Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

Vi från Linköping Del:4

dinana skrev 2009-06-11 23:24:57 följande:
    Vart i stan kan man köpa dinappar till sina Avent-flaskor? Har bara kollat typ på babyproffsen, men de hade bara större modeller där. Skulle vilja ha sådana med 1-2 hål.
    Butiken inne på Ikano har väl om jag minns fel, kommer aldrig på vad den heter, Brio eller vad det är
  • Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-13 18:28:57 följande:

Nån som vet vart det finns roliga midsommarfirande att åka på, på midsommarafton? På dagen alltså, främst för barnen.
    Vi har midsommarfirande fast på midsommardagen, det börjar vid 17. Blir dans kring stången och så kommer Mr Goran och så delas det ut gratis glass till barnen. Men det kan ju bli sent för er kanske med barnen men det brukar vara rätt populärt Och så är det ju en bit att åka eftersom firandet är i Kvarnvik..
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-06-14 11:15:57 följande:
    Vi ska strax åka till Busfabriken i Norrköping. Några vänner från Värmland är på Kolmården några dagar så vi ska se till att träffas. Det ska bli jättekul och så får vi se om det nu är så mycket bättre i Nrkpg
    Den är bättre för större barn, för de här små finns det inte så jättemycket. Bara en liten hörna för de som är 1-3 år, sen blir allt väldigt stort.
  • Maria84
    dinana skrev 2009-06-14 18:40:17 följande:
    Haha.. jo... fast han tyckker det är så jobbigt =P gräspollenallergiker..
    Det är jag också men jag klipper gräs, trimmar gräs och påtar i trädgården massor.
  • Maria84

Undrar vad man ska hitta på idag, solen kikar ju fram då och då och i em skulle det ju bli sol enligt vädret. Men det blåser ju halv storm ute idag med! Urtrist!

• Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 10:22:09 följande:

Här har vi precis varit o hälsat på det nya dagiset precis utanför våran tomt, som båda barnen ska börja på 10 aug. Jag som haft sån ångest för att Vincent ska börja dagis, det släppte liiite nu iaf när vi fick se hur fint det är (är ju helt nybyggt) o fått träffa personalen som verkar helt underbar. Såå skönt att det bara tar typ 1 minut att gå dit oxå
    Vad skönt att det kändes bra! Ja en i personalen vet vi ju är kanon ialla fall Jobbade hon idag när ni hälsade på?
  • Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 10:29:07 följande:

Ja, hon är kanon Ja, hon jobbade idag så vi hälsade på henne o Vincent kommer antagligen att få gå på hennes avdelning.
    Vad skönt! Känns ju alltid lite lättare när man känner personalen lite mera.
  • Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 10:35:34 följande:

Ja, verkligen! Detta kommer nog bli toppenbra, jag har aldrig känt så bra för ett dagis förut som nu, det är ju så skönt för barnen oxå att det är nybyggt, känns så fräscht o bra då
    Härligt! Jag går och är nervös inför Lucas dagisplacering. Har inte fått nåt svar ännu och vi vill ju ha in honom på det dagiset där Liam har gått eftersom vi känner oss trygga med personalen osv. Jag vill egentligen inte sätta honom på dagis alls riktigt än men har ju inget annat val just nu.
  • Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 11:18:53 följande:

Jag vill inte heller sätta Vincent på dagis egentligen ännu, men har ju som sagt var inget val.
    Nej man har ju inte det alltid.. Hade Lillebror varit kvar så hade vi ju ändå sökt dagisplats till Lucas för att ha en men då hade man ju kunnat ha lite som man ville.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4