• livet leker

Min dotter blev svårt sjuk efter Vaccinering...

Tidigare var hon fullt frisk, hon var knappt förkyld. Vid 3 års ålder bestämde vi att hon skulle få sin första vaccination, (rent stelkramp) 10 dagar efter fick hon hög feber, diarre, tarmarna var inflammerade mm mm mm. Under sjukhustiden kliade läkarna sig i huvudet, aldrig nån sett något liknande. Ännu mer förbryllade var dom eftersom hon tidgare var kärnfrisk utan allergier osv.
    Man OP bort blindtarmen, men det va inte det problemet var..

Ingen kan ju såklart utesluta att det va vaccinet som gjorde henne så sjuk, säkert hade hon en obalans i magen innan, men vaccinet (det är en bakterie man sprutar in, tetanus) fick kanske hela systemet i gungning.

Nu är hon mycket bättre, ett år efter...

Jag skriver inte detta inlägg för er som tycker vaccinationer är jättebra och inte är det minsta rädd för biverkningar, jag skriver till dom som är intresserade av ämnet.

Eftersom vaccinationsskadorna är ett stort mörkertal, som detta OM det va vaccinets förtjänst så kommer det ALDRIG ut till kännedom!
    Någon med vaccination blir det inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-22 20:50
    Vänlig respektera att ni som anser att mans ka dra sitt strå till stacken för att hålla sjukdomarna borta är inte välkomna att skriva här. Min tjej höll på att dö, så varför CHANSA IGEN??? GE er nu...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-26 20:53
    www.gt.se/nyheter/1.655331

• Svar på tråden Min dotter blev svårt sjuk efter Vaccinering...
  • Hannah76

Intressant. Tråkigt för er och dottern. Jag är helt säker på att mörkertalet är stort.. Tyvärr.

• Fru waran

tråkigt att detta hände er dotter. Men knappast så tror jag att det är farligare att vaccinera än låta bli. Risken att drabbas av nån komplikation av en barnsjukdom är större än risken att bli sjuk av ett vaccin. Vi har det så bra här i Sverige. Vi har glömt hur en polioskadad ser ut. Vi har glömt vad en hjärnhinneinflammation pga mässling kan orsaka. Att en hjärhinneinflammation kan ge utvecklingstörning, det tänker vi inte på. Att en gravid kvinna som får röda hund kan få ett skadat foster, ja det har vi med glömt. Att man kan skada sin hörsel och bli steril av påssjuka bekommer oss heller inte. Beklagar verkligen det som hände ditt barn, det är fruktansvärt och ingen skulle behöva genomlida det. Men det hade knappast vart bättre om vi lät bli vaccinet och fick men av sjukdomarna istället.

• Hannah76

Fru waran skrev 2009-05-20 22:48:50 följande:

tråkigt att detta hände er dotter. Men knappast så tror jag att det är farligare att vaccinera än låta bli. Risken att drabbas av nån komplikation av en barnsjukdom är större än risken att bli sjuk av ett vaccin. Vi har det så bra här i Sverige. Vi har glömt hur en polioskadad ser ut. Vi har glömt vad en hjärnhinneinflammation pga mässling kan orsaka. Att en hjärhinneinflammation kan ge utvecklingstörning, det tänker vi inte på. Att en gravid kvinna som får röda hund kan få ett skadat foster, ja det har vi med glömt. Att man kan skada sin hörsel och bli steril av påssjuka bekommer oss heller inte. Beklagar verkligen det som hände ditt barn, det är fruktansvärt och ingen skulle behöva genomlida det. Men det hade knappast vart bättre om vi lät bli vaccinet och fick men av sjukdomarna istället.
    Tror nog att de flesta som är kritiska är väldigt medvetna om det du skriver..
  • livet leker

Fru waran skrev 2009-05-20 22:48:50 följande:

Röda hund kan dom vaccinera sig emot när dom blir tonåringar, hjärnhinneinflammation kan man få av vaccinet oxå.
  • livet leker

Påsjuka o sterilitet Kan drabba killar bara, vi har dötttar..

• Fru waran
    Hannah76 skrev 2009-05-20 23:07:06 följande:
    Fru waran skrev 2009-05-20 22:48:50 följande: Tror nog att de flesta som är kritiska är väldigt medvetna om det du skriver..
    mitt inlägg var inte till de kritiska utan till de som tänker avstå vaccin därför att jag anser att de som avstår är en samhällsfara. Inte om en liten klick avstår för då är ni skyddade av alla oss som faktiskt tar vårt ansvar och vaccinerar. Men om folk skräms upp att inte vaccinerar och fler och fler avstår så är ni snart inte skyddade av oss vaccinerade. Då har vi alla sjukdomarna här igen. Tycker sånna här ts:ar är lite farliga i den bemärkelsen av att det finns många lättskrämda föräldrar som är rädda för vaccin men de tänker inte alls på följdera av att avstå.
    Nu hade ju din dotter otur att bli sjuk, det är verkligen beklagligt och hemskt. Men vad hade hänt om du inte vaccinerat och hon fått stelkramp istället? Stelkrampsbakterier finns i jord, hos djur och lite överallt och låta bli att vaccinera mot det, då är man inte skyddad av alla oss andra som tar vaccin eftersom den inte fås via smitta.
  • Fru waran

livet leker skrev 2009-05-21 08:58:38 följande:

Påsjuka o sterilitet Kan drabba killar bara, vi har dötttar..
    ni har döttrar men var din ts bara till de som har döttrar??
  • Majalena

"livet leker" kan din dotter inte bli sjuk i tonåren om hon väljer att vaccinera sig? Ska hon avstå från alla vaccinationer?

• MymlanMy

TS! Mycket tråkigt det som har hänt din dotter. Tack för ditt mod; att du vågar gå ut med denna information. Det finns många fler än din dotter som drabbats. Mörkertalet är stort som du skriver. Det tystas ner för det är kommersiella intressen som styr läkemedelsindustrin. I nuläget är tyvärr är inte allmänheten redo att ta denna diskussion men låt dig inte påverkas av det. Det finns grupperingar av föräldrar, även i Sverige, som tar avstånd från vaccinationer. Du är inte ensam om ditt beslut att inte ta fler vaccinationer. Finn styrka i det!

• Hannah76

Jag tar förgivet att om man avstår från vissa vacinationer så är man väl påläst. Sverige är ovanligt okritiskt när det kommer till vaccinationer.

Svar på tråden Min dotter blev svårt sjuk efter Vaccinering...