• MichelleS

En tragisk historia!

Jag fick höra en tragisk historia idag, men som utspelade sig för ca 50 år sedan.
    Den handlar om en helt familj, bestående av en mamma, pappa storasyster och en lillebror.
    Systern frågade förälderna varför hon inte hade snopp, eller varför lillabror hade en snopp och inte hon.
    Mamman svarade då att de skar av den när hon föddes.

En dag så tragiskt nog klippte systern av lillbrors snopp, med en sax.

Men det slutar inte där.
    Pappan såg ju detta och skulle genast åka till sjukhuset, men så lätt var det inte.
    Systern stod bakom pappan när han skulle backa ut ur garaget (med bilen), vilket resulterar i att han kör på systern.
    Hon dog omedelbart och sonen han förblöda.

Finner inga ord för detta, så hemskt så tragisk och allt på samma gång och BARA för att mamman sa detta.
    Klart systern trodde på det, barn tror ju på allt man säger!!

• Svar på tråden En tragisk historia!
  • ming
    Linda25 skrev 2009-05-18 09:49:37 följande:
    Den 5 december frågar signaturen Sockerkakan sina vänner andra föräldrar i cybervärlden om någon läst något om kidnappningen som skedde på Gekås i Ullared 14 dagar tidigare:    En mamma tittade bort från sin vagn för ett ögonblick och på den stunden var hennes tvååriga dotter försvunnen! Larm gick och då stängs alla utgångar, ingen kommer in eller ut. Flickan hittades på toaletten, inlåst utifrån med avklippt hår och iförd pojkkläder och förövarna hittades aldrig!    Sockerkakan berättar i sitt inlägg att hon fått reda på händelsen av några som var på Gekås den aktuella dagen, men att hon inte läst ett ord om det inträffade i massmedierna.    Jag fick gåshud och var nära till tårar när jag hörde detta!    Mängder av läsare förfasas över inlägget och berättar att de hört om liknande händelser på andra platser i världen. Andra är mer skeptiska och menar att det aldrig skulle kunna ha inträffat eftersom händelsen skulle ha blivit polisanmäld och på så sätt kommit till mediernas kännedom. Signaturen Musli är helt säker på att det handlar om en skröna "Det har aldrig hänt. Punkt slut".
    Haha, den tråden kommer jag ihåg!
  • timalillah
    anmara skrev 2009-05-18 10:15:14 följande:
    Grejen med skrönor är ju att de är skrämmande/äckliga/ hemska eller på annat sätt fruktansvärda utan att vara osannolika. Därför går många på dem. Att de är seglivade beror just på att så många tror på dem stenhårt och vägrar att inse att de är påhitt.
    Ja och det skulle inte förvåna mig om ngt pucko skulle vilja bekräfta ngn av historierna och göra den sann. Så håll i era barn för idioter finns trots vandringssägner.
  • ByggareBob

Det här med ullared, jag kan för mitt liv inte förstå att folk verkligen tror på detta! "Min kompis bekant"...

- För det första har det aldrig i Gekås historia hänt att man stängt alla kassor/utgångar. (Det framgick i en intervju med en av ägarna, vet inte om det var samma som länkades tidigare i tråden)

- Men om vi leker med tanken att det hänt, tror ni inte att ngn av alla tusentals människor som finns inne i affären skulle kontakta tidningar/tv osv? Det finns alltid ngn mediekåt person som vill vara med ngr min i tv.

_som förälder till det kidnappade barnet, varför gjordes ingen polisanmälan? Då hade media garanterat fått nys om det.

Jag är ledsen men din kompis ljuger...

• MatsAtari
    MichelleS skrev 2009-05-17 19:53:23 följande:
    Jag fick höra en tragisk historia idag, men som utspelade sig för ca 50 år sedan. Den handlar om en helt familj, bestående av en mamma, pappa storasyster och en lillebror. Systern frågade förälderna varför hon inte hade snopp, eller varför lillabror hade en snopp och inte hon. Mamman svarade då att de skar av den när hon föddes. En dag så tragiskt nog klippte systern av lillbrors snopp, med en sax. Men det slutar inte där. Pappan såg ju detta och skulle genast åka till sjukhuset, men så lätt var det inte. Systern stod bakom pappan när han skulle backa ut ur garaget (med bilen), vilket resulterar i att han kör på systern. Hon dog omedelbart och sonen han förblöda. Finner inga ord för detta, så hemskt så tragisk och allt på samma gång och BARA för att mamman sa detta. Klart systern trodde på det, barn tror ju på allt man säger!!
    Orkar inte läsa hela tråden, men historien är lite för osannolik för att kunna vara sann.
  • ByggareBob

Förlåt, jag menar din kompis bekant ljuger. För det är ju aldrig ngn i ens direkta närhet utan en kompis bekant, mormors grannes svågers fd arbetskamrats kusin osv...

• MatsAtari
    Dynamic skrev 2009-05-17 20:17:13 följande:
    alltså, din mormor för 50 år sedan hade en pappa som då borde vara i arbetsför ålder och dessutom haft två barn och råd med bil så runt 30, och ha ett garage för bil och allt... fattar du inte att det l¨åter en smula osannolikt? 1959, ha en bil, i garage, som inte vevades igång och backades ut så snabbt, ehum?
    Jo, man brukade ju veva igång bilar 1960...
    Och garage är givetvis ett nytt påfund som uppfanns 1983...
    Tror du får läsa på din historia lite bättre.
  • MrsCD
    ByggareBob skrev 2009-05-18 10:46:22 följande:
    Förlåt, jag menar din kompis bekant ljuger. För det är ju aldrig ngn i ens direkta närhet utan en kompis bekant, mormors grannes svågers fd arbetskamrats kusin osv...
    Borjar ju rannsaka alla olika historier man har hort och till slut litar man ju inte pa nagot!

Bl a berattade min syster att hennes kompis (en specifik kompis med namn) blev overkord av sin mamma nar hon var liten, men klarade sig bra. Undrar om det inte var en skrona...

Men ibland hander det ju hemska saker. Jag jobbade t ex pa samma sjukhus som Madeleine McCanns pappa. Horde det pa jobbet innan nyheterna och trodde det knappt.
  • ming
    MrsCD skrev 2009-05-18 10:53:02 följande:
    Bl a berattade min syster att hennes kompis (en specifik kompis med namn) blev overkord av sin mamma nar hon var liten, men klarade sig bra. Undrar om det inte var en skrona...
    Det skulle ju kunna vara sant. Men sen är det ju också lite relativt vad som menas med överkörd. Åkte mamman jättesakta och råkade knuffa till henne lite grann bara, eller körde hon i vrålfart och mejade ner henne, liksom?
    Sen ska man vara lite kritisk till andrahandsinformation, eftersom det både läggs till och tas bort information.
  • La Lola
    MatsAtari skrev 2009-05-18 10:50:55 följande:
    Jo, man brukade ju veva igång bilar 1960... Och garage är givetvis ett nytt påfund som uppfanns 1983... Tror du får läsa på din historia lite bättre.
    Ja verkligen!
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
Svar på tråden En tragisk historia!