• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-08-01 23:34:29 följande:
    Jo, det gör jag, blir väldigt blaskigt annars. ;) Men min blir ändå inte god, använder säkert "fel" sorts yoghurt eller nåt annat dumt.
    fick sms nu å han skriver bara yougurt, gurka, vitlök, olivolja, salt å peppar... inge spec knep... men vi använder turkisk å inte grekisk yougurt... den grekiska är lite surare i smaken ...
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-08-01 23:47:46 följande:
    fick sms nu å han skriver bara yougurt, gurka, vitlök, olivolja, salt å peppar... inge spec knep... men vi använder turkisk å inte grekisk yougurt... den grekiska är lite surare i smaken ...
    Olivolja! Det har jag ju aldrig haft i förstås. Hmmm, kan det vara den magiska ingrediensen tro? :)
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-08-02 00:00:41 följande:
    Olivolja! Det har jag ju aldrig haft i förstås. Hmmm, kan det vara den magiska ingrediensen tro? :)
    hehe kan va  här används olivolja flitigt! å det i mängder till (nästan) allt...
  • Apipoulai

Hur länge ska den "dra" för att få god smak tycker T? Det kanske har med tilllagningstiden att göra att vår smakar...snällt sagt..."inte så bra".

? Do what you like. Like what you do. ?
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-08-02 00:06:22 följande:
    Hur länge ska den "dra" för att få god smak tycker T? Det kanske har med tilllagningstiden att göra att vår smakar...snällt sagt..."inte så bra".
    nja han brukar bara låta den stå en stund i kylen va ja vet... gör den innan han gör rästen av maten liksom..
  • thelifesaviour

Jag hade en morfar som var grek i hjärtat och Teddes recept låter verkligen som det ultimata. Känns skönt att man gör rätt även i en äkta greks ögon. :) Och ja, gör den allra först och låt den dra medan man gör resten av maten. Jag brukar även salta gurkan lite när jag vattnar av den, för det driver ut vattnet.

jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-08-02 00:03:04 följande:
    hehe kan va  här används olivolja flitigt! å det i mängder till (nästan) allt...
    Samma här
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-08-02 10:27:11 följande:
    Samma här
    Nyttigt å gott
  • Fru T

fröken gör framsteg i förrgår somna hon vid halv tolv å igår redan vid halv elva

nackdelen är ju att hon vaknar tidigare å vill äta...

Just nu ligger hon i stora sängen å sover brevid sin snarkande far, ja fattar inte hur hon kan sova då han låter som ett rostigt tröskverk

Å på tidsdag får ja min sjal, om inte posten strular, fick tag i en oanvänd Tricot-slen på blicket för 300 dock mörkgrå men det får duga till det priset, hade ja köpt en ny så hade ja nog köpt en mer färgglad... Nu är det bara hoppas på att ja å fröken är överens om den...

• JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-08-02 11:19:25 följande:
    fröken gör framsteg i förrgår somna hon vid halv tolv å igår redan vid halv elva nackdelen är ju att hon vaknar tidigare å vill äta...Just nu ligger hon i stora sängen å sover brevid sin snarkande far, ja fattar inte hur hon kan sova då han låter som ett rostigt tröskverk Å på tidsdag får ja min sjal, om inte posten strular, fick tag i en oanvänd Tricot-slen på blicket för 300 dock mörkgrå men det får duga till det priset, hade ja köpt en ny så hade ja nog köpt en mer färgglad... Nu är det bara hoppas på att ja å fröken är överens om den...
    Vad skönt!
    Det blir nog bra med selen oavsett färg

Linus sov inne i sitt rum hela natten. Varför gör det då att jag sover sämre? Jag vaknar till och är orolig för att han har slutat andas och gud vet vad... När han sover bredvid mig så sover jag lugnt och tryggt trots att det är trångt och obekvämt och jag ofta vaknar med ont i hela kroppen. Märkligt!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4