• Mizzz

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-06-22 09:39:54 följande:
    Jo det kan ja tänka mig att dom gör, ja får ge det ett försök... Kan ju som sagt kanska varva dom med natusans... Finns dom bara på BP ?
    Jag har iaf inte sett dom nån annanstans, men det är möjligt att brio har dom oxå.
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-06-22 10:31:26 följande:
    å sen leta upp nån stans att värma...
    De. Brukar va hjälpsamma på de flesta fik. Snabbmatställen brukar dessutom ha micros stå framme.
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-06-22 10:32:52 följande:
    ok, BRIO är den inne på ikano va? Kan ju kika inne på Lekia (?) idag om ja går upp på stan me...
    Ja, lekia är väl typ brio? Så jag tänkte iaf
  • Mizzz
    dinana skrev 2009-06-24 15:28:05 följande:
    Idag mår man skit. Kan det bero på vädret tro? Så typiskt. Huvudvärk och psykiska besvär. Vet ej vad de beror på... skall försöka skriva ner vad jag känner när jag upplever dem.. för kommer aldrig ihåg . Knas! Känns som hela kroppen låser sig i alla fall. Tror det beror på att jag är överviktig så jag måste verkligen ta tag i det och gå ner i vikt. Vet dock inte om man kan äta nutrilette å amma samtidigt. Någon som vet?
    Nej, du bör inte banta överhuvudtaget när du ammar. När du går ner i vikt frigörs en massa gifter som lagrats i det fett du då förbränner, en del av dessa gifter hamnar sedan i bröstmjölken. Inte alls bra. + att du behöver all energi du kan få när du ammar.
    Ät nyttigt och forsätt amma så ska du se att du hälsosamt kan gå ner i vikt vad tiden lider.
  • Mizzz
    dinana skrev 2009-06-24 15:28:05 följande:
    Idag mår man skit. Kan det bero på vädret tro? Så typiskt. Huvudvärk och psykiska besvär. Vet ej vad de beror på... skall försöka skriva ner vad jag känner när jag upplever dem.. för kommer aldrig ihåg . Knas! Känns som hela kroppen låser sig i alla fall. Tror det beror på att jag är överviktig så jag måste verkligen ta tag i det och gå ner i vikt. Vet dock inte om man kan äta nutrilette å amma samtidigt. Någon som vet?
    Ang det du känner, så tycker jag väl att du borde tala med BVC, och sen ev med någon bättre lämpad (men bvc kan hjälpa dig rätt).. Det är ju inte alls bra att du mår dåligt, och tror knappast att det har med vikten att göra, och om det är det så är det ännu en anledning att söka hjälp!
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-24 20:11:26 följande:

Diana: Fast om du äter bra o nyttig mat o rör på dig så kommer du gå ner i vikt.
    Förstår inte heller problemet.. Det är ju lättare att gå ner i vikt när man ammar. Men man får ju inte börja på en massa pulverdieter då!
  • Mizzz
    LillaLilli skrev 2009-06-25 07:26:58 följande:
    mmm okej. det ska jag göra då.. fy vad jag är nervös och rädd...
    Är det bråttom är det akuten ni ska till. Är det inte så akut så ska du ringa 1177
  • Mizzz
    JePaLuLi skrev 2009-06-26 12:35:53 följande:
    Nån som vet hur man får bort naglar som man gjort på salong? De har växt ut och några börjar gå av så nu är det inte snyggt längre..
    Beror ju på vilken typ av naglar du fått.. Men oftast är det ju nåt lösningsmedel man ska ha... Men använder ju inte själv då jag har egna Så jag vet inte riktigt.
  • Mizzz
    dinana skrev 2009-06-26 12:56:46 följande:
    Här rinner inte brösten alls längre... lillen får mat när han säger till. Men han sover i sin egen säng tack och lov hela nätterna. Vaknar oftast runt tre snåret då plockar jag upp honom. Kan omöjligt tänka mig att ha honom liggandes i vår säng. Vet inte varför jag aldrig gillat det. Men vår säng är en vuxensäng. Där får man bara ligga om man är vuxen, eller om man skall amma. Vill inte ha en massa kräk o kiss i min säng =) Tror dessutom inte det är så bra att ha dem liggandes bredvid sig en längre stund då det lätt blir till en vanesak då och är svårt att bli kvitt när de blir äldre. Men det är ju förstås olika från person till person. Men som sagt gör det inte till en vana bara. Det är många här på Familjeliv som skriver om det och behöver hjälp då de inte lyckas få sina barn att sova ensamma i egen säng senare. Bara ett tips, vet ju inte hur ni gör. Kul att amningen fungerar för er.. har en uppsamlare om du vill ha. Den passade tyvärr inte mig. Nä nu skall jag gå och hämta M på dagis.
    nja, alltså. Jag tror man måste kämpa ganska bra om man ska få sin tonåring att dela säng med mamma och pappa

Vi samsover, och kommer så att göra tills Linus inte vill längre
  • Mizzz
    Firstandhappy skrev 2009-06-26 14:50:04 följande:
    hmmm?? wille sover i vår säng om han vill o resten av tiden i sin säng, vaknar han på natten o inte vill sova kvar i sin lyfter vi in honom i vår o sen sover han där, likaväl om han är sjuk så har jag honom hellre i vår säng o har koll på honom än i sitt eget rum... Tror barn kan bli lika "fel & skadade" av att aldrig få samvova med sina föräldrar heller efetrsom de vissa perioder har större behov av närhet.. sen att det blir kräk o kiss??? ja men va fan, finns folk som får betalt för att tillverka nya sängar, köper hellre en ny sen när båda är stora nog o inte sover hos oss alls än att ha ett barn som inte vill sova alls för att det är rädd..
    *skriver under*
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4