Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

nä tacka vet jag patricia i sthlm.. 3 dansgolv- 3 musikstilar massa folk o trevlig atmosfär... öppet till 05 för alla o 07 för vip..

• Firstandhappy

nu finns molgan i sin mapp bland bilderna..

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-07-08 18:51:51 följande:
    Så söt han är! Och vad pigg och fräsch du ser ut kvinna!! Han är väldigt lik sin storebror också
    haha visst e jag snygg... mådde skitbra.
  • Firstandhappy

tack tack alla, job han är väldigt lik sin bror i bebisstadiet, får väl se hur han blir sen på senare tid.. kommer iallafall få pappas bruna ögon..

• Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-07-08 20:25:25 följande:
    vilka fina bilder,man kan inte tro att du är nyförlöst.oftast brukar nyförlösta vara bleka och se ut som hundra svåra år,du lyser som solen
    hahahhaha tack, ja jag kännde mig oförskämt fräsch efter o mådde verkligen hur bra som helst, fast kanske beror på att det bara tog 13 min o 3 värkar för honom att komma ut med...
  • Firstandhappy
    LillaLilli skrev 2009-07-08 21:32:43 följande:
    men ojdå. då måste min kompis haft en rekordförlossning. från att vattnet gick och bebisen va ute tog det fyra minuter...
    kan gissa att vattnet gick pga trycket från bebisen o att det sen bara va en värk eller två borta från att komma ut, så vart det ju för mig den här gången..
    vattnet gick när hon satte skalpelektroden på honom o sen tog det bara 13 min som sagt..

vet att det gärna inte ska gå så fort när man är förstagångare men nu sa min Bm att förbered dig på en snabb o intensiv förlossning för det här kommer gå fort och det är inte alltid en nackdel..
    Kanske beror lite på hur långt man har mellan barnen o så??
  • Firstandhappy

har vart o tagit prover på Molgan idag o gjort läkarkoll o hörseltest, vägde 3570g nu så mjölken rinner på finfint, verkar som jag får börja pumpa t.o.m o frysa in *skönt* alla prover o allt såg jättebra ut (som om man inte visste det innan) men stackars lilla Wille har gått o dragit på sig öroninflamation o ska gå på äcklig medicin i 7 dagar...

Några frågor??

* HUR får man i superäcklig flytande medicin i ett barn??
    * Tips på bra amningspump?

• Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2009-07-09 19:31:27 följande:
    Muta med glass efteråt... kanske?
    han är tyvär för liten för att muta... fattar inte att man kan göra medicin till barn så äcklig, är ju t.o.m att jag håller på att kräkas när jag smakade på den, FRUKTANSVÄRT. glass finns annars hemma i frysen eftersom jag redan hade haft den tanken.
  • Firstandhappy
    SmileyMalin skrev 2009-07-09 19:45:11 följande:
    hjälp vad långa dom här sista månaderna blev plötsligt Sötnos! Men hur sjutton gör man för att se sådär fräsch ut straxt efter en förlossning? Jag ser ut som om jag just uppstått från dom döda och krälat mig fram ur min egna grav på bilderna från bb
    man går hemma o vankar, sen åker man in o drar i sig tonvis med lustgas o fnittrar o föder barn på 13 min... hahaha.. dom första bilderna från willes förlossning såg jag ut som du precis sa...
    dinana skrev 2009-07-09 19:53:49 följande:
     jag har en avent bröstpump köpt på apoteket. funkar super =) det är en handpump, men sen finns det ju elektriska, men de kostar ju skjortan. Men ett tips i alla fall! Det där med medicin är jobbigt. Men försök att få i det så fort som möjligt. Då går det över fortare.
    mmm e med inne på en avent, ska kolla lite imorgon på olika..
    dinana skrev 2009-07-09 19:54:40 följande:
    Har en liten fråga, vad drar/drog era 1-års barn för storlek? (alltså när de skulle fylla ett år).
    wille låg på mellan 68 & 74 vid 1 år.. väldigt olika beroende på klädtillverkarna..
  • Firstandhappy

ohhh va ynkliga de små låter när de skriker, hahahhaha pappa byter blöjja nu o det är såååå synd om stackars lilla molgan som håller på att dööööö.

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4