Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-03 23:30:26 följande:
    Ja, det är ju olika för alla familjer. O ändå blir det så bra för alla
    Ja precis, man gör ju det som känns bäst för en själv och familjen helt enkelt.
    Apipoulai skrev 2009-08-03 23:36:57 följande:
    Hur många av er gick över tiden? Och hur många dagar?
    Båda våra grabbar är födda två dagar före bf, på morgonen. Det var tydligen väldigt unikt att pricka så lika två gånger
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-08-04 20:19:03 följande:
    Så var sista BM besöket avklarat. Nu får verkligen bebisen ta sig samman och komma ut. Allt var bra, fortfarande en komplikationsfri graviditet. Jag hoppas det blir en dito förlossning. :) Ingen diabets, inget knas med blodtryck och inga bristningar. =)Skeninge marken imorgon?!
    Skönt att allt såg bra ut!
    De allra flesta har ju en komplikationsfri graviditet och jag anser inte att bristningar hör till en komplikation?!
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-08-04 21:51:26 följande:
    ja mena att ja tror det beror lite av en kombo liksom...
    Det tror jag med. Enligt bm beror det på hormoner och det finns inte en enda kräm som kan bota det.
  • JePaLuLi

Nån som vet vart Södra oskarsgatan ligger? Ska visst hämta mitt nya körkort på posten där.

• JePaLuLi
    LillaLilli skrev 2009-08-05 11:25:12 följande:
    jag tror det ligger bakom stationen om man säger så. Bort från stan. Vid Skylten ungefär..
    Blev inte klokare
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-08-05 12:26:37 följande:
    du åker förbi  tornby och scan sedan åker du under bron mot ishallen.efter bron kommer det ett par rödlysen där ska du svänga in mot höger förbi en bilaffär.en liten bit in på vägen ligger stora posten.maken fick hämta sitt körkort bort vid mjärdevi området innan lambohov.de har tydligen nån postutlämning där oxå
    Det var en lite bättre beskrivning
    Tack!
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-08-05 22:43:56 följande:
    Jag har försökt med min bm hela tiden. Men hon säger bara "det kommer gå bra hur det än går" och ja, det fattar ju jag också. Men samtidigt är jag oerhört rädd för att snittas. Att någon ska skära i mig och jag ska vara vaken, jag får sådana panikkänslor att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
    Åh jag förstår precis. Jag var livrädd för att behöva snittas och inte få uppleva att föda fram mitt barn. Att nån ska skära i mig och plocka ut det... Nä fy! Men jag kan trösta dig med att Linus också låg i säte till en början men vände sig sen. De allra flesta bebisar lägger sig ju tillrätta till slut.
    HJärtljuden kan väl vara allt mellan 120-170 för att det ska vara normalt. Den låg väl bara och sov helt enkelt
    Men jag förstår din oro, som du sa... det är att vara förälder helt enkelt. Som nån utryckte det att när man får barn har man hjärtat utanpå kroppen hela tiden. Det stämmer rätt bra faktiskt
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-08-06 16:54:26 följande:
    hmmm lämna barnen hemma, åka till Eskilstuna på festival, ta hotell o öltält.. låter som en finfin ide..
    Låter inte alls dumt!!
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-08-06 16:54:26 följande:
    hmmm lämna barnen hemma, åka till Eskilstuna på festival, ta hotell o öltält.. låter som en finfin ide..
    Hade inte vi bott på hotell redan den här månaden hade vi slagit slag i saken och följt med.  Men då får vi skjuta upp grillningen då?
  • JePaLuLi

Nu har apipoulai´s lilla Ida kommit till världen. 3890 gram och 51 cm lång. Alla mår toppen!

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4