Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-06-20 21:36:59 följande:
    Jaa jätteskönt verkligen förutom när det gör ont då ja va ju lite "orolig" för hur det skulle gå med den biten men ja har ju så det räcker å blir över Hon hade gått upp fint på återbesöket idag å i morse ramlade navelstumpen av Hon är ju en liten torris eftersom hon envisades me att stanna 16 dagar över tiden så på kvällarna har vi en mysig stund me lite olja så hon blir alldeless len å mjuk å sprickorna å flagorna börjar försvinna jättefint!Det känns heelt underbart å ännu underbarare känns det varje gång Tedde berättar för folk hur stålt han är över mig, han säger att ja visa en sida han aldrig trott ja hade inom mig å är grymt imponerad hur ja hanterade hela förlossningsförloppet (ja me faktist)
    Det låter jättemysigt

Förstår att han är stolt
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    ThillaMilla skrev 2009-06-20 22:50:50 följande:
    Hej, här är en till från Linköping. Hoppas alla haft en trevlig midsommarhelg. våran har varit toppen.
    Välkommen
    Fru T skrev 2009-06-21 09:50:17 följande:
    Nån som vet om nåt är öppet idag?Ja skulle verkligen behöva köpa mig en amningsbh till, en räcker inte långt när mjölken sprutar åt alla håll... synd bara att ja får betala lite mer eftersom h&m tror att man är stor runt om bara för att man har stora tuttar men det löser sig nog...Ni som ammar(at) kan ni rekomendera några andra amningskupor än Natusans? Ja tycker dom är lite hårda å vårtorna fastnar i dom Fick me två från Avent när ja köpte pumpen å har använt dom i natt å OJ vilken skillnad... kan dock tänka mig att dom är betydligt dyrare??! Å vart finns dom... maxi tex har ju bara Natusan...Ska nog ta mig en liten vagnpromenad om ett tag, eller ja efter lilla fröken har käkat nästa gång, vilket borde va runt 12..Såå skönt att hon redan är inne i en rutin me att amma var 3-4e timma blir liksom bara ETT riktigt nattmål då hon äter när vi går å lägger oss sen en gång runt 2-3 på natten å sen vid 6-7 på morron Jag är en glad mamma som får sova gott, dessutom ligger ja ju å ammar halvt sovande i sängen väntar bara på bakslagen men det tar vi då...
    Den lilla stund som jag ammade så köpte jag amningskupor på apoteket som var jättebra.
    Mizzz skrev 2009-06-21 14:28:55 följande:
    Ska tillägga att apotekets är väl samma som natusan? Ser iaf lika ut.
    Nej, jag köpte apotekets egna märke, men kommer dock inte ihåg vad det hette nu. Var visserligen 4 år sen De som jag använde när Vincent var nyfödd var natusans för jag hade fått två oöppnade paket av en kompis.

Här har vi allihopa varit i Valla i flera timmar o matat änderna o lekt massor, sen åt vi glass där oxå. Sen åkte vi hem o det var nog tur det för det nu ser det ut som det ska börja regna när som helst. Hela familjen är lite sega idag så nu ska vi bara mysa hemma, o njuta av sista dagen på våran långledighet..

Mizzz skrev 2009-06-21 19:41:07 följande:
    Ja, är jätte rädd för att det ska vara på tog för varmt när jag gifter mig nu när värmen kommer! Provade klänningen här om dagen och det blev jätte varmt bara de minuterna som jag hade den på mig!
    Vi får hoppas på lagom väder då Fint, men lagom varmt. Tycker synd om alla killar oxå som har kavaj o sånt på sig. Vi var på ett bröllop för tre år sen i juli o då var det såå varmt! Alla killar svettades med sina kavajer på sig, fast de kunde ju ta av sig dem efter vigseln iaf, blir ju lite svårare för dig
    Fru T skrev 2009-06-21 20:59:54 följande:
    Tack Ewa för sällskapet, det va behövligt å kläderna va verkligen suupersöta Nu är ja tlöööt å skulle kunna stupa i säng på momangen men då kommer ja inte kunna sova lika länge som ja vill i morron så ska försöka kolla på filmen nu kl 21...Fröken somnade så fort hon fick komma upp i Pappsens famn så nu ligger hon i sin säng å sussar sött å Tedde har åkt å jobba lite till  trevligt när han går GL å han bara kan dyka upp så där utan förvarning Hann knapt komma i närheten av bröstet me pumpen innan d bara spruta ut å fick fylla hela flaskan innan det kändess skönt igen å då finns det ändå mjölk kvar! Aja fröken slipper va hungrig iallafall även om hon va lite väl tuttig ikväll...
    Så skönt för dig verkligen att amningen funkar så bra o att du har så mycket mjölk
    Jag hade aldrig så mycket mjölk o den jag hade var väldigt tunn, så det var oxå en bidragande orsak till att min amning inte funkade med barnen, plus att de inte kunde suga ordentligt då. På mig rann det bara lite grann på det andra bröstet när jag ammade på det andra, men det har aldrig sprutat eller nåt sånt.
    Fru T skrev 2009-06-21 21:16:55 följande:
    Ja det är helt makalöst, här bara droppar det om ja försöker lufta, blir nog te att införskaffa en sån där uppsamlare me... å suger det gör hon som en igel, förutom när hon töntar sig å ligger å slår mot bröstet me öppen mun å blir sur för att det inte kommer nånting tror allt det är lite grädde i min mjölk så lilla fröken kommer nog bli rund å fin...
    Så bra
    SmileyMalin skrev 2009-06-23 19:28:38 följande:
    Åhh vilken härlig värme Tog tag i att rensa i jordgubbslandet efter jobbet idag, och hittade dom allra första mogna jordgubbarna Mums!Barnnmorskan har sagt åt mig att äta mycket jordgubbar i sommar så nu ska här frossas!Ni som har flera barn, blev ni mycket större andra graviditeten?På senaste kollen hos BM var min livmoder 3 cm större än när jag var gravid med nellie i samma vecka!!!!
    Jag var ungefär lika stor båda ggr, men så var jag ju redan megastor första gången med Leo Eller rättare sagt magen

Idag har det varit fullt upp, öf imorse, sen hem en sväng, Vincent sov i vagnen o Leo vilade inne för han var trött o jag solade. Sen iväg till plantagen med mamma o köpa blommor, sen hem o mamma planterade massa fina blommor åt oss o sen satte vi upp poolen nu, den är så stor så det tar ca 4-5 timmar att fylla, så imorgon blir premiär doppet. Sen in o duscha två barn fort som bara den, sen kvällsmat o sen nattning! PUH! Nu sover de iaf o sambon ska se på fotboll strax o jag ska se på allsång

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4