• MichelleS

En tragisk historia!

Jag fick höra en tragisk historia idag, men som utspelade sig för ca 50 år sedan.
    Den handlar om en helt familj, bestående av en mamma, pappa storasyster och en lillebror.
    Systern frågade förälderna varför hon inte hade snopp, eller varför lillabror hade en snopp och inte hon.
    Mamman svarade då att de skar av den när hon föddes.

En dag så tragiskt nog klippte systern av lillbrors snopp, med en sax.

Men det slutar inte där.
    Pappan såg ju detta och skulle genast åka till sjukhuset, men så lätt var det inte.
    Systern stod bakom pappan när han skulle backa ut ur garaget (med bilen), vilket resulterar i att han kör på systern.
    Hon dog omedelbart och sonen han förblöda.

Finner inga ord för detta, så hemskt så tragisk och allt på samma gång och BARA för att mamman sa detta.
    Klart systern trodde på det, barn tror ju på allt man säger!!

• Svar på tråden En tragisk historia!
  • Mirva
    MrsCD skrev 2009-05-18 10:25:54 följande:
    Fast Lina Medina fanns ju pa riktigt:en.wikipedia.org/wiki/Lina_Medina
    Men oj! Vilket liv för ett barn att bli gravid vid fem års ålder. Helt fruktansvärt, och pappans delaktighet kunde aldrig bevisas. Hemskt.
  • ByggareBob
    MrsCD skrev 2009-05-18 10:53:02 följande:
    Borjar ju rannsaka alla olika historier man har hort och till slut litar man ju inte pa nagot! Bl a berattade min syster att hennes kompis (en specifik kompis med namn) blev overkord av sin mamma nar hon var liten, men klarade sig bra. Undrar om det inte var en skrona... Men ibland hander det ju hemska saker. Jag jobbade t ex pa samma sjukhus som Madeleine McCanns pappa. Horde det pa jobbet innan nyheterna och trodde det knappt.
    Ja det här med lilla Madeleine glömmer man ju inte...Visst händer det att barn blir kidnappade men inte på det sättet som det berättas om i tex Ullared/Ikea/köpcenter osv.
    Om man läser Bengt Af Klintberg så läser man om många historier som man hört innan, jag rekomenderar hans böcker!
  • ming

Men minns ni den med likmaskarna då? En tjej som var ihop med en kille var hos gyn och de upptäckte att hon hade likmaskar som hade ätit upp livmodern. Hennes kille jobbade på en kyrkogård och det visade sig att han var nekrofil och hade legat med döda kroppar.

Den berättade en kompis till mig när vi gick på gymnasiet. Det var hennes systers kompis som var tjejen.
    Så nu vet ni att det är SANT! För er är det alltså en tjej på ett internetforums kompis systers kompis. SÅ trovärdigt va!

• ming
    timalillah skrev 2009-05-18 11:14:35 följande:
    Jag gillar den om boaormen som föreberedde sig för att sluka upp sin ägare www.familjeliv.se/Forum-5-112/m43188961.html
    Moahahaha! Den hade jag faktiskt inte hört på riktigt!
    Som om en orm skulle kunna ha långsiktigt tänkande och planera så där ondskefullt, och dessutom ha kunskap om kroppen och dess fysik...

Men alltså, låter det för osannolikt för att vara sant, så är det förmodligen inte sant.
  • Eurasier

Lite OT kanske, men klarar ett barn klippa av en snopp med en sax? Är det inte lite segt? Och borde inte ungen tjuta högljutt? Kan tänka mig att det skulle göra ganska ont. Jag vet inte jag.
    Är det ngn som har hört om de fyra damerna som skulle till Ullared, och råkade köra på en katt. De visste inte riktigt vad de skulle göra med katten så de la den i en tom kasse de hade i bilen och så tänkte de ringa ägaren senare. De glömde av katten och gick in för att handla, sen skulle de lasta in sina nyinköpta grejer i bilen, och ställde påsen med katten utanför. När de hade packat in allt gick de och satte sig för att äta. De fick då till sin fasa se att kassen stod kvar utanför bilen, men innan de hann ta bort den kom det en gammal dam, som tittade sig omkring, tog upp kassen och tittade i den. Hon blev så chockad att hon svimmade och slog huvet i marken och fick åka ambulans därifrån. Detta är sant för min mammas arbetskamrat var en av damerna.

