• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Apipoulai
    Familjetrollet skrev 2009-06-12 20:41:52 följande:
    haha kollar på talang en pappa till matildas klasskompis är med ikväll. de kallar sig MENvad lugnt det är här ikväll
    Jag känner Jakob lite granna... eller det är nog mer hans flickvän som jag känner lite granna. ;)
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • dinana

Vi har upptäckt en förädare i lägenheten. En av katterna (??) har strätt på möblerna men jag kan inte säga vem eller vart. Det stinker ner halva lägenheten i alla fall och jag undrar nu hur man skall få bort doften? (katten??).

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Mizzz
    dinana skrev 2009-06-12 23:17:09 följande:
    Vi har upptäckt en förädare i lägenheten. En av katterna (??) har strätt på möblerna men jag kan inte säga vem eller vart. Det stinker ner halva lägenheten i alla fall och jag undrar nu hur man skall få bort doften? (katten??).
    Ättika tar bort doften. Citron löser problemet med katten, katter (de flesta) hatar citron, så blanda citron och vatten och spruta med en blomspruta där katten inte får vara.

Har ni kastrerat? Annars är nog det en bra idé, de slutar oftast markera då. Om ni har det så kan det vara når annat fel, tex urinvägsinfektion, njursten osv. Så oavsett, ta kontakt med vet!
  • Mizzz
    Mizzz skrev 2009-06-12 23:55:55 följande:
    Ättika tar bort doften. Citron löser problemet med katten, katter (de flesta) hatar citron, så blanda citron och vatten och spruta med en blomspruta där katten inte får vara. Har ni kastrerat? Annars är nog det en bra idé, de slutar oftast markera då. Om ni har det så kan det vara når annat fel, tex urinvägsinfektion, njursten osv. Så oavsett, ta kontakt med vet!
    Glömde: ibland kan det vara en protest mot något nytt, tex en liten Leonard ;)
  • JePaLuLi
    Mizzz skrev 2009-06-12 23:59:53 följande:
    Glömde: ibland kan det vara en protest mot något nytt, tex en liten Leonard ;)
    Det var min första tanke också!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Apipoulai

Så, då var man ensam igen. Har lämnat av cyklisterna i Motala.
    Räknar med att hämta dem imorgon eftermiddag. :)

? Do what you like. Like what you do. ?
  • Fru T
    Mizzz skrev 2009-06-12 21:47:49 följande:
    Fru Tzoanidis: Vilken tid är det som gäller imorrn? Är du nervös?
    Inte sovit ett skit i natt, inte för att ja känner mig nervös men det kan ju var nåt undermedvetet...

kl 10 ska vi va där uppe så nu när frukosten är avklarad är det bar väntan kvar...
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Fru T
    dinana skrev 2009-06-12 23:17:09 följande:
    Som sagt ättika för att få bort doften, tvättar du med bara rengöringsmedel så försvinner doften för den mänskliga näsan men inte för kissens å då är det risk att det sker på samma ställe igen...

Orsaken kan ju vara massor me anledninger, okastrerad, protest eller sjukdom. Får hon(?) mindre uppmärksamhet efter bebis kommit hem så kan det va orsag nog å då är det ju bara att försöka kela mer...

Hoppas det löser sig å att katten är frisk iallafall..
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-06-13 09:12:52 följande:
    Inte sovit ett skit i natt, inte för att ja känner mig nervös men det kan ju var nåt undermedvetet... kl 10 ska vi va där uppe så nu när frukosten är avklarad är det bar väntan kvar...
    håller tummarna för att det är på gång nu
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-06-13 09:12:52 följande:
    Inte sovit ett skit i natt, inte för att ja känner mig nervös men det kan ju var nåt undermedvetet... kl 10 ska vi va där uppe så nu när frukosten är avklarad är det bar väntan kvar...
    Ok :) lycka till nu då! Hoppas du får något att sova på!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4