• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Norahs mamma

bUZ:
    JA, nORAH ÄTER PURÉ till lunch å middag, äter nästan en 8-månaders burk...

• Norahs mamma

ops, Caps´var ju på

• Buz

Norahs mamma: Är det stora burkar vi pratar om? Lovisa äter ju bara Hipps pasta/broccoli samt potatis/majs/kött. Vi försökte ge henne äpple/päron gröt, men det var tydligen riktigt äckligt.. får köpa banangröten igen. Nu när jag slutat amma henne helt så känns det så osäkert att hon får i sig så det räcker. Man kan väl inte ge henne välling hela tiden, hon äter välling på kvällen, ev natten och frukost.

• cagu

Jag är inte uppdaterad på listan med vikt och längd överhuvudtaget. För mig är detta oviktig information men har full förståelse för er som tycker det är intressant. Så länge jag ser att Kim mår bra så bryr jag mig inte om hur mycket han väger eller hur lång han är (längden kan vara bra för att veta klädstorleken, annars bryr jag mig inte).

Leos mamma 05: Jag har röstat på dig igen. Du har min stadiga röst

Buz: Nej Kim äter inte puré två gånger om dagen. Han mat intag ser ut så här: Frukost: äppel och päron gröt med plommonpuré. Mellanmål: Välling. Middag: Fisk/kött potatis/ris och grönsaker. Mellanmål: Fruktpuré och lite youghurt. Kvällsmat: Gröt med fruktpuré. Inför natten: amning (ska försöka få i honom lite välling då nu när han äntligen har börjat dricka den).

• Leos och Vincents mamma

Tack cagu

• Sussi75

Än så länge får Tilde puré bara på lunch. Hon äter mängdmässigt som en liten burk, men vi har även börjat med 8-månpuréer som jag mosar och då blir det ju en 1/2 sån burk.

• Alicia05sMamma

Alicia äter 8 månaders pureérna som vi mosar till henne. Hon äter en hel burk både till lunch & till middag. Sedan där imellan är det välling & mellis som gäller.

• Leos och Vincents mamma

Leo äter bara purè en gång om dagen än så länge..sen äter han välling 2 ggr(morgon o kväll) o gröt 2 ggr(förmiddag o eftermiddag).
    När han äter purè så äter han hel stor burk på 200 gram o nästan en halv burk fruktpurè till efterrätt.

• Pyret 85

Lian äter också puré 2 ggr på dagen o gröt 2 ggr o välling på kvällen innan läggdags o natten. Han äter en hel stor burk vid varje måltid. har testat 8-månadersburkarna men han vägrar äta de. har tillomed provat att mixa men han bara klöks...

• HaJoMi

Gustav äter gröt till lunch och matpuré samt efterrättspuré till middag, resten ammas han bortsett en flaska ersättning på kvällen som han fått från start =)

Svar på tråden Marsmammor 2!!!