• Mizzz

Vi från Linköping Del:4

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-28 15:32:51 följande:

Hur vet ni föresten att hon studerade?
    Fick reda på via kontakt att hon var psykologistudent av en släkten till henne.. sen var det inte alls svårt att ta reda på vem hon var via studentportalen och facebook.
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-02 21:33:48 följande:

Svårt beslut, jag vet inte hur jag hade gjort om jag skulle fortsätta vara mammaledig. Fick höra häromdagen att det ska bli 5 dagar i veckan istället för tre, men det är tydligen inte klubbat ännu. Sjukt tycker jag för det är ju såå mycket bättre med tre dagar i veckan. Fast samtidigt skulle inte jag ha hjärta att ta ifrån Leo sitt dagis o vara hemma med mig istället (om jag nu skulle fortsatt att vara mammaledig i höst alltså), han älskar sitt dagis. Men samtidigt så känns det jobbigt  o stressigt för både barn o vuxna att bara ha tre timmar varje dag. Svårt..
    Vi diskutera detta med rektorn på vår förskola på föräldramötet i höstas, då sas det att det var för barnets bästa som de ändrar reglerna (bullshit!)...

Sköt att man inte drabbas, vi tillhör ju de som har barnet på förskola i 50h/vecka, dock tillhör vi inte de som tjänar multum på det. Vi kommer ju inte ens upp till maxtaxan eftersom endas F har lön..
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-02 21:58:58 följande:

Det är inte för barnets bästa tycker jag. Det blir ju bara stressigt. O dessutom "orättvist" att 15 timmars barnen inte får äta lunch där.
    Nej precis.. De missar jätte mkt av det sociala!
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-02 22:03:25 följande:

Lillisen: Har du föresten lust att ta en fika eller nåt på torsdag eftermiddag efter 16.30? Eller på fredag på dagen?
    Det kanske går! Har tenta på torsdag förmiddag... Torsdagen passar bättre än Fredag...
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-06-05 09:27:16 följande:
    Nu ska ja kolla på Yes Man vi kolla på den igårkväll, eller mannen gjorde det, ja somna som en gris (lät tydligen som en me) men den måste vart rolig för ja vakna till av att mannen skratta högt massa gånger är så typiskt mig, ja KAN inte kolla på film utan att somna, ju mer ja vill se filmen ju fortare somnar ja
    Hehe, känner igen det där!

Va tyst det är i tråden nu mera!

Den 16 Juni ska jag plocka ut min sprial!! Sen kan det bli bebis när som!

Dessutom är jag jätte glad just nu, (trodde aldrig jag skulle säga det), tant röd är på besök, och det betyder att hon INTE kommer komma olägligt till bröllopet, var så sjukt orolig!
  • Mizzz
    Familjetrollet skrev 2009-06-05 11:09:45 följande:
    då får vi hålla tummarna att det blir en bebis tillverkad å bröllopsnatten
    Ja, chansen finns ju ;) Fast jag tror att jag precis kommer ha haft mens då, så det kommer väl vara några dagar kvar till ägglossning då..

Hmm sitter och tänker JÄTTE långt in i framtiden och funderar på detta efter förlossnignen (hehe).. - När Linus föddes hade vi duschen precis vid toan, vilket ju underlättade helt otroligt mkt efter toabesök, det gick ju liksom inte att snudda med något "fast" när nere den första veckan. Utan jag gjorde som man gör på BB, spola med vatten. Men nu har vi ju ingen dusch så nära längre, hur gör man då?
  • Mizzz
    Firstandhappy skrev 2009-06-05 11:26:55 följande:
    tyckte det fungerade bra med gula skummgummiservetter som man blötte o dabbade med, annars får man kissa i duschen..
    Ja, man finner väl något sätt.. Är troligen minst ett år från det problemet iaf
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-06-07 19:19:43 följande:
    Nånting känns defenitivt annorlunda, kanske blir det som mannen tror i morron... Vågar ja hoppas, det vet ja inte men ja gör det ändå!
    Det borde ju absolut vara dags snart! Passa på att njuta nu av sista tiden för dig själv, det blir underbart sen, men aldrig som det är nu igen
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-08 12:06:22 följande:

Eftersom du gjort två snitt så blir det snitt nästa gång oxå. Man får inte föda vaginalt då, för livmodern kan spricka. Dessutom får man inte göra för många snitt heller, tre brukar vara max.
    Min mamma har gjort 4 snitt, var påväg mot femte men den graviditeten gick inte vägen.
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-08 13:39:37 följande:

Ja, alla går det ju inte dåligt för Men de avråder ändå. Iaf sa min läkare det till mig när Vincent föddes. Och min mamma som jobbar en del på BB säger samma sak
    Ja, säkert. Mamma fick dock hjälp att bli gravid sista gången (5 barnet, 4 graviditeten), tror inte de så något till henne (var i norrköping)
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4