Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

Vi från Linköping Del:4

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-07-18 21:54:04 följande:
    Gokväll!Ser att ni har pratat om tider på förskolan. I T1 kommer barnen som går 15 timmar att gå mellan 8-11. Det kommer bli så i hela kommunen.Hoppas ni alla mår bra och att ni haft en trevlig dag! Vi har varit ute hos ett par vänner och grillat Vi har även fått en glädjande nyhet idag, kan tyvärr inte tala om vad men roligt är det iaf Jag har haft mina aningar att det finns dem som läser exakt vad jag skriver i denna tråd, nu har jag definitivt fått det bekräftat på omvägar, oerhört intressant! Jag måste ha ett väldigt intressant liv (och de ett tråkigt och ointressant liv) eftersom de lägger ner tid på att läsa precis allt som jag skriver här på fl Jag kan bara skratta åt det för det hela är så patetiskt!Vad ska ni göra nästa vecka? Peter har semester nu!!! Vi ska hitta på massa skoj nästa vecka, vi ska bl.a. till kolmården Ni får ha en fortsatt trevlig kväll, nu ska jag mysa lite med mannen!
    Alltid trevligt med glädjande nyheter, du gör oss nyfiken här inne
    Jaru det där med folk som ska läsa allt känner man ju igen, det kommer man tydligen inte undan.

Mysigt med Kolmården, dit ska vi också fast lite senare, tror inte det blir förrän i augusti.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Maria84

Sitter och väntar och väntar på samtal här hemma, tror det dröjer dock. Men lillsyrran åkte in till förlossningen imorse.
    De ringde in inatt men då fick de inte komma in för bm menade på att hon kunde sova om dagarna eftersom hon inte kunde sova om nätterna och att hon var ju ung så hon skulle orka( hon har inte fått sova nåt sen i torsdags).
    Men imorse fick hon prata med en annan och fick komma in på morronen för kontroll och blev kvar för hon hade öppnat sig 3 cm. Men sen har det varit drygt och hon har bara öppnat sig en cm sen dess. Så nu har hon fått eda och dropp så nu hoppas vi att det inte drar ut allt för lång tid på det för hon är redan så trött.

• Maria84

Nån som har tips på nån bra barnklädesaffär inne i stan? Har inte varit inne i stan på jag vet inte hur länge så har noll koll på vad som finns. Hittade inget som föll mig i smaken ute i Tornby nämligen.

Blev moster till en liten tjeja idag vid 10.59 så det är till henne jag ska handla

• Maria84
    Apipoulai skrev 2009-07-22 18:48:02 följande:
    Känns som vi blir färre och färre i den här tråden varteftersom tiden lider.De allra flesta verka ligga som spöken i bakgrunden som bara läser allt som skrivs men som inte bidrar med något själva...
    Sommar och det blir mindre tid för att sitta vid datorn, ialla fall för min del eftersom det innebär bra mkt mer arbete på gårdarna här.
    Och när man väl skriver försvinner det bara i mängden ändå
  • Maria84

Sitter ensam hemma, barnen sover, eller ja Liam har inte somnat ännu. Och sambon är iväg till Skavsta för att hämta sina föräldrar och syskon som varit i Kroatien i två veckor. Inget på tv är det, se om man hittar nån film att slänga i och kanske hitta nåt gott att äta till Synda lite tidigare

• Maria84
    Apipoulai skrev 2009-07-22 21:00:21 följande:
    Vad det handlar om? Jag påpekade att jag tycker det är synd att anonyma läsare gör att folk lämnar tråden. Att de anonyma sedan utanför FL beteer sig patetiskt åt. Jag kan inte skriva vem, även om jag vet, för då blir det personangrepp och det är inte tillåtet enligt FL-reglerna.Sen gav jag som förslag att göra en inventering av medlemslistan för att kolla vilka som egentligen finns i tråden och skriver.Vill bara poängtera att jag tycker det är helt okej att man har olika aktivitetsnivåer i tråden. Alla kan och vill inte sitta vid datorn jämt. Och i ett normalt liv så borde man nog inte sitta här alls. ;) HUr klarade vi oss innan internet? ;)
    Det kan man undra Och förmodligen skulle man få ännu mera gjort utan det
  • Maria84
    Apipoulai skrev 2009-07-22 21:06:48 följande:
    100% säker på det.När vi är på semester i vårt feriehus i Österrike har vi varken TV eller internet (och före mobilens intåg ingen telefon). Och vi klarar ju oss utmärkt där i flera veckor utan att sakna det nåt nämnvärt.Jo, telefonen kände vi behov av faktiskt, tur att tekniken går framåt. :)
    Jo det vet man ju när man varit utan tele och bredband, man måste ju sysselsätta sig med nåt här önskar man att dagarna var längre så man hann med mkt mera och bra väder skulle inte skada heller. Telefonen blir man ju lite mer handikappad utan, men mest det att den verkligen behövs om det skulle hända nåt.
  • Maria84
    Firstandhappy skrev 2009-07-22 21:14:33 följande:
    svärföräldrarna kommer imorgon... suck.. lugn o ro i 3 dagar...sen på det igen..
    Är så glad att jag inte behöver ha svärisarna här i flera dagar, de kommer några timmar åt gången och det räcker gott och väl!
  • Maria84
    Apipoulai skrev 2009-07-22 21:13:22 följande:
    Nu är det sen-middag här.Sen blir det umgänge med min älskade, har haft så många besökare här,och en del som bott över, den senaste veckan att vi nästan glömt hur det var att bara vara två. :) Med det inte sagt att vi inte ville ha besök. Det har varit så trevligt. Gillar våra vänner! De frå gärna komma tillbaka, fast gärna när ja inte är höggravid  och har 10 dgr kvar till BF. ;)Kram!
    Åh det närmar sig! Spännande!
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-07-22 21:20:32 följande:
    åhh vad mysigt.då kan du få en beis när som helst.min make har blivit knasig.han bara pratar om bebisar numera titt som tätt.för några dagar sedan mötte jag mitt ex.vi pratade på en massa.han blev förvånad och undrar hur man kan få ett förhållande att funka i 9 år.vad ska man svara på det?ibland funkar förhållanden och ibland går de åt skogen.jag brukar skoja med maken att han kommer vara min läckerbit även när han är 90 år.han är ju en läckerbit nu oxå
    Precis, passar man ihop så håller det
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4