Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

Apipoulai skrev 2009-08-09 21:56:15 följande:
    Du kan få föda mitt nästa...så underbart tyckte jag inte att det var trots att all smärtlindring sattes in vid rätt tidpunkt och kom som befrielser. Eller ja, det var påfrestande att krysta, men det är bra jobbigt nu tycker jag. Gillar inte svullnaden och faktumet att man fick sys lite gran. Obehagligt. Usch!
    Det skulle jag gärna om det var möjligt
    Jag längtar till att få föda nästa gång, så häftigt och underbart! Tog du EDA? Det tycker jag verkar läskigare än nåt annat, jag föder hellre utan smärtlindring!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-08-09 22:40:48 följande:
    Edan var det bästa. Eller ja allt var det bästa när man fick det... Lustgasen kom som en befrielse, sen behövdes mer och då blev det epidural, riktigt bra grejer. Till sist kom Ida som den slutgiltiga smärtlindringen. Lätt epidural nästa gång också...
    Ja alla som har testat tycker ju att det är helt underbart. Jag tycker att nålen verkar läskig och vet ju att jag klarar mig utan. Hade ingenting med Lucas och lustgas med Linus.

Ewa: Lycka till med liten Wille idag. Det kommer gå jättebra!
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-08-10 10:05:25 följande:
    jag hade bara lustgas med alla tre barnen.de hann inte sätta in nått annat då förlossningarna var så snabba.hoppas du mår bätter idaghär är man inkommen från hundrastgården.idag är det lagom varmt ute
    Nu sista gången tyckte jag att lustgasen var himmelriket, jag har ju inget att jämföra med. Innan hade jag ingenting... Men man överlever ju det också
    Jag mår fortfarande illa, vet inte vad det är, Jobbigt iaf...
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-08-10 10:25:05 följande:
    kanske gravid?jag mår illa ofta,men detta hjälps med tuggummi.jag tuggar tuggummi från morgon till kväll,kan inte vara utan detvad ska ni hitta på idag?vi ska till tandläkaren och röntga stora tösens tänder då de är för stora och kommer helt fel.sen blir det nog en sväng med symaskin så kläderna blir klara
    Nej det hoppas jag inte, det borde vara omöjligt också eftersom jag äter piller och vi har kompletterat med kondom om jag har glömt. Men man ska väl aldrig säga aldrig.

Vi har varit på BVC idag. Pojkarna fick massa beröm för att de alltid är så glada och sociala. Tydligen är Linus tidig med att säga ett par ord och även med att krypa. Lucas var ännu tidigare så jag hade ingen aning om att det var tidigt...
    Hoppas det går bra hos tandläkaren!
    Nu måste jag visst förlänga mitt plus! Det märks direkt när det gått ut och det kommer in massa nyfikna människor på sidan.
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-08-10 13:58:01 följande:
    han tar efter storebror, tydligen blir andra barnet ganska tidigt då..  första barnet blir tidiga bara för att de har bråttom att hinna iväg innan den nya lilla kommer (enligt gamla sägen)
    Ja det är ju ganska självklart att de tar efter storebror. Men Lucas var som sagt också tidig... Jaja, underbara och fantastiska är de i vilket fall! Alltid kul med beröm iaf. Mammsen fick också beröm. Hon tycker alltid att jag har sån stenkoll på barnen och vad som ska göras. (Självklart för mig visserligen och borde vara för alla) Jag sa att det var dags för BOEL-test idag, men det gör de visst inte i Östergötland. Dåligt tycker jag!
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-08-10 14:04:36 följande:
    boel test??? Kehh va e det?
    De kollar syn och hörsel framförallt.
  • JePaLuLi

Nu sa hon visserligen också att man märker ju i den vanliga undersökningen om han skulle skela eller om han hörde dåligt och det kan jag ju till viss del köpa. Men alla tester som finns är ju bra och finns de i vissa landsting ska de finnas i alla tycker jag.

• JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-08-10 14:25:27 följande:
    Vi fick göra hörseltest innan vi åkte från BB. Frivilligt såklart, men det tackar man inte nej till. Hon klarade sig u.a. vår lilla stjärna.
    Ja det gör de ju på alla bebisar. Och de allra flesta hör precis som de ska, men det är ju bra att de gör det så att de kan upptäckas i tid.
    BOEL testet görs dock extra vid 8 månaders ålder eftersom hörseln kan ändras.
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-08-10 14:33:45 följande:
    bra grej det där de har på sjukhuset, drop in o testa hörseln, vi gjorde det efter 3 dagar när han skulle in på efterkontroll.. har du inte bild på den lilla nån stans??
    Ja det är jättesmidigt! Vi gjorde också vår i samband med efterkontrollen.
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-08-10 14:41:20 följande:
    kunde gjort det samma dag som vi skulle åka hem men då ville jag bara hem..
    Samma här. Fast till oss sa de att det var bra om man väntade några dagar också, eftersomd e kan ha vatten i örat och så efter förlossningen.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4