• MichelleS

En tragisk historia!

Jag fick höra en tragisk historia idag, men som utspelade sig för ca 50 år sedan.
    Den handlar om en helt familj, bestående av en mamma, pappa storasyster och en lillebror.
    Systern frågade förälderna varför hon inte hade snopp, eller varför lillabror hade en snopp och inte hon.
    Mamman svarade då att de skar av den när hon föddes.

En dag så tragiskt nog klippte systern av lillbrors snopp, med en sax.

Men det slutar inte där.
    Pappan såg ju detta och skulle genast åka till sjukhuset, men så lätt var det inte.
    Systern stod bakom pappan när han skulle backa ut ur garaget (med bilen), vilket resulterar i att han kör på systern.
    Hon dog omedelbart och sonen han förblöda.

Finner inga ord för detta, så hemskt så tragisk och allt på samma gång och BARA för att mamman sa detta.
    Klart systern trodde på det, barn tror ju på allt man säger!!

• Svar på tråden En tragisk historia!
  • CarlHerman
    MichelleS skrev 2009-05-17 20:58:43 följande:
    Jag tycker bilden ser gammla ut som de ska när de är äldre.Bilden när hon står på sidan ser också väldigt gammal ut och det syns ju att det är samma person som står med barnvagn.Se bara hur de ser ut. barnvagnen, doktorn, kläderna osvv.. det syns ju att det är på den tiden..
    Så bara föra att det finns en bild på en flicka och en barnvagn så betyder det att det är sant att hon fött det barnet? Det är väl inget bevis alls.
  • ming
    Mirva skrev 2009-05-17 21:02:12 följande:
    Haha , men stopp och belägg, hört talas om Photoshop?
    Haha! Nä, men du vet när man fejkar foton så måste man verkligen göra det "äkta". Inget fusk med photoshop inte!
  • LaFontaine
    Milliemolly skrev 2009-05-17 20:58:25 följande:
    Jag hör hur det låter och har hävdat länge att det är skrönor................men det var tills jag fick reda på vem det drabbat. Begär inte att någon ska tro på det men håll i era barn ändå
    Drabbade det henne på Ikea i Barkarby också? Och i Gallerian i Stockholm? Och i köpcentret i USA? Och i Gallerian i Sudsvall?

Intressant...
  • Milliemolly
    LaFontaine skrev 2009-05-17 21:05:47 följande:
    Drabbade det henne på Ikea i Barkarby också? Och i Gallerian i Stockholm? Och i köpcentret i USA? Och i Gallerian i Sudsvall? Intressant...
    De har kommit till efter originalet. Originalet var på Ullared. Sedan är det copycats!
  • LaFontaine
    Milliemolly skrev 2009-05-17 21:28:39 följande:
    De har kommit till efter originalet. Originalet var på Ullared. Sedan är det copycats!
    Originalet var redan i USA vill jag minnas. Kan någon hjälpa med källa?
  • ming
    Milliemolly skrev 2009-05-17 21:28:39 följande:
    Mmmm, säkert.... Vilket år hände detta din kompis, i Ullared, då?
  • emmakatta
    Milliemolly skrev 2009-05-17 20:58:25 följande:
    Jag hör hur det låter och har hävdat länge att det är skrönor................men det var tills jag fick reda på vem det drabbat. Begär inte att någon ska tro på det men håll i era barn ändå
    Men alla känner ju den som blivit drabbad av detta, du har blivit lurad helt enkelt
Svar på tråden En tragisk historia!