Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

SmileyMalin skrev 2009-07-10 16:41:32 följande:
    Hemma efter en mysig shoppingrunda på Ikano med mamma Fina kläder till Nellie och ett babyskydd till lillasyster, och utan att jag öppnad plånboken alls
    always like....
    JePaLuLi skrev 2009-07-10 20:04:21 följande:
    De där linnena har mina grabbar också
    min med, molgan är fortfarande för liten....

usch o fy på mig, satt o vek in en massa tvätt idag och det va fan så jag skämdes över hur mycket kläder de små har... hela willes byrå (vuxenbyrå med 5 lådor) är ÖVERFULL, hela hängdelen i garderoben är full, på botten står 3 stora papp-påsar med kläder som han inte kan ha (smått o stort) + att det finns 1 flyttkartong med kläder i garderoben i hallen.. o det är BARA willes.. sen har vi molgan stackaren, hela hyllplanet i vår garderob är fullt med bara 50/56 o sen flera stora påsar med massor av kläder han ska växa i... gråter nästan när jag tänker på de stackars barnen som knappt har ett par hela byxor att ta på sig o så sitter jag här med överskott... wäääähääää..
  • Firstandhappy

aha, läst på om de nya verktygen på FL. skitsmart juh...

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-07-11 15:40:54 följande:
    då ska ja INTE köpa nåra kläder till Molgan när vi kommer på besök
    ehehheh nja han har ju så mer behövs ju inte om man säger så... med det är alltid lika kul o gulligt med nya kläder till dom..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-07-11 23:28:09 följande:
    Jag hade typiska flicksymptom båda gångerna, så det där ska man nog inte lita på. Lita på ultraljudet du istället, det stämmer ju oftast. Att det inte är 100% säkert bör man jui alltid ha i bakhuvudet dock. Selbing är fantastiskt! Men då inte för att kolla vilket kön det är, utan för att se sitt barn i 3D och för att få en grundlig undersökning av allt. Det var det viktigaste för oss. Sen att vi fick bekräftat att det var två prinsar gjorde det ju bara ännu mäktigare!
    jag vart bara mest ledsen när "alla andra" förväntade sig en flicka o efter att vi vart hos selbing o fick veta att det var en pojke o berättade om det så blev reaktionen OH NEJ va trist!! VA???? va fan, spelar väl verkligen ingen roll vilket kön det är på ungen, jag har 2 underbara pojkar som jag älskar över allt o skulle aldrig byta någon av dem, som om det skulle vara "bättre" att ha en av varje... fattar inte hela tjejhysterin...  (absolut inget illa menat mot er som har flickor)
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-07-13 16:25:19 följande:
    Linda: Vad synd! Vi älskar våran vagn, men vi har aldrig använt den så som du beskriver. Vi köpte mjukliften till och det har funkat hur bra som helst. Jag gillar inte de små hjulen fram på de andra, Trekkon känns stabilare, men alla har ju olika smak Ska jag välja en av de två du länkade till så väljer jag den andra. Jag har också upplevt att de är sura och griniga där nu på sista tiden, innan har jag fått superbra service. Ewa och familj: Tusen tack för en trevlig dag i trädgårdsföreningen. Vi hade två sovande grabbar i bilen sen Den stora sover fortfarande... Vad var det jag sa?
    hahahhaha visste ju det, här höll han sig vaken i snäll heeeela vägen hem, sover nu som en gris i sin säng, ska göra samma sak nu... tack detsamma, fattar inte att man inte gör detta oftare, speciellt när man har männen hemma som kan springa efter de små.. heheheh..
  • Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2009-07-13 17:09:30 följande:
    JennyoPatrik Blir det Kolmården för er imorgon? När passar det att träffas? Är det fler som vill fika/picknicka eller nåt kan vi bestämma nåt gemensamt. Nu verkar ju det soliga sommarvädret vara tillbaka! =D
    ja jag kan alltid hänga på, inte så mycket annat att fördriva tiden med..
  • Firstandhappy

Utmärkt!
    Kl. 1300 Trädgårdsföreningen, bestämt!
    Ses vi vid lekplasten?

Jenny&Patrik
    Apipoulai
    thelifesaviour
    Familjetrollet
    firstandhappy

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-07-13 19:43:43 följande:
    Utmärkt!Kl. 1300 Trädgårdsföreningen, bestämt!Ses vi vid lekplasten?Jenny&PatrikApipoulaithelifesaviourFami ljetrolletfirstandhappy Tar du med hela familjen?
    vet inte om mannen följer med, funderar på att ge han lite ego tid...
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-07-13 20:13:56 följande:
    Ja det är ju skönt det med. Tänkte bara om jag skulle dra med P, han har det ju lite roligare om Daniel är med
    nä daniel stannar hemma o får sköta hushållssysslorna medans jag tar barnen o vallar dom...
    tur att jag dubbelkollade, såg att jag ska ju till bvc imorgon med Molgan för första gången fast det är kl 11 så det e inga problem...
    Kul att daniel o patrik drar jämnt med... blir ju lite lättare o roligare att umgås då..
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-07-13 20:37:32 följande:
    jenny går trekkon köra ner på strand tror du? Tedde är skitgrinig men säger att ja får göra som ja vill me mina pengar... (ja tar ju bara ut 8 dar extra) han tror att ja köper vagnen å så kommer den användas en gång om året... å då tycker han att ja lika gärna kan sälja teutonian... ja försöker fråga hur han hade gjort om han va tvungen att lösa det helt själv men det har han inge svar på KARAR ja får fan ångest asså, det är ju mycket pengar javist men Mathilda är ju liten å ja vill att hon ska ligga så bra som möjligt... käns helt galet att lägga henne i en vanlig sulky som igentligen är från 6 månader! Vad hade ni andra valt för vagn.. ja tycker iallafall att det måste va en graco med travelsystem eftersom vi har den stolen..
    jag har ju en grön brun med travelsystem (att man sätter fast bilbarnstolen) och jag har tyckt att den har fungerat perfekt, den är liten o enkel o lätt att köra, enkel att vika o tar ingen som helst plats, enda nackdelen är väl som du sagt innan att man kan inte lägga barnet mot sig.. wille va ju väldigt snabb med att vilja sitta o titta ut så jag behövde ju aldriug bry mig... hmm svårt val..
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4