• MichelleS

En tragisk historia!

Jag fick höra en tragisk historia idag, men som utspelade sig för ca 50 år sedan.
    Den handlar om en helt familj, bestående av en mamma, pappa storasyster och en lillebror.
    Systern frågade förälderna varför hon inte hade snopp, eller varför lillabror hade en snopp och inte hon.
    Mamman svarade då att de skar av den när hon föddes.

En dag så tragiskt nog klippte systern av lillbrors snopp, med en sax.

Men det slutar inte där.
    Pappan såg ju detta och skulle genast åka till sjukhuset, men så lätt var det inte.
    Systern stod bakom pappan när han skulle backa ut ur garaget (med bilen), vilket resulterar i att han kör på systern.
    Hon dog omedelbart och sonen han förblöda.

Finner inga ord för detta, så hemskt så tragisk och allt på samma gång och BARA för att mamman sa detta.
    Klart systern trodde på det, barn tror ju på allt man säger!!

• Svar på tråden En tragisk historia!
  • ming

Angående Lina Medina så vet jag inte. Jag har läst att det berodde på att hon hade hormonella störningar vilket ledde till att hon fick sin mens väldigt tidigt. Vem som var pappan visste man väl inte, men tjejen måste uppenbarligen ha utsatts för övergrepp.
    Om det är sant, då.

• Ejin
    MichelleS skrev 2009-05-17 20:43:28 följande:
    Hepp.. konstigt att det står överallt om det och att folk kommer ihåg det ennu idag som existerade då det hände...
    de verkar skit konstigt och totalt osannolikt.... men de står t.om på wikipedia... men nja....
  • ming

Fast det skulle ju vara hur lätt som helst att fejka såna bilder på en gravid liten tjej, så man får ju vara lite källkritisk där också.

• Dynamic
    lanas mamma skrev 2009-05-17 20:44:01 följande:
    NEJ mormor var 15 när hennes pappa dog för 15 år sen
    så mormodern är 30 år idag och har ett 22årigt barnbarn? ge dej...
  • ming
    MichelleS skrev 2009-05-17 20:43:28 följande:
    Hepp.. konstigt att det står överallt om det och att folk kommer ihåg det ennu idag som existerade då det hände...
    Vilka tidningar står det om det? Eller vad menar du med "överallt"?
    Please, var lite källkritisk när du väljer vad du ska tro på. Nu för tiden är det jätteviktigt med källkritik, det får man till och med lära sig mer och mer i skolorna speciellt efter internets uppkomst.
  • Ejin
    ming skrev 2009-05-17 20:44:40 följande:
    Angående Lina Medina så vet jag inte. Jag har läst att det berodde på att hon hade hormonella störningar vilket ledde till att hon fick sin mens väldigt tidigt. Vem som var pappan visste man väl inte, men tjejen måste uppenbarligen ha utsatts för övergrepp.Om det är sant, då.
    jag googlade lite och då stod de att hon fick mens vid 8 månader...
    Sen är det ju en bild på henne men den kan ju vara fejk likaväl.. det är ju länge sedan så man kan ju inte lita på att de är sant...
  • lanas mamma
    Dynamic skrev 2009-05-17 20:46:13 följande:
    men guddddd ta det en gång till.....

har det inte gått några mellan pappans död och händelsen....
  • MichelleS

Jag har två bilder på henne på min dator,.
    En när hon står naken på sidan och är höggravid och sedan en när hon står med doktorn som förlöste o sonen i en vagn....

• Milliemolly

Jag trodde Ullaredskidnappingen , med färgat klippt hår på ungne på toa osv. var en skröna.

ÄNDA tills jag fick höra att en kompis känner dem...................

Likaså vet jag vilka som fick sin lilla flicka kidnappad i Bangkok.........de har inte sett henne sedan hon slets in i en bil. Mamman ligger på psyk och pappan reser hela tiden till Bangkok och letar.

Fy f-n säger jag vilken panik!

Håll i era barn!

• ming
    Dynamic skrev 2009-05-17 20:46:13 följande:
    Jag tror jag lyckades förstå hur det låg till. Ts är i 20-årsåldern. Hennes mormor är run 65 idag, mormorns pappa var 77 år när han dog för 15 år sedan. Han hade alltså varit 92 om han hade levt idag. Händelsen skedde för femtio år sedan, då mormorns pappa måste ha varit 42. Mormorn var då 15.
    Så visst stämmer väl åldrarna, men historien är nog inte mer sann för det.
Svar på tråden En tragisk historia!