Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping Del:4

SmileyMalin skrev 2009-06-23 19:52:12 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-23 19:50:03 följande: ok! hoppas magen stannar av lite...Nellie var ju 50 cm och vägde 3810 och då hade jag ganska liten mage hela tiden,så börjar bli orolig att det här bebisen kommer bli en typ 5kg klump om jag går över tiden igen.
    Ok. Sen behöver det ju inte vara nån dundeklump som kommer ut bara för man har stor mage Jag fick höra HELA tiden med båda pojkarna att det såg ut som det var tvillingar eller fler i magen..men när de sen kom ut så vägde de precis på medel o "bara" 3570 gram respektive 3620 gram o 52 respektive 53 cm.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    SmileyMalin skrev 2009-06-23 20:24:15 följande:
    fast det känns som lite större räcker....Även om nästa bara bli 200-300 gram större än Nellie så kommer hon ju bli över 4kg i så fall, och tanken på att pressa ut en sån stor bebis känns riktigt otäckt!Drömmen skulle vara en igångsättning någon vecka innan BF.....Fast läkaren som jag går hos angående min förlossningrädsla pratade faktiskt om att det inte var helt omöjligt att jag kunde få en igångsättning den här gången för att jag skulle känna mer kontroll över förlossningen.Och nu när magen växer så fort kanske det ökar på mina chanser ytterligare att få bli igångsatt.
    Du får kanske gå på tillväxt ul då? Eller så planar det ut. Vincent vägde bara 50 gram mer än Leo så det är så olika.

Tack lilian för en underbar heldag ute i solen

Diana: Håller med föregående talare, man ska inte banta när man ammar. Och ta kontakt med bvc så de kan hjälpa dig att gå vidare kanske till en psykolog som du kan få prata av dig hos.

Diana: Fast om du äter bra o nyttig mat o rör på dig så kommer du gå ner i vikt.

Mizzz skrev 2009-06-24 20:13:06 följande:
    Förstår inte heller problemet.. Det är ju lättare att gå ner i vikt när man ammar. Men man får ju inte börja på en massa pulverdieter då!
    Precis.
    thelifesaviour skrev 2009-06-24 20:46:43 följande:
    Wiho! Min faster, som ska ha barn i januari, har fått jobb här i Linköping! Vad roligt!!
    Vad skoj
    Fru T skrev 2009-06-25 11:13:08 följande:
    Stälde mig på vågen i morse det va en trevlig uppkevelse!Vägde 75kg innan fröken kom ut å nu visade den 66kg  bara 10 kg kvar! (vägde mig när ja åkte hem från bb å då vägde ja 70)Snart får ja nog tillome på mig mina ringar igen *drömmer* men än så länge kommer dom bara till rakt över knogen... hoppas ja slipper slå ut dom!
    Jag gick ner 10 kg på bara några dagar efter förlossningen med Leo (gick upp 12 kg med honom), är ju inte så konstigt när bebis är ute o allt O vätskan som jag samlade på mig försvann då. De två andra kg gick jag ner efter nån vecka till. Med Vincent gick jag bara upp 8 kg o de försvann oxå direkt.
    Fru T skrev 2009-06-25 11:42:52 följande:
    sen kan ja tillägga att ja får bara på mig vissa toppar å klänningar än så länge, byxor har ja fått införskaffa några nya för mina jeans kommer till knäna å inte en millimeter längre...Så ja längtar tills ja får börja gå till gymet igen! Älskar att trääna tills det bara värker i kroppen å man är helt matt, känslan efteråt gör att man känner sig sååå lyckad!Likadant med ridningen!
    Tänk på att det inte är alls länge sen du fick barn, du kommer gå ner i vikt
    dinana skrev 2009-06-25 17:24:58 följande:
     Är ju mammaledig, så tveksamt om jag är medlem. Det pratade vi ju om redan i april... sen har jag betalat av bara farten. Men nu när jag fick räkningen så blev jag väldigt fundersam. Trodde inte jag var medlem eftersom jag var mammaledig.
    Jag är medlem i mitt fack o a-kassa trots att jag är mammaledig o varit i 15 månader nu.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4