Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-05-29 10:50:10 följande:
    å ja va uppe som vanligt när mannen kom hem strax efter 6, käka frukost å sen har ja sovit ett par timmar till, men idag kunde ja knapt sova även om ja är hur trött som hällst..Min mage har stannat upp heelt å hållet den vill inte göra nåt jobb själv överhuvetaget å produkter funkar nästan inte...Om lilla bebis skulle kunna ta å komma ut så mina tarmar kan få lägga sig tillrätta! Ja har broblem med magen i vanliga fall men dom känns som en dans på roser om man gämför hur det vart under den här tiden Idag ska min mamma komma, hon sa vid 14 men ja hoppas hon vill komma tidigere för ja har tråkigt å vi ska åka till ÖoB å köpa en hylla som ja ska ställa på balkongen, å så ska ja köpa lite söta krukor å sånt där sen ska det balkongpysslas lite blommor å örter blire Måste bara komma på hur ja ska få Nisse att låta bli att SITTA mitt i blommorna förra året satte han sig i en rosplante så grenana låg åt varsitt håll när ja såg det, hur skönt kan det ha vart liksom, men det syndes att han suttit där en stund...
    Kan man inte spraya sån där fy-spray då?
    Jag fick tips om att lägga kaffesump i jorden för att hålla katterna borta. Det kanske funkar?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-05-29 12:18:59 följande:
    Hallå det där me situps gav ja upp lika fort som tanken slog mig... Hur fasen gör man det me en mage som gör att man inte äns kan resa sig utan att rulla över på sidan först
    Jag var villig att prova allt och eftersom jag är så satans envis så gick det
    Men jag fuskade och låg i soffan och badkaret...
    Apipoulai skrev 2009-05-29 12:49:08 följande:
    Jag har hört att kaffesump är bra mot sniglar.Apelsinskal däremot, det skyr katter som pesten.
    Kanske funkar mot det mesta då Har visserligen inte provat själv, men vet att många andra gjort det.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-05-29 19:15:53 följande:
    En bild på underverket
    Så söt! Grattis!
    Jag rästar också på Alexander. Det hade vi som förslag till Linus länge.
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-05-30 09:04:45 följande:
    barnen somnade nästan direkt.själv kunde jag inte somna efter ha varit igång hela dagen.idag ska det skuras och städas i gamla lyan.har du nån bild på lille gossen?
    Det finns en bild längre bak

Nu ska jag åka och färga håret. Bara en vecka kvar
  • JePaLuLi

Önskar alla mammor en extra mysig dag idag!

thelifesaviour skrev 2009-05-30 21:55:38 följande:
    Än så länge är de bara gosiga, men som jag förstått det så blir det värre. ;D Igår såg jag för första gången sparkar utanpå, det var ju helt otroligt häftigt. Men det känns verkligen konstigt, jag har aldrig varit med om en märkligare känsla. Det är någon, en person, som sparkar innuti mig. Känns på något sätt helt absurt. Jag har nog fortfarande inte riktigt fattat. :)
    Det behöver inte bli värre. Våra barn har aldrig sparkat så att det har varit jobbigt. Aldrig sparkat på revben eller så. Så vi hoppas du slipper
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-05-31 10:06:13 följande:
    Ja har me sluppit revbenssparkarna däremot ett gäng lite mer obehagliga ut strax bravid naveln...
    Hoppades ju att du var på förlossningen
    Men dagen är lång, en morsdagsbebis vore ju den bästa presenten!
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-06-01 13:43:51 följande:
    :) Ja det är gött! Men det är inte alla tomter som har två träd på lagom avstånd heller. ;)
    Det finns ju på ställning annars om det är så.
    Hade hängmatta hos mamma och det är väldigt avkopplande, fast jag föredrar nog en hammock tror jag
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-06-01 13:49:49 följande:
    Ja, jag föredrar också hammock. Det är ju hur gosigt som helst. Ligga och sova i svalkan i en gungande hammock. MUMS.
    Ja gud vad härligt!!
    Skorpan08 skrev 2009-06-01 13:52:04 följande:
    Jenny: Nu är det inte många dagar kvar! Har du allt unde kontroll? Eller är kaos?
    Nej, jag har allt under kontroll. Lite småfix som ska fixas och så bara. Ska hämta klänningen idag, plocka ögonbrynen imorgon fixa naglarna på onsdag osv... Är mest förväntansfull och pirrig
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-06-01 13:58:19 följande:
    Ni har inte testat vår hängmatta märker jag. ;)En som är gjord för två. (en knodd får nog också plats tror jag. ;) )
    Tycker det känns stabilare med en hammock i alla fall
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-06-01 14:33:02 följande:
    Vad skönt att allt är under kontroll. Förstår att det är pirrigt, kommer ihåg själv. Men det är ett skönt pirr.
    Jättehärligt! Patrik vill bara att det ska bli lördag NUUU! Jag känner att jag har lite att fixa med först
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4