Åh, vad länge sedan jag var inne och skrev här! Kul att vara tillbaka!
Här är lite info om min Elsa som blir 7 mån på måndag:
Sitter själv? Med lite lätt stöd sitter hon jättefint. Utan stöd sitter hon framåtlutad o stödjer på händerna men när hon försöker räta på sig faller hon oftast till sidan.
Kryper? Inte än, men ser ut att vara på G snart. Rullar, ålar sig och vrider sig på golvet. Övar mycket!
Står själv? Nej, men vill gärna stå om mamma eller pappa håller henne.
Tänder? Ja, två på G i underkäken.
Favoritmat? Allt! Bröstmjölk, gröt och puréer. Första veckan som jag inte helammar faktiskt och efter några dagars matvägran går det jätte bra nu!
Pratar? Tränar mycket. Denna veckan är det mycket mamama och papapa.
Mammig/pappig? Hon är väldigt social och gillar alla människor, men sitter helst i mammas eller pappas knä i början tills hon vant sig vid nya personer. Sedan går det bra hos vem som helst.
Somnar på kvällen? I sin egen säng mellan kl.19-20.
Vaknar på morgonen? Mellan kl.7-8.
Sover på dagen? Oftast en kortis (ca 30 min) på förmiddagen och lite längre (1-1,5 h) på eftermiddagen.
Äter på natten? Just nu två-tre ggr per natt eftersom hon håller på att få tänder och är extra snuttig, men vanligtvis en gång per natt.
Personlighet? Glad och harmonisk, nyfiken och social. Pratar och sjunger mycket! Ler och skrattar mycket och gråter och skrirker extremt sällan. Älskar att flörta med folk när vi är ute på stan och handlar eller fikar.