• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Fiffi M

Wow, vilken lyx Hajomi!
    Synd att du inte kunde sova du med, det brukar vara så...När man väl får chansen så kan man inte!

Milton hade feber i natt, 38.3 men han sov ändå ganska bra så jag ville inte dra upp honom för att stoppa en supp i rumpan på han.
    Får dom feber när det är dags för tänder eller kan det bero på annat?

• Buz

Lovisa är oxå ett förnöjt och glatt barn. När man hämtar henne i sängen på morgonen så får man världens finaste leende. Hon pratar och skrattar så fort hon ser katten eller sina syskon. Det kanske är marsbarn som är så glada, vad vet jag Däremot har hon haft två pest dagar efter varandra, hon gnäller och gråter krokodiltårar utan att jag kan förstå varför... kanske tänder... eller så händer det något i utvecklingen. Det går nog över. Idag var hon iaf jätte glad när hon vaknade, då blir jag lycklig... vilken vardagsvinst man har, eller hur?!! Lovisa sover oftast hela nätterna mellan 19-05, men i natt vaknade hon och ville ha tuttemat kl tre, sen sov hon till 07.

• HaJoMi

Fiffi, ja feber är väl typiskt när tänderna kommer även om det alltid finns de som inte känner av det alls. Vissa får ju också världens diarré med.

• Sussi75

Verkar vara många bebbar som är goa och glada
    Tidle är väl go och glad oxå men har senaste veckan blivit mycket mer kinkig än vanligt. Gnäller nästan jämt känns det som och blir jätteledsen så fort jag går utom synhåll för henne. Hoppas på att det är en fas....

Igår försökte vi ge lite välling i flaska på kvällen. Jag vill byta ut sista amningen på kvällen mot välling nu och därmed (förhoppningsvis) få henne att sova bättre på nätterna. (Hon tuttade 3 ggr i natt, pust) Men ville lilla damen ta flaskan...näpp! Får väl testa några kvällar till....

• Norahs mamma

I dem barnböcker jag läst får man inte feber när man får tänder...
    Symtomen vid tänder är gnäll för det kliar i munnen på dem... Men själva tänderna ger inte några sjukdomstecken som diarré, feber, snuva mm...

• HaJoMi

Fiifi, 3dagarsfeber kan också uppstå efter 6 månaders ålder. De får hög feber men brukar vara relativt opåverkade. Går inte febern över på ca 3 dagar ska man kontakta sjukvården =)

• Mamman till två

Det har jag också läst & läkare säger samma sak,

-"konstigt att detta endå händer så många barn vid tandsprickningen"-

jaja,.. - min dotter fick plötsligt både feber & diarré som snabbt försvann när tanden väl var uppe -
    kan berott på något annat men jag tycker att detta låter så vanligt så jag har i vilket fall bestämt mig för att strunta i vad dessa läkare säger & tro att det på något sätt hade ett samband med lillans tänder..

Idag fyller min lilla Elise halvåret!!...

• Buz

Min tjej fick oxå lite feber och dålig i magen.. men som sagt det ska ju inte vara pågrund av tänderna.. !! Det är så skönt att ni alla mammor med bäbisar finns här ute i cyberspace.. speciellt när man undrar varför hon blivit gnälligare nu. Förra veckan när jag läste om alla gnällspikar så var jag glad att Lovisa inte var det, men man inser ju fort att det händer mycket i deras små liv... det är även mycket tacksamt att höra att en del gnällspikar blivit glada igen
    Tack för att den här tråden finns och att ni skriver här

• Tumme Lisa

Jag har hört att feber och diarré inte har med tänder att göra, men därimot så blir de mer motagliga för det mesta under tandsprickningen, det kan vara därför barnen får feber och så just då...

Svar på tråden Marsmammor 2!!!