• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Leos och Vincents mamma

bobo:

Säger precis som Bebis2005..
    Vi vill oxå vänta tills Leo är ca 3 år..så när han är 2 år så ska vi öppna bebisverkstaden igen hade vi tänkt
    Vi hade tänkt då i mars ungefär samtidigt som Leo fyller 2 år för vi vill ha ett till vårbarn o vi räknar med att det tar ungefär lika lång/kort tid som det tog innan jag blev gravid med Leo..då tog det 3 månader bara.
    Vi vill inte ha två blöjbarn o vi vill att Leo ska kunna förstå en hel del om att han ska få syskon o så.
    Vill att han ska vara mera självgående oxå..
    Skulle aldrig palla att ha ett barn till nu när Leo är såå busig o ålar/hasar sig fram hela tiden o ska pilla på ALLT som han inte får.
    Så om allt går som det ska så ska Leo få ett syskon när han blir 3 år,alltså år 2008

• Pyret 85

Får väl ta o svara på dessa frågorna

Sitter själv? Japp.

Kryper? Nej.

Står själv? Nej.

Tänder? JA, 5 stycken. 2 i underkäken o 3 i överkäken.

Favoritmat? Hipps pasta/broccoli

Pratar ? Nej men jollrar dadadadada..

Mammig/pappig? Nej inget av de..

Somnar på kvällen? mellan 19-20

Vaknar på morgonen? 6:30-8

Sover på dagen? 20-30minuter ca 4 ggr/dag

Äter på natten? 0-1 gång

Personlighet? En envis, glad och social kille.

• Pyret 85

Har sett att ni pratar om syskon till dom små.. som de ser ut nu så vill vi inte ha fler barn, men man vet ju inte om man har ändrat sig om 3-4 år sådär..

• HaJoMi

Jag hade gärna satt igång den så kallade verkstaden igen i vår/sommar så det skulle bli ca 2 år mellan barnen, men dels vet jag inte om jag är redo för en graviditet till, dels vill jag inte bli gravid så här tjock och dels känns inte maken lika övertygad som jag.

• Cricko

Hej alla marsmammor och bebisar!

Tänkte fråga om jag kan få vara med.... har varit inne och läst ibland men har inte kommit mig för att "skriva in" mig! Tänkte att det kunde passa bra nu när ni har lite frågor om de små.... Är 33 år i december och min marsflicka Gabrielle (6/3) är mitt andra barn, storebror heter Philip och blir 3 år på fredag. Vi bor i Toronto, Kanada. Lite mer om oss finns i vårt krypin...

Sitter själv? Ja... satt 5 minuter vid 5 månader och 10 dagar

Kryper? Ja, ordentligt sedan några dagar innan 7 månaders dagen

Står själv? Nej, men hon drar sig upp till stående på allt hon kan komma åt.

Tänder? Ja, 2 stycken i underkäken.

Favoritmat? Mammas mjölk och aprikospuré

Pratar ? Nej men jollrar

Mammig/pappig? Mammig när hon är trött... plus att hon gråter när jag lämnar rummet. Fast pappa är bra han med, men ännu bättre är storebror.

Somnar på kvällen? mellan 18.30-19

Vaknar på morgonen? 6-7.30 oftast runt 6.30

Sover på dagen? 2 ggr, 1-2 timmars pass..

Äter på natten? 1-2 gånger vi jobbar på det...

Personlighet? En riktig liten solstråle som charmar allt och alla. Hon vet vad hon vill och på något konstigt vis brukar hon få det som hon tänkt sig. Nyfiken på det mesta...

• Viffy

Cricko: Du är så välkommen så

• äntligen gravid

Nu har lilla Felicia haft feber (38-39,2 grader) igår och idag... Stackars liten min lilla prinsessa. Antingen är det fler tänder på väg (hon har aldrig fått feber förut) eller så kan det ju vara 3-dagars feber. Vi får se imorgon hur hon mår. Jag gav henne ett stolpiller alvedon och nu sover hon gott.

• Leos och Vincents mamma

Tack pyret 85

Svar på tråden Marsmammor 2!!!