• Mollie77
    MichelleS skrev 2009-05-17 19:53:23 följande:
    Jag fick höra en tragisk historia idag, men som utspelade sig för ca 50 år sedan.Den handlar om en helt familj, bestående av en mamma, pappa storasyster och en lillebror.Systern frågade förälderna varför hon inte hade snopp, eller varför lillabror hade en snopp och inte hon. Mamman svarade då att de skar av den när hon föddes. En dag så tragiskt nog klippte systern av lillbrors snopp, med en sax.Men det slutar inte där.Pappan såg ju detta och skulle genast åka till sjukhuset, men så lätt var det inte.Systern stod bakom pappan när han skulle backa ut ur garaget (med bilen), vilket resulterar i att han kör på systern.Hon dog omedelbart och sonen han förblöda.Finner inga ord för detta, så hemskt så tragisk och allt på samma gång och BARA för att mamman sa detta. Klart systern trodde på det, barn tror ju på allt man säger!!
    Kanske jag som är trög{#lang_emotions_undecided} men är detta sant?
    Jacob,Isac,Pontus;Miranda:mina skatter
  • timalillah
    Eurasier skrev 2009-05-18 11:19:05 följande:
    Lite OT kanske, men klarar ett barn klippa av en snopp med en sax? Är det inte lite segt? Och borde inte ungen tjuta högljutt? Kan tänka mig att det skulle göra ganska ont. Jag vet inte jag.Är det ngn som har hört om de fyra damerna som skulle till Ullared, och råkade köra på en katt. De visste inte riktigt vad de skulle göra med katten så de la den i en tom kasse de hade i bilen och så tänkte de ringa ägaren senare. De glömde av katten och gick in för att handla, sen skulle de lasta in sina nyinköpta grejer i bilen, och ställde påsen med katten utanför. När de hade packat in allt gick de och satte sig för att äta. De fick då till sin fasa se att kassen stod kvar utanför bilen, men innan de hann ta bort den kom det en gammal dam, som tittade sig omkring, tog upp kassen och tittade i den. Hon blev så chockad att hon svimmade och slog huvet i marken och fick åka ambulans därifrån. Detta är sant för min mammas arbetskamrat var en av damerna.
    Jag hade trott dig om det var din mamma men nu när det är din mammas arbetskamrat så tvekar jag .
  • MrsCD
    ming skrev 2009-05-18 11:05:53 följande:
    Men minns ni den med likmaskarna då? En tjej som var ihop med en kille var hos gyn och de upptäckte att hon hade likmaskar som hade ätit upp livmodern. Hennes kille jobbade på en kyrkogård och det visade sig att han var nekrofil och hade legat med döda kroppar.Den berättade en kompis till mig när vi gick på gymnasiet. Det var hennes systers kompis som var tjejen.Så nu vet ni att det är SANT! För er är det alltså en tjej på ett internetforums kompis systers kompis. SÅ trovärdigt va!
    Haha, likmaskar ar ju inte sa fortjusta i levande vavnad, det ar ju sa man anvander dem inom varden: De ater den doda vavnaden i liggsar och later den friska vara.

Jag har hort en liknande skrona av min gamla musiklarare: Pa 60-talet var det populart med hog frisyr och vissa tjejer med tunnare har fixade hojden genom att lagga en fralla under det tuperade haret. En tjej orkade inte ta ut bullen och till slut vaxte det mask i den, som at sig genom huvudet och in i hjarnan sa att hon dog!

For det forsta: en mask kan inte ga igenom skallen
    For det andra: det vaxer val inte mask i en torr bulle?
    For det tredje: for man inte nagot at det nar man borjar kanna maskarna krala i haret?
  • MrsCD
    Det skulle ju kunna vara sant. Men sen är det ju också lite relativt vad som menas med överkörd. Åkte mamman jättesakta och råkade knuffa till henne lite grann bara, eller körde hon i vrålfart och mejade ner henne, liksom?Sen ska man vara lite kritisk till andrahandsinformation, eftersom det både läggs till och tas bort information.
    Enligt historien korde hon OVER henne, men det kan ju ha andrats efterhand.
Svar på tråden En tragisk historia!