lillebror BF 090808**
  • Vill ha bebbe
    Kravmärkt skrev 2009-05-25 11:46:58 följande:
    Åh fy fan för dej!! En annan satt på väg till jobbet och det r a n n svett i ansiktet på mej. Jag fattar inte hur jag ska klara denna sommar. Får man komma på ett dopp eller? En annan sak tjejer.. Idag har jag haft ett tryck över bröstet. Var tvungen att lägga strumpbyxorna under magen och ta av mej bhn för att det trycker så. Har liksom känslan av att det är svårt att andas.
    Jag märkte av det igår också när jag låg och skulle sova för natten. Fick mer som ett tryck av magen uppåt som gjorde det tugnt att andas. Jag låg på ryggen och när jag vände mig på sidan blev det lite bättre. Hade inget sådant vid förra graviditeten men har för mig att jag läst att det kan bli lite svårt att andas när bebisen börjar bli stor och tar mycket plats i magen. Beror kanske på hur den ligger också? Max var fixerad kring v. 30 så då hade han ju redan sjunkit ner en bit, denna bebbe ligger än så länge i säte och tar antagligen upp mer plats.
    **Max 070716** **Lillebror BF 090808**
  • Vill ha bebbe
    Apipoulai skrev 2009-05-28 12:01:37 följande:
    Jag var på kontroll i måndags och allt var bra.30+1SF: 30 cmHb: 135 g/l (inga järntabletter för mig;) )Blodtryck: 120/70 mm/HgBarn <3: 136 slag/minutIdag tänkte jag lunka mig runt Blodomloppet. Önska mig lycka till! :)
    wow, vad duktigt du är! Hoppas det går som en dans
    **Max 070716** **Lillebror BF 090808**
  • Vill ha bebbe
    Apipoulai skrev 2009-05-28 13:22:45 följande:
    Ja, det hoppas jag också. Jag mår bra av motion både psykiskt och fysiskt. En graviditet kan inte hindra mig. ;) Även om BM helst hade sett mig på ett café mumsandes choklad ist. Men hon verkar vara motståndare till all motion som inte är subventionerad av de själva. Inte ens i v 16 ville hon att jag skulle åka skidor utför.Jag hade blivit galen på riktigt om jag inte fått röra på mig, när jag ändå mår bra i kroppen. (Gbg-varvet i v29 tog jag mig ju runt också, inte utan smärta, men det gick.)Vi får se hur länge man orkar, nu börjar jag känna av att man vuxit i omfång. Men så länge man lyssnar på sin kropp och inte gör något dumdristigt så.Men mina planer för sommaren är iaf hängmattan hädanefter. ;) Det har jag förtjänat.
    Ja, jag önskar verkligen att jag hade kunnat träna denna graviditet. Men jag är sjukskriven för prematura sammandragningar och hotad förtidsbörd så det är bara vila som gäller. Riktigt, riktigt trist Förra graviditeten sprang jag förvisso inget Gbg-varv men körde på med gymmet som vanligt sen gick jag över till vattengympa för gravida samt yoga - det var underbart! Kroppen törstar efter motion men jag vill verkligen inte riskera att denna bebbe kommer ännu tidigare än Max gjorde, så det är bara att vila...

    Det blir att knata på med barnvagnen sen och köra på med ett löpningsprogram för nybörjade! Gbg-varvet 2010 here I come Skämt å sido, någon gång ska jag springa det i alla fall. Min man har sprungit maraton flertalet gånger och jag blir alltid lika inspirerad att någon gång lyckas med det också!
    **Max 070716** **Lillebror BF 090808**
  • Vill ha bebbe
    Bagarberta skrev 2009-05-28 19:59:33 följande:
    Vill ha bebbe, Tycker det låter som en bra plan med GBG-varvet 2010! Är lite sugen på det själv faktiskt! Vi kanske ska satsa på det allihopa å ha en träff där då?! Med våra småttingar kanske! Hehehe!
    Ja, det hade varit något! Man kan ju springa med dem i en sån där joggingvagn (fast jag tror iofs inte att bebisen vill ligga i en sån så länge...)
    **Max 070716** **Lillebror BF 090808**
  • Vill ha bebbe

    Gbg-varvet är ett halv maraton, dvs 21 km. Så det är en bit att springa. Längsta distansen jag sprungit är 1,2 mil på en skoltävling i gymnasiet så för min del skulle det bli min största löputmaning hittills!

    Apipoulai: bra tid Tänkte samma som Aiiiwa skriver, att du får mycket kommentarer för att du springer med gravidmage! Jag är imponerad i alla fall


    **Max 070716** **Lillebror BF 090808**
Svar på tråden Barn i början av Augusti -09.....tråd 3