• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • EllenYeep

Jo graviditeten är ju så speciell, jag mådde jättebra under graviditeten, foglossning hade jag men det var lugnt. Så man kan säga att jag längtar efter att vara gravid men inte förlossningen.

Fast vi har redan namn till det ev. syskonet.

• äntligen gravid

Nja jag håller med Pyret. Känner inte alls för att bli gravid igen. Det var underbart i typ 3:e till 6:e månaden. Innan tredje mådde jag blä och efter sjätte var det så tungt och jobbigt... Och jag känner att enda anledning till att skaffa ett till barn skulle i så fall vara att Felicia skulle ha ett syskon - och är det verkligen en bra anledning att sätta barn till världen? De ska väl komma till av längtan och kärlek...
    Nej, så just nu säger jag nej, men man vet ju aldrig

• Buz

Jag har en fråga!! Lovisa gråter inte ofta och är inte heller speciellt lättskrämd, men när vi borrar med borrmaskinen blir hon helt otröstligt. Det måste vara ett jätte läskigt ljud. Min fråga är: Reagerar era barn på något speciellt ljud, som tex dammsugaren, ringklocka eller något??

• äntligen gravid

Ja, jag kan inte mixa hennes mat. Hon blir helt livrädd! Så när jag ska mixa något så får jag lägga henne i ett annat rum en stund. Det är nog det där plötsliga höga ljudet...

• Becka21

Leo blir lite rädd för dammsugaren..det har han alltid blivit..men han gråter inte då,utan han spärrar upp ögonen så mycket som han kan o så ser han helt vettskrämd ut stackarn.

• MammaMu76

Erik är livrädd för dammsugaren (i nya huset är det centraldammsugare hoppas det går bättre) han skriker så fort jag startar den och får den sen stå kvar i rummet (avstängd) blänger han och "gnäller" åt den när han åker förbi i gåstolen.

Är även rädd för hårfönen, det är nog ovana för jag fönar typ aldrig håret.

Nu ska vi strax åka på babysim! Måste byta blöja först, tror att lilleman bajsade nu..

• Mjo

Har en dotter, Tilde som föddes 5 mars 2005. Hon tycker det är skitkul när jag dammsuger. Hon sitter i gåstolen och jagar dammsugaren. Har även en kille på 4 år och när han var liten var han livrädd för dammsugaren. Den som inte dammsugade fick vara med Emil i ett annat rum för han bara skrek. Minns dock inte hur gammal han var då. Väntar bara på att Tilde också ska bli rädd.

• Norahs mamma

Jag sätter på Norah hennes peltor (hörselkåpor) när vi ska borra eller liknande...

Nu har jag åkt på ryggskott... La ner Norah i sängen å då small det till å jag kunde inte röra mig...
    Å jag är ensam hemma med en hund som måste ut å pissa å en nästan 10kilos bebis som ska på vägning snart...
    Sambon är ute å jagar å kommer nog inte hem förrän ikväll...

• Alicia05sMamma

Mjo: Vår dotter gör likadant Hon jagar damsugaren från gåstolen

Det ända hon varit rädd för & börjat grina är när sambon har nyst Men annars är det en tuff liten tjej. Än så länge iaf

Nu älskar hon att pilla på ALLT Det ryker cd skivor, dvd filmer, tv dosor, dukar mm ned på golvet här

Sedan måste jag ju berätta att vår lilla älskling kröp igår
    hela 4 kryp "steg" & oj vad glad hon blev

• MammaMu76

Bebis1005 åh, kröp hon!!! Häftigt. Längtar tills lallas gör det oxå, backar bara nu. Och ställer sig på alla 4;a men bara i sängen..

Svar på tråden Marsmammor 2!!!