• MichelleS

En tragisk historia!

Jag fick höra en tragisk historia idag, men som utspelade sig för ca 50 år sedan.
    Den handlar om en helt familj, bestående av en mamma, pappa storasyster och en lillebror.
    Systern frågade förälderna varför hon inte hade snopp, eller varför lillabror hade en snopp och inte hon.
    Mamman svarade då att de skar av den när hon föddes.

En dag så tragiskt nog klippte systern av lillbrors snopp, med en sax.

Men det slutar inte där.
    Pappan såg ju detta och skulle genast åka till sjukhuset, men så lätt var det inte.
    Systern stod bakom pappan när han skulle backa ut ur garaget (med bilen), vilket resulterar i att han kör på systern.
    Hon dog omedelbart och sonen han förblöda.

Finner inga ord för detta, så hemskt så tragisk och allt på samma gång och BARA för att mamman sa detta.
    Klart systern trodde på det, barn tror ju på allt man säger!!

• Svar på tråden En tragisk historia!
  • Laire
    LeWi skrev 2009-05-17 20:11:45 följande:
    Mormors pappas brors kompis" känns som en rätt avlägsen och overifierad källa.
    Samt att det inte är illa att en vuxen persons mormors far levde för enbart 50 år sedan, de måste ha en tradition av att skaffa barn ung...
    Många som yttrar sig har ingen egen åsikt, bara motsatsen till alla andras.
  • Dynamic
    MichelleS skrev 2009-05-17 20:02:47 följande:
    tragiskt nog inte!Min mormors pappa vars bror hade en kompis som jobbade på hans jobb.tydligen är det sant. Det hände här i våran stad.... men som sagt, jag har inga bevis.
    alltså, din mormor för 50 år sedan
    hade en pappa som då borde vara i arbetsför ålder och dessutom haft två barn och råd med bil så runt 30, och ha ett garage för bil och allt...

fattar du inte att det l¨åter en smula osannolikt?
    1959, ha en bil, i garage, som inte vevades igång och backades ut så snabbt, ehum?
  • Dynamic
    MichelleS skrev 2009-05-17 20:14:50 följande:
    Jaa. Jag har fortfarande svårt att tro på det.Men varför skulle hon ljuga, då hon också existerade när detta skedde för den delen.Jag har svårt att tro att hon skulle ljuga för mig sådär, hon är den mest ärligaste personen som jag vet. Det är inte bara hon som sagt detta, jag har frågat ett antal mer idag och de har inte pratat med henne om detta över huvudtaget...
    haha vilket gör att det ÄNNU mer är en skröna!{#lang_emotions_smile}
  • Laire
    MichelleS skrev 2009-05-17 20:14:50 följande:
    Jaa. Jag har fortfarande svårt att tro på det.Men varför skulle hon ljuga, då hon också existerade när detta skedde för den delen.Jag har svårt att tro att hon skulle ljuga för mig sådär, hon är den mest ärligaste personen som jag vet. Det är inte bara hon som sagt detta, jag har frågat ett antal mer idag och de har inte pratat med henne om detta över huvudtaget...
    Hon ljög säkert inte, hon gick nog också på det då hon hörde det av någon som hört av någon...
    Många som yttrar sig har ingen egen åsikt, bara motsatsen till alla andras.
  • maddeo
    Laire skrev 2009-05-17 20:15:59 följande:
    Samt att det inte är illa att en vuxen persons mormors far levde för enbart 50 år sedan, de måste ha en tradition av att skaffa barn ung...
    Ha ha ha.... klockrent ju=)=)
  • MichelleS

min mormor är 63 år (om jag har rätt)
    Hennes pappa dog för ca 20 år sedan, det vet jag iallafall

• MichelleS

mjaa nu ljög jag. Det var nog ca 15 år sedan.
    Jag minns ju honom väl, så jag var ju inte endast 1-2 år gammal då

• Dynamic
    MichelleS skrev 2009-05-17 20:22:49 följande:
    min mormor är 63 år (om jag har rätt)Hennes pappa dog för ca 20 år sedan, det vet jag iallafall
    Och han var 87?
    Och för 50 år sedan typ 17 då eller?
    Eller yngre? Äldre?alltså det är ju en skröna, råttan i pizzan, det är påhitt, det spelar ingen roll hur gammal hon var det är påhitt. De hade ingen toyota prius på den tiden som de bara backade ut ur ett garage sådär.
  • Mollly

haha du kan då inte mkt om bilar.. på 50-talet hade man inte bilar som man vevade igång. man startade dom precis som man startar våra idag

Dynamic skrev 2009-05-17 20:17:13 följande:
    alltså, din mormor för 50 år sedanhade en pappa som då borde vara i arbetsför ålder och dessutom haft två barn och råd med bil så runt 30, och ha ett garage för bil och allt...fattar du inte att det l¨åter en smula osannolikt? 1959, ha en bil, i garage, som inte vevades igång och backades ut så snabbt, ehum?
  • mion

Det finns en liknande historia,om barn som badar i ett badkar kommer inte ihåg hur den går dock.....

Svar på tråden En tragisk historia!