• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Leos och Vincents mamma

Leo tackar för alla gratulationer

• Sussi75

Tildes svar

Sitter själv? - Ja
    Kryper? - Nej
    Står själv? - Nej
    Tänder? - Nej
    Favoritmat? - Gröt
    Pratar ? - inga riktiga ord, men joller som låter som mammammam, heeej m m
    Mammig/pappig? - Väldigt mammig
    Somnar på kvällen? - Vid 20
    Vaknar på morgonen? - Vid 7 när mamma går upp
    Sover på dagen? - 2-3 ggr. Allt mellan 30 min och 2 timmar
    Äter på natten? - Ja 1-2 ggr.
    Personlighet? - Ibland jätteglad och ibland jättearg och allt däremellan...mycket humör

• Happy baby

Åh, vad länge sedan jag var inne och skrev här! Kul att vara tillbaka! Här är lite info om min Elsa som blir 7 mån på måndag:

Sitter själv? Med lite lätt stöd sitter hon jättefint. Utan stöd sitter hon framåtlutad o stödjer på händerna men när hon försöker räta på sig faller hon oftast till sidan.

Kryper? Inte än, men ser ut att vara på G snart. Rullar, ålar sig och vrider sig på golvet. Övar mycket!

Står själv? Nej, men vill gärna stå om mamma eller pappa håller henne.

Tänder? Ja, två på G i underkäken.

Favoritmat? Allt! Bröstmjölk, gröt och puréer. Första veckan som jag inte helammar faktiskt och efter några dagars matvägran går det jätte bra nu!

Pratar? Tränar mycket. Denna veckan är det mycket mamama och papapa.

Mammig/pappig? Hon är väldigt social och gillar alla människor, men sitter helst i mammas eller pappas knä i början tills hon vant sig vid nya personer. Sedan går det bra hos vem som helst.

Somnar på kvällen? I sin egen säng mellan kl.19-20.

Vaknar på morgonen? Mellan kl.7-8.

Sover på dagen? Oftast en kortis (ca 30 min) på förmiddagen och lite längre (1-1,5 h) på eftermiddagen.

Äter på natten? Just nu två-tre ggr per natt eftersom hon håller på att få tänder och är extra snuttig, men vanligtvis en gång per natt.

Personlighet? Glad och harmonisk, nyfiken och social. Pratar och sjunger mycket! Ler och skrattar mycket och gråter och skrirker extremt sällan. Älskar att flörta med folk när vi är ute på stan och handlar eller fikar.

• Happy baby

Marsmammor - vad har nu för funderingar om att skaffa fler barn? Min man vill att vi skall starta bebisverkstan igen nu, berättade han i veckan! Jag har dubbla känslor. Vill på ett sätt eftersom det är sååå mysigt med barn men känner samtidigt att det kan vara bra att vänta så att Elsa hinner bli lite äldre.

• Buz

Ni andra som har små marsbarn, är det inte så att våra barn är genomgående sociala, harmoniska och enormt glada. Jag tycker alla skriver så om sina små bäsar. Jag har två barn sen tidigare, ett i juli (kräfta) och en i augusti (lejon) och de var inte alls så här när de var små. Ett tag trodde jag det berodde på att jag är äldre och att jag har vana sedan tidigare med barn. Men den teorin stämmer inte när jag ser att ni som är förstföderskor oxå har lika mysiga ungar Vad tror ni??

• jennsan

Jätte kul att läsa om vad era barn kan och gillar att göra!!
    Här är Sebastians svar:

Sitter själv? Ja, kan sitta en längre stund själv.

Kryper? Inte än, men han håller på att öva. Ställer sig på alla fyra och gungar fram och tillbaka.

Står själv? Nej, bara om man håller i.

Tänder? Nej, men det är på G.

Favoritmat? Spagetti och köttfärssås.

Pratar? Mycket dadada

Mammig/pappig? Just nu är han lite mammig. Mest märks det när man är på Öppnis. Då ska han hålla i en eller sitta i knät.

Somnar på kvällen? Vid 20-tiden

Vaknar på morgonen? Mellan kl.7-8

Sover på dagen? Sover 2-3 ggr, ungefär 1-2,5h

Personlighet? Glad och nyfiken och social. Brukar le mot alla han träffar. Älskar mat och äter allt som serveras.

• Viffy

bobo: Jag och min sambo håller på för fullt Slutade skydda oss i augusti och det tog sig på första försöket, men innan jag visste att jag var gravid så fick jag missfall Men vi hänger inte läpp för det utan vi försöker igen

• Viffy

Buz: Ja du har nog rätt för alla vi marsmammor verkar ha glada, sociala och charmiga barn

• EllenYeep

Sitter själv? Ja, sedan han var 4 ½ månad.

Kryper? Nej.

Står själv? Drar sig upp till stående men måste hålla i sig.

Tänder? Nej

Favoritmat? Banangröt

Pratar ? Nej, jollrar och mycket gurgel, skrik och pa-pa-pa

Mammig/pappig? Både och. fast han är mer van vid mig, inte så konstigt.

Somnar på kvällen? mellan 20-21

Vaknar på morgonen? 7-8

Sover på dagen? två -tre ggr i 1-2 timmar.

Äter på natten? två ggr.

Personlighet? glad, social, snäll och alldeles alldeles underbar.

• Alicia05sMamma

bobo: Alicia ska självklart få syskon. Men som vi känner nu vill vi vänta till hon är kring 2-3 år. Vi vill ge henne all vår tid nu & sedan är jag inte så sugen på att ha 2 små blöjbarn

Svar på tråden Marsmammor 2!!!