Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

LillaLilli skrev 2009-08-03 17:16:57 följande:
    Oh ni har det så mysigt hela tiden.. :D
    Du får följa med nästa gång!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-08-03 17:46:13 följande:
    ja lika bra när du ändå håller på fast en månad hit eller dit..... ja tänkte va smart å ta det när vi ändå åker te nkpg på söndag för butiken här tänker ja inte stödja...
    Ja om ni ändå ska dit är det ju perfekt!
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-08-03 17:53:39 följande:
    men nu kan ja inte bestämma mig för färg helt plötsligt aja det löser sig
    Röstar på turkos

Japp, det gör det alltid!
  • JePaLuLi
    SmileyMalin skrev 2009-08-03 17:56:57 följande:
    nån som vet hur det går för "Apipoulai"?om det är nån bebis på g?
    För 5 timmar sen så hade det inte kommit nån bebis iaf
    Fru T skrev 2009-08-03 18:04:22 följande:
    mm den är fin men den mörkblå känns lockande men det gör den röd/bruna me dilemma delux
    Röd/brun såg inte jag, men det låter himla snyggt. Fast det passar inte bra med chockrosa filt till rött

Och man kan aldrig skämma bort sitt barn med för mycket kärlek eller närhet.
  • JePaLuLi

Inte för en timme sen heller såg jag nu

• JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 19:46:22 följande:
    Nu har jag bara två jobbdagar kvar, sen kan jag också ikanodejta, fikadejta, lekdejta mest hela tiden! :D
    Det låter bra det!
  • JePaLuLi
    SmileyMalin skrev 2009-08-03 21:34:01 följande:
    det förstår jag.. men tror att den värsta ruschen är över nu och att det börjar lugna ner sig! När Nellie föddes (06) fick jag upp henne på mage direkt, sedan fick vi mysa en stund innan dom erbjöd kalle att klippa navelsträngen. Men det kan ju ha ändrats...
    Så har det varit för oss båda gångerna. Det har inte alls varit nån brådska.
  • JePaLuLi

Att inte få ha Patrik hos oss när Lucas föddes hade varit otänkbart. Både för mig och för honom. Nu när Linus föddes var det ju skillnad eftersom han skulle hem till Lucas. Jag hade tänkt att åka hem efter mina 6 immar, men Patrik och Lucas ville få lite far- och sontid så jag sov en natt och det är jag väldigt glad över trots allt. Det var skönt att få det där första dygnet i lugn och ro innan det var dags att bege sig hem till vardagen igen.

Med Lucas så körde jag in själv
    Då blev vi hemskickade efter ett tag och sen när det var dags åkte vi ambulans. Med Linus åkte vi taxi och det var rätt jobbigt att sitta i baksätet och ha värkar, men det funkade.

Apipoulai skrev 2009-08-03 22:22:35 följande:
    Det är nog lika jobbigt som i egen bil... eller nja, kanske lite jobbigare förresten. Sitta med någon man inte känner och så. :(Vi håller tummarna för att det finns plats i Lkpg iaf, tycker jag. Då har ni gångavstånd ju. =)
    Jag frågade hur ofta det händer att de får skikck folk till Nrkp (Patrik ville absolut inte att barnet skulle födas där ) och det var tydligen väldigt, väldigt sällan som det hände. Oftast tar ju en förlossning en stund. Särskilt för en förstföderska så då finns det gott om tid att göra plats.
  • JePaLuLi

Vi hade också barnvakt om vi ville, men de ville få tid att mysa lite själva och vi tyckte att det var viktigt att nån av oss var hemma hos Lucas , vilket lämpligast var pappan i det fallet

Apipoulai skrev 2009-08-03 22:53:45 följande:
    Ja, 250kr är ganska mycket. Vi hade först inte tänkt att han skulle bo över, just för att det kostar en del plus att det ju är nära hem. Men flera av våra vänner har rekommenderat att han ska bo över, så vi har ändrat oss i den frågan. Vi får väl se vad som händer. Blir det delat rum så får han ju åka hem i vart fall. :(
    250 :- är ingenting att betala för att ni får vara tillsammans hela familjen första natten. Det är ovärderligt och nåt som aldrig kommer tillbaka. Jag tycker faktiskt att det är riktigt billigt!
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-08-03 23:14:01 följande:
    250kr är 250kr, för en som får 0kr i inkomst varje månad (just nu) är det massor med pengar.Men som du säger, första natten som familj vill man vara tillsammans alla tre. Det insåg vi också. Sen har vi fått en hel rad andra bra argument av vänner varför han också borde bo över. Case closed. :)
    Ja det är en stund som aldrig kommer tillbaka och det är ju preclis lika nytt och spännande och underbart för den nyblivna pappan.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-03 23:10:33 följande:
    Sambon sov med mig o Vincent första natten, sen åkte han hem till min mamma o hämtade Leo o så åkte de till sjukhuset direkt så Leo fick träffa sin lillebror, sen var vi hela familjen uppe på BB, såå mysigt! Sen åkte sambon iväg med Leo o hittade på lite skojiga saker efter det. Så gjorde vi o det var väldigt mysigt o uppskattat av Leo
    Ja Leo är ju lite större visserligen.
    Lucas hade aldrig sovit utan nån av oss och vi var båda överens om att han inte skulle hamna i skymundan så tanken på att han inte skulle få nån av oss hos sig fanns liksom inte. De hade det jättemysigt på kvällen och fick verkligen rå om varandra till 100% vilket var väldigt viktigt för de båda. Sen kom ju Patrik till mig på morgonen och vi åkte hem efter att läkaren gjort sin undersökning och satt en ok-stämpel i rumpan
    Vi var tillsammans hela familjen på BB hela dagen när han föddes och kvällen fram tills dess att de skulle hem och sova så för oss var det helt perfekt!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4