-
Vad bra!dinana skrev 2009-06-25 22:36:26 följande:Lee hade gått upp till 2890 idag på kontrollen. Kändes rätt skönt att han gått upp 300 gram sen sist.
-
Det tycker jag låter bra!dinana skrev 2009-06-25 22:52:24 följande:Jämför lite med Mollys uppgifter och Lee ligger lite före fortfarande.. så jag kör på med amning så länge det funkar. Det är säkert blues, så man får väl helt enkelt snacka vidare om det hela och ta det lugna och försöka få lite egentider emellanåt.
-
Fast om barnen inte vill ligga i samma säng så tycker jag inte att man ska tvinga dem
Men vill de det så ska de självklart få göra det!
Våra barn ligger i våran säng ganska ofta. Vincent iaf, han får komma över till våran säng nästan varje natt o ibland kommer Leo oxå, men oftast vill han ligga i sin säng o då är det klart att han ska få det, han är lika trygg ändå!
Våra barn har fått sova mellan oss tills de var en månad ungefär sen fick de sova i vagga o senare spjälis i samma rum som oss tills de fick eget rum runt 10 månader- 1 år.
Vi tycker det är jättemysigt när de sover i våran säng men man sover inte mycket o speciellt inte jag som har så ont i ryggen o behöver röra på mig mycket. Vincent ligger oftast nästan på mig så jag kan inte röra mig nånstans, men det är såå mysigt! Förutom när han sparkas o vevar med armarna i sömnen
Nepp, nu väntar poolparty o grillning o vin med ett par vänner!
-
När de är nyfödda är det ju jättemysigt att sova i samma sängFirstandhappy skrev 2009-06-26 17:45:42 följande:nej men det är väl ingen som tvingar barnen att sova på platser de inte vill sova på.Wille sover i vår säng max en gång i veckan som mest o oftast behöver han bara somna in där så lägger vi över honom till hans egen sen igen och där sover han hela resterande av natten, därimot när han va liten (nyfödd) tyckte jag det va mysigt att han sov hos oss.
Nu oxå, men som sagt, jobbigt när de sparkas o håller på.
-
Usch så läskigt!SmileyMalin skrev 2009-06-27 14:01:46 följande:vilken skum dag det här blev...Åkte till frissan imorse, och när jag sitter där i frisörstolen och småpratar blir ja plötsligt rejält illamående, i nästa sekund börj det flimmra och mörkna framför ögonen och innan jag hinner förstå vad som händer som svimmar jag av. Mitt i frisörstolen!Vaknade dock nästan direkt när det förvånade och rädda frisören började ruska om mig....Åkte direkt hem till min kära mamma som bo precis i närheten av frissan och har sedan suttit och slöat i soffan resten av dan.Känner mig fortfarande lite skum i kroppen så får nog ringa till mvc på måndag!
-
Här har vi haft det såå trevligt igår o idag! Igår kom ju våra kompisar hit med deras två barn så vi hade poolparty, barnen badade i poolen medans solen fortfarande var uppe o vi vuxna badade kl 12 inatt
Sen grillade vi massa god mat o åt kladdkaka o jordgubbar o sen drack vi lite gott vin o o lite cider o snackade fram till kl var två inatt (de små barnen somnade tidigt o de stora vid 23). Sen sov de här så idag efter frukosten så badade barnen i poolen igen o så åt vi lunch ihop innan de åkte hem. Jättetrevligt har vi haft! Älskar sommaren!
Nu ska vi äta jordgubbar från vårat jordgubbsland, vi har massor med jordgubbar i år!
-
En film som jag kan rekommendera att se är I taket lyser stjärnorna! Så gripande film så jag har lipat massor nu när jag sett den i min ensamhet då sambon jobbar o barnen sover.
-
Vad häftigSmileyMalin skrev 2009-06-27 23:24:00 följande:www.babyland.se/bibi-swiss-strollirider_x_LMP...så häftig en sån ska jag nog skaffa till nellie istället för ståbräda!
-
Puh, jag bakar havrefrallor o rabarberpaj i värmen! Vi har 25 grader i skuggan ute o 30 grader inne! Jag ska ha spavisning här ikväll så var tvungen att baka lite, men nu är jag strax klar så då ska jag ut på tomten o SOLA! O svalka mig lite i poolen. Barnen följde precis med sambon för att shoppa lite olika saker, så jag är helt ensam o njuter
-
Usch så trist!SmileyMalin skrev 2009-06-28 18:00:16 följande:skithelg Idag skar bilens växellåda ihop... så nu tar vi oss ingenstans i sommarvärmen! och dom sparade pengarna som vi skulle använda till Astrid Lindgrens Värld lär ju få gå till bilen Dessutom innebär det här att jag får cykla till dagis och jobbet hela veckan och det känner jag mig inte i form för.....