Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping Del:4

SmileyMalin skrev 2009-08-15 20:55:28 följande:
    Det har jag också funderat mycket på...Men förra gången hade jag en väldigt långdragn och seg latensfas, och sedan när kroppen äntligen fattade vad som var på gång gick det verkligen i raketfart.0-5 cm tog typ 30 timmar och 5-10 cm gick på någon halvtimme-timme.Så därför säger läkaren att jag verkar ha en väldigt effektiv livmoder och nu när kroppen "vet" vad det är som händer och allt redan är förberett sedan förra gången kommer det troligtvis gå väldigt fort redan från start.Hon verkar väldigt säker och har på vartenda samtal flera gånger om sagt att jag ska förbereda mig mentalt på detta och att jag absolut inte får vänta hemma utan måste fixa barnvakt och åka in direkt när värkarna drar igång.Själv är jag skeptisk och har jag svårt att förstå hur man kan förutspå en förlossning sådär.... 
    Vilken läkare har du?
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    SmileyMalin skrev 2009-08-15 21:18:42 följande:
     Marie Cedergren upp på Nike-mottagningen.'Hon har verkligen hjälpt mig både med att bearbeta förra förlossning och böja se positivt på den här
    Ok. Så skönt att hon kan hjälpa dig

Jag har känt den där oändliga kärleken direkt när jag fått upp barnen på bröstet. Eller till o med när jag hörde det första skriket innan jag ens hade sett dem.
    Grät krokodiltårar av lycka båda ggr.

thelifesaviour skrev 2009-08-16 12:33:39 följande:
    Krokodiltårar hoppas jag inte du grät, för det är falska tårar. ;D Men åh vad jag längtar efter den känslan som alla beskriver.
    Är det? Ok, vi har alltid sagt krokodiltårar när det är stoora tårar som rullar på kinderna. Visste inte att det var falska tårar.
    thelifesaviour skrev 2009-08-16 12:38:08 följande:
    Ah, nä, krokodiltårar betyder att man gråter falska tårar. Krokodiler "gråter" ut salt ur sina tårkanaler, vilket man då jämför med falska tårar. Man gråter fast känslan inte är äkta.
    Ok, då ska jag genast sluta säga det då För det var verkligen äkta tårar o känslor såklart när barnen föddes
    JePaLuLi skrev 2009-08-16 12:35:14 följande:
    Åh fy din stackare, jag ska inte gnälla Det har vi med gjort, både jag och Patrik. Fast våra barn har inte skrikit när de kommit ut av nån anledning.
    Ja, min sambo grät oxå massor. Och det gjorde att jag grät ännu mera när jag fick se honom gråta o vara såå stolt över sina barn. O så grät jag varje gång han höll i barnen på BB
    JePaLuLi skrev 2009-08-16 14:01:14 följande:
    Ja så har jag också alltid sagt att krokodiltårar är stoora tårar. Samma här, men det kan jag fortfarande göra.
    Ja, jag med. Kan sitta o bara titta på när sambon o barnen leker o när sambon gör saker med barnen, de är såå söta ihop. Mitt hjärta bara smälter då.
    thelifesaviour skrev 2009-08-16 18:58:10 följande:
    Ja! Barn är ju experter på krokodiltårar. :)
    Ja, det fick ju en helt ny innebörd nu
    thelifesaviour skrev 2009-08-16 19:16:50 följande:
    Let me bring light! ;DHaha, nä, men något ska man väl ha ut av tre terminers studier i svenska på universitetsnivå. Mycket mer än så har jag nog inte lärt mig. :P
    Ja, det var verkligen tacksamt att du upplyste om det

På tal om studier ja, på onsdag ska jag till Moaskolan för uppropp o individuell planering, gulp! Jag har inte fattat ännu att jag ska börja plugga igen, efter 6 års uppehåll. Visserligen på distans, men jag hoppas verkligen att jag klarar det o har diciplin till att plugga hemma. Ensam hela dagarna med barnen på dagis, finns ju massa lockelser då ju Fast jag har faktiskt tänkt att försöka komma iväg o träna iaf nån dag i veckan på förmiddagen o sen plugga lite innan barnen hämtas på dagis o sen plugga när de sover just den dagen iaf.
    thelifesaviour skrev 2009-08-16 19:27:24 följande:
    Spännande! Det kommer säkert gå jättebra! :)Är så roligt att plugga, men jag behöver verkligen den här pausen som blir nu. Det känns som en lättnad faktiskt. Sen ska jag ta min sista termin och poff så är jag färdig lärare! :D
    Förstår att det kan vara skönt med ett avbrott nu. Så skönt med bara en termin kvar sen för dig

Tänkte på en sak, denna tråd går ut på tisdag, vi kanske ska starta en ny nu innan denna stängs. Nån som känner sig manad

Jag vill inte gå i skolan utan distans passar mig bäst. Vill ta det i min takt.

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